Beantwoord

wat gebeurt er met de vaste lijn als ISDN opgeheven wordt

• 25 november 2017
  • 8 reacties
  • 3232 keer bekeken

kan iemand mij zeggen wat er met de vaste telefoonverbindingen gebeurt als isd 1 en isdn 2 opgeheven worden?
kan ik mijn vaste analoge lijn blijven gebruiken?
dit in verband met technische faxverbinding momenteel

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door PeterG 26 november 2017, 00:04

De analoge POTS aansluitingen zoals die al van voor de oorlog bestaan blijven beschikbaar.
De digitale ISDN2 (2 lijnen; 4 nummers) en ISDN1 (1 lijn, 2 nummers) zijn v.a. 1 september 2019 niet meer beschikbaar. Heb je zo'n ISDN lijn en je hebt niks geregeld* voor na die datum dan wordt je abonnement automatisch beëindigd.

* Je kunt overstappen naar "VoIP via KPN" met bijvoorbeeld internet+bellen. Je hebt bij kpn internet dan 1 analoge aansluiting op het modem voor € 1 per maand en en 2de voor € 2,50 p/m extra.
Dus 1 of 2 aansluitingen voor analoge aparatuur, zoals een fax (wat ouderwets trouwens).
Je kunt van ISDN ook overstappen naar POTS (1 lijn, 1 nummer)
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
De analoge POTS aansluitingen zoals die al van voor de oorlog bestaan blijven beschikbaar.
De digitale ISDN2 (2 lijnen; 4 nummers) en ISDN1 (1 lijn, 2 nummers) zijn v.a. 1 september 2019 niet meer beschikbaar. Heb je zo'n ISDN lijn en je hebt niks geregeld* voor na die datum dan wordt je abonnement automatisch beëindigd.

* Je kunt overstappen naar "VoIP via KPN" met bijvoorbeeld internet+bellen. Je hebt bij kpn internet dan 1 analoge aansluiting op het modem voor € 1 per maand en en 2de voor € 2,50 p/m extra.
Dus 1 of 2 aansluitingen voor analoge aparatuur, zoals een fax (wat ouderwets trouwens).
Je kunt van ISDN ook overstappen naar POTS (1 lijn, 1 nummer)
dankje wel ik heb nu een isdn telefooncentrale die kan ik dan ws nog alleen als huiscentrale gebruiken
de vaste lijn gebruik ik nu zodat bij storingen ingebeld kan worden op betreffende machine via fax modem
kijken of ik dat dan zo aanhoud of op een internetverbinding ga ( zijn hoge kosten aan verbondennom aan te leggen)
nigmaals bedankt voor he snelle en duidelijke reactie
Reputatie 7
Inderdaad. ISDN apparatuur is na 31 augustus 2019 niet meer op het publieke net te gebruiken. Een centrale dan alleen als huiscentrale.
Na die datum is alleen nog bellen via VoIP (bv. cheapconnect), met een VoIP telefoon, en een telefoon voor analoge aansluiting (RJ 11) op het modem (VoIP via modem) of op een POTS aansluiting.
Dus VoIP en POTS.
Reputatie 7
Badge +10
Eerder onderwerp hier over :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/isdn-gaat-stoppen-wat-nu-427892
Reputatie 7
Badge +19
Dag Fredjee en welkom op het Forum. Volgens mij heeft Peter je vraag perfect beantwoord. Als ik nog ergens mee kan helpen, dan hoor ik het graag!
Reputatie 5
Badge +8
Hé, daar had ik nog niet aan gedacht, dat je straks een Quattrovox als huiscentrale kunt blijven gebruiken. Dank voor deze tip!

Piet.
kan iemand mij zeggen wat er met de vaste telefoonverbindingen gebeurt als isd 1 en isdn 2 opgeheven worden?
kan ik mijn vaste analoge lijn blijven gebruiken?
dit in verband met technische faxverbinding momenteel

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
dankje duidelijk antwoord

Reageer