Waarschuwing: de Pakistanen bellen nu via Ned. 024 nummers

  • 26 October 2015
  • 8 reacties
  • 41345 keer bekeken

De Pakistaanse Windows oplichters / "vissers" gebruiken nu een Ned. 024 nummer voor hun praktijken.

02431400xx. Vul voor xx elk willekeurig nummer in. NIET opnemen dus.

8 reacties

Badge
Opnemen kan geen kwaad, maar het gebel is wel hinderlijk ja.

Ik ben vandaag op mijn vaste lijn drie keer gebeld, vanaf deze nummers. Na opnemen wordt de verbinding na een paar seconden verbroken.

003124384002
003124324008
003124334007

Hier dus ook 3 x vandaag. Eén keer iemand aan de lijn gehad. Die zit natuurlijk ergens in 'verweggistan'. Maar hier dus via Nederlands nummer met 024... Via sommige providers en op mobiel weergegeven als +3124... / 003124...

Ik heb de nummers met 024 nu geblokkeerd op mijn toestel. Gelukkig heb ik geen kennissen in die regio met dat netnummer ;)

PeterG schreef op 26 okt '15 om 14:21u
De Pakistaanse Windows oplichters / "vissers" gebruiken nu een Ned. 024 nummer voor hun praktijken.

02431400xx. Vul voor xx elk willekeurig nummer in. NIET opnemen dus.

 
Ik ben gisteravond laat gebeld door iemand uit Oostenrijk met nummer +4382090123240. Vandaag zie ik een politie waarschuwing dat er bij terugbellen hoge kosten in rekening gebracht kunnen worden en dan wordt er een zelfde nummer vermeld met alleen de twee laatste cijfers van het nummer zijn hetzelfde.

Omdat het gisteravond laat (na middernacht) gebeurde heb ik nu nog niet de rekening van KPN gezien, maar ik vrees het ergste!!!

PAS OP ALLEMAAL EN BEL DUS IN GEEN GEVAL TERUG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PeterG schreef op 26 okt '15 om 17:57u
Hier dus ook 3 x vandaag. Eén keer iemand aan de lijn gehad. Die zit natuurlijk ergens in 'verweggistan'. Maar hier dus via Nederlands nummer met 024... Via sommige providers en op mobiel weergegeven als +3124... / 003124...

Ik heb de nummers met 024 nu geblokkeerd op mijn toestel. Gelukkig heb ik geen kennissen in die regio met dat netnummer Smiley Knipoog

 
Ik ben benieuwd hoe je die 024-nummers geblokkeerd hebt?!

Gek word je van die verschillende 024-nummers sinds een aantal dagen.


Inkie63 schreef op 7 apr '16 om 14:42u
Ik ben benieuwd hoe je die 024-nummers geblokkeerd hebt?!
 


Dat wist ik ook even niet meer.
Maar ik had 024 'gewoon' in de nummerlijst gezet met "niet opnemen" erbij. Maar het reageert niet op alleen een netnummer. Het was niet écht 'geblokkeerd' dus.

Maar eigenlijk neem ik alleen nog maar nummers aan waarvan de naam op mijn display verschijnt. En die dús in mijn 'telefoonboekje' van de Siemens Gigaset staan.

PeterG schreef op 7 apr '16 om 15:02u
Inkie63 schreef op 7 apr '16 om 14:42uIk ben benieuwd hoe je die 024-nummers geblokkeerd hebt?! Dat wist ik ook even niet meer.
Maar ik had 024 'gewoon' in de nummerlijst gezet met "niet opnemen" erbij. Maar het reageert niet op alleen een netnummer. Het was niet écht 'geblokkeerd' dus.

Maar eigenlijk neem ik alleen nog maar nummers aan waarvan de naam op mijn display verschijnt. En die dús in mijn 'telefoonboekje' van de Siemens Gigaset staan.

 
Oh okay, ik dacht al dat blokkeren niet echt mogelijk was ;)

Ik ben net gebeld door 0242030610. Omdat ik op mijn werk zit, kon ik niet opnemen. Toch even gebeld, hoorde een hoop geruis, en heb verbinding verbroken. Gelijk het nummer op de blokkeerlijst gezet op mijn smartphone.
Reputatie 7
Badge +24
Goed dat je direct maatregelen hebt genomen @grace25574 en fijn dat je het hier meldt op het forum! Zo zijn andere gebruikers er ook direct van op de hoogte. Het is een hardnekkig iets helaas, dus blijf er alert op! Als je er vragen over hebt, dan kun je die natuurlijk altijd stellen 🙂.

Reageer