Beantwoord

Wat is de beste optie voor een vast telefoonnummer bij mijn bedrijf aan huis?

  • 25 January 2022
  • 19 reacties
  • 165 keer bekeken

Reputatie 4

Beste forumleden,

Graag zou ik jullie advies vragen voor het volgende. Ik weet dat het geen zakelijk forum is maar aangezien het zowel om privé als zakelijk gaat, ga ik toch mijn dilemma hier voorleggen

Ik ben onlangs een bedrijf gestart en werk vanuit huis. Er wordt gewerkt aan een nieuwe website, brochure etc. Hierop wil ik natuurlijk mijn telefoonnummer vermelden en hiervoor wil ik een vast telefoonnummer hebben. Nu twijfel ik hoe ik dit zal regelen. De opties naar mijn idee:

  • KPN klein zakelijk abonnement nemen, maar dan moet ik mijn privé omzetten naar zakelijk en dat wil ik liever niet. Alleen telefonie is hier geen optie. 
  • KPN EEN MKB; mooie oplossing met telefooncentrale en vast/mobiel integratie maar gelijk hogere maandelijkse kosten terwijl ik de eerste maanden nog geen zakelijk mobiel abonnement nodig denk te hebben, heb al een privé abonnement.
  • Privé abonnement (Hussel glasvezel) uitbreiden met een telefoonnummer. Dit lijkt me de voordeligste oplossing. Deze kan ik dan doorschakelen naar mobiel. Kosten van doorschakelen ben ik me van bewust maar dit zal de eerste tijd toch niet veel zijn. 

Wat ik me afvraag;

  • Als ik de laatste optie kies (privé abonnement uitbreiden met een vast telefoonnummer), kan ik dit nummer meenemen als ik later kies voor een zakelijk abonnement? Ik wil natuurlijk niet dat ik dan weer een nieuw nummer krijg.
  • Zijn er nog andere opties en wat zouden jullie doen? Neem aan dat ik vast niet de enige ben in deze situatie.

Excuus voor het wat lange verhaal. Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg

Michael

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 27 January 2022, 18:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Zolang je het nummer ( Toevoeging op je bestaande Hussel abonnement ) zelf in bezit hebt of eigelijk KPN kan deze ten alle tijde zeker bij VOIP in een poep en een zucht overgezet worden naar een andere KPN lijn.

Er zullen wellicht wat administratieve obstakels zijn maar technisch is het geen enkel probleem en hiermee moet dit dan ook zonder problemen te realiseren zijn op een later moment.

 

Badge +19

Spannende tijden voor je. Er komt inderdaad altijd een hoop op je af. Als je lage kosten wil dan is een vaste telefoon bij je huidige abonnement het goedkoopste.  Je zou dan later indien nodig dmv contractovername de boel om kunnen zetten naar zakelijk. Let wel dan zet je dus het hele abonnement om dus niet alleen telefonie. Het hangt er ook een beetje vanaf wat he plannen zijn denk ik. Blijf je het alleen doen of verwacht je dat er personeel komt. 

Reputatie 4

Spannende tijden voor je. Er komt inderdaad altijd een hoop op je af. Als je lage kosten wil dan is een vaste telefoon bij je huidige abonnement het goedkoopste.  Je zou dan later indien nodig dmv contractovername de boel om kunnen zetten naar zakelijk. Let wel dan zet je dus het hele abonnement om dus niet alleen telefonie. Het hangt er ook een beetje vanaf wat he plannen zijn denk ik. Blijf je het alleen doen of verwacht je dat er personeel komt. 

Ik verwacht dat ik niet alleen blijf. Dus mocht ik een kantoorruimte huren en ik neem hier een zakelijk kpn abonnement, dan kan ik niet alleen mijn privé telefoonnummer om laten zetten?

Reputatie 4

Zolang je het nummer ( Toevoeging op je bestaande Hussel abonnement ) zelf in bezit hebt of eigelijk KPN kan deze ten alle tijde zeker bij VOIP in een poep en een zucht overgezet worden naar een andere KPN lijn.

Er zullen wellicht wat administratieve obstakels zijn maar technisch is het geen enkel probleem en hiermee moet dit dan ook zonder problemen te realiseren zijn op een later moment.

 

Dan moet ik nog wel even nagaan welke administratieve obstakels er zijn. Wil het wel eerst zeker weten dat ik niet over een jaar alsnog een nieuw telefoonnummer moet nemen. 

Reputatie 7

Ga je veel bellen of heb je die telefoon voornamelijk om voor je klanten bereikbaar te zijn?

Moeten meerdere medewerkers onder hetzelfde nummer bereikbaar zijn?

Zelf heb ik een klein ICT bedrijf en ik heb mijn telefonie bij CheapConnect ondergebracht. Dat kost twee keer niets en werkt uitstekend.

Reputatie 4

Ga je veel bellen of heb je die telefoon voornamelijk om voor je klanten bereikbaar te zijn?

Moeten meerdere medewerkers onder hetzelfde nummer bereikbaar zijn?

Zelf heb ik een klein ICT bedrijf en ik heb mijn telefonie bij CheapConnect ondergebracht. Dat kost twee keer niets en werkt uitstekend.

Ik verwacht zelf ook veel te bellen. Medewerkers hoeven niet op hetzelfde nummer bereikbaar te zijn. Het gaat er mij meer om dat ik een vast nummer heb, alleen een 06-nummer wil op niet. 
Zal eens kijken naar Cheapconnect, is dat ook in combinatie met een internet pakket of kun je dat los bestellen?

Ik zit ook te denken om een storingsdienst op te zetten via een 0800-nummer waarbij men een telefoonnummer kan intoetsen om op te worden teruggebeld. Heb je hier toevallig ook ervaring mee? 
 

Reputatie 7

Zal eens kijken naar Cheapconnect, is dat ook in combinatie met een internet pakket of kun je dat los bestellen?

Dat kan je gewoon los bestellen.

Als je veel gaat bellen dan zal je bij kpn dus al snel de BelOnbeperkt altijd optie nemen voor €16,50 per maand. Kosten voor bellen zijn dan dus €18,50 per maand. Dat is natuurlijk niet schokkend maar voor de €18,50 bel je via CheapConnect ruim 750 minuten naar vaste nummers en zo'n 370 minuten naar mobiele nummers.

Ook kan je meerdere toestellen op verschillende locaties aansluiten op hetzelfde nummer er ook vanuit meerdere locaties tegelijkertijd bellen via dat nummer.

Onze dochter woont in Zuid-Afrika maar belt haar Nederlandse vrienden via onze CheapConnect aansluiting.

Reputatie 4

Zal eens kijken naar Cheapconnect, is dat ook in combinatie met een internet pakket of kun je dat los bestellen?

Dat kan je gewoon los bestellen.

Als je veel gaat bellen dan zal je bij kpn dus al snel de BelOnbeperkt altijd optie nemen voor €16,50 per maand. Kosten voor bellen zijn dan dus €18,50 per maand. Dat is natuurlijk niet schokkend maar voor de €18,50 bel je via CheapConnect ruim 750 minuten naar vaste nummers en zo'n 370 minuten naar mobiele nummers.

Ook kan je meerdere toestellen op verschillende locaties aansluiten op hetzelfde nummer er ook vanuit meerdere locaties tegelijkertijd bellen via dat nummer.

Onze dochter woont in Zuid-Afrika maar belt haar Nederlandse vrienden via onze CheapConnect aansluiting.

 

Klink goed, ik ga het eens bekijken. Toch lijkt het me ook prettig om alles bij 1 partij (KPN)onder te brengen. Maar dan moet het privé telnr wel om te zetten zijn naar een zakelijk nummer. 

kun je mijn andere vraag omtrent storingsnummer ook beantwoorden? Aangezien je een ICT bedrijf hebt ben ik bij jou aan het juiste adres!😊

Reputatie 7

kun je mijn andere vraag omtrent storingsnummer ook beantwoorden? Aangezien je een ICT bedrijf hebt ben ik bij jou aan het juiste adres!😊

Ik heb geen ervaring met het 0800 nummers.

Reputatie 4

Kan een KPN medewerker mij uitsluitsel geven of het mogelijk is een privé vast telefoonnummer is om te zetten naar een zakelijk nummer zonder het gehele pakket om te zetten naar een zakelijke? 

Reputatie 7

Waarom zou je jouw telefoonnummer om willen zetten naar een zakelijk nummer?

Reputatie 7
Badge +12

Kan een KPN medewerker mij uitsluitsel geven of het mogelijk is een privé vast telefoonnummer is om te zetten naar een zakelijk nummer zonder het gehele pakket om te zetten naar een zakelijke? 

Ja, dit is totaal geen probleem. Wel moet de contractant (jij) van het privé nummer hier toestemming voor geven. 

KPN heeft ook zakelijke winkels waar ook particulieren worden geholpen. Dit zijn KPN XL winkels. Die bieden alles aan van CM, Klein Zakelijk en EEN. Misschien interessant dat je bij hun binnen stapt voor een demo? Want met KPN EEN ben je bijvoorbeeld wel klaar voor de toekomst en het is makkelijk op en af te schalen. De dichtstbijzijnde winkel is te vinden op kpn.com/winkel

Reputatie 4

Waarom zou je jouw telefoonnummer om willen zetten naar een zakelijk nummer?

Als ik er op een later moment voor kies om kantoorruimte te huren, dan heb ik daar internet en telefonie nodig. Dan kan ik mijn privé telnr overzetten naar zakelijk. Ook heb ik dan de belkosten als zakelijke kosten ipv privé. 

Reputatie 4

Kan een KPN medewerker mij uitsluitsel geven of het mogelijk is een privé vast telefoonnummer is om te zetten naar een zakelijk nummer zonder het gehele pakket om te zetten naar een zakelijke? 

Ja, dit is totaal geen probleem. Wel moet de contractant (jij) van het privé nummer hier toestemming voor geven. 

KPN heeft ook zakelijke winkels waar ook particulieren worden geholpen. Dit zijn KPN XL winkels. Die bieden alles aan van CM, Klein Zakelijk en EEN. Misschien interessant dat je bij hun binnen stapt voor een demo? Want met KPN EEN ben je bijvoorbeeld wel klaar voor de toekomst en het is makkelijk op en af te schalen. De dichtstbijzijnde winkel is te vinden op kpn.com/winkel

Goed om te horen, dank voor je reactie!

Reputatie 7

Waarom zou je jouw telefoonnummer om willen zetten naar een zakelijk nummer?

Als ik er op een later moment voor kies om kantoorruimte te huren, dan heb ik daar internet en telefonie nodig. Dan kan ik mijn privé telnr overzetten naar zakelijk. Ook heb ik dan de belkosten als zakelijke kosten ipv privé. 

Ik laat het hele Internet abonnement door mijn B.V. betalen, zowel thuis als kantoor.

Mijn thuis abonnement is gewoon een privé abonnement bij kpn en mijn abonnement op kantoor is een zakelijk abonnement bij Ziggo.

Reputatie 4

Waarom zou je jouw telefoonnummer om willen zetten naar een zakelijk nummer?

Als ik er op een later moment voor kies om kantoorruimte te huren, dan heb ik daar internet en telefonie nodig. Dan kan ik mijn privé telnr overzetten naar zakelijk. Ook heb ik dan de belkosten als zakelijke kosten ipv privé. 

Ik laat het hele Internet abonnement door mijn B.V. betalen, zowel thuis als kantoor.

Mijn thuis abonnement is gewoon een privé abonnement bij kpn en mijn abonnement op kantoor is een zakelijk abonnement bij Ziggo.

Zo zou ik het tzt ook willen. Alleen in de beginperiode leek het mij het voordeligst om een telnr vanuit mijn privé abonnement te nemen aangezien ik er de eerste maanden toch weinig gebruik van maak. 
Zo heb ik in ieder geval een telnr die ik op mijn website kan zetten en kan deze op een later moment overzetten naar ander pakket. 
 

Misschien toch maar gelijk gaan voor een KPN één oplossing icm vast/mobiel integratie, ik zal eens informeren in de XL winkel wat de mogelijkheden zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Michael001,

Lastige overweging, zo in de beginfase van je eigen bedrijf! Als iemand die zelf óók een eigen bedrijf heeft en in eerste instantie gekozen heeft voor de ‘eerste maar een beetje halfbakken en ik regel het later wel goed’ aanpak, wil ik je van harte aanraden om het direct goed te regelen op de manier die het best aansluit bij waar jij over een jaar wil staan met je bedrijf :wink: Een bezoekje aan een KPN XL winkel, lijkt mij dan ook de beste vervolgstap nu! Het is mogelijk om een nummer over te zetten van een privé abonnement naar een zakelijk abonnement, maar wat daar allemaal precies bij komt kijken weet ik niet. Omdat ze bij onze XL winkel alles weten van zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt, zullen je er daar alles over kunnen vertellen :slight_smile:

Reputatie 4

Hoi @Maja_ , dank voor je reactie! Ik wil het inderdaad gelijk goed doen, zal eens bij de XL winkel langs gaan!

Reputatie 7
Badge +20

Top! Heel erg veel succes met alles @Michael001 :grinning: