Beantwoord

Wat zijn de gesprekskosten voor het bellen met een vaste telefoon naar een mobiele telefoon binnen Nederland en beide KPN klanten

  • 1 January 2018
  • 15 reacties
  • 19682 keer bekeken

Als ik met een vaste telefoon naar een andere vaste telefoon bel, moet ik 11 cent per minuut betalen, is dat ook het tarief als ik naar een mobiel nummer bel?
icon

Beste antwoord door wjb 1 January 2018, 23:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Je betaalt geen 11 maar 12 cent per minuut en ook nog een starttarief van 12 cent.


Met KPN Compleet bel je onderling wel gratis.
Inderdaad, wjb heeft gelijk. Sinds 4 juli 2017 is het beltarief naar vaste en mobiele nummers v.a. je vaste telefoon € 0,12 per minuut en starttarief ook € 0,12.

Als je nog lekker binnen je bundel van je mobiele zit is die dus véél goedkoper! Ik bel al jaren niet meer met de vaste . . . ;)
En met een mobiel Zorgeloos abonnement (KPN) heb je helemaal geen gesprekskosten.😎
Reputatie 7
Badge +20
Dag Hans vd Dungen en welkom op het Forum. Volgens mij heb je al een prima uitleg van Wjb en Peter gekregen. Als je toch nog vragen hebt, laat het me dan weten!
Reputatie 5
Badge +5

"De voordelige gesprekskosten van KPN" vind ik een gotspe, het is verschrikkelijk duur.

De bovenstaande kosten zijn uit 2017. Nu ben ik al ruim een kwartier aan het zoeken op de website van KPN, maar het lukt me maar niet om de huidige gesprekskosten te vinden. Ik kom iedere keer op het aanbod van Bel onbeperkt, maar de gesprekskosten zonder deze pakketten kan ik niet vinden.

Kan iemand mij een link geven waar ik de huidige gesprekskosten kan vinden? Ik overweeg te stoppen met mijn BelOnbeperktAltijd, maar als de gesprekskosten nog zo idioot hoog zijn, laat ik het toch maar zo.

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @makzzz 

 

Tegenwoordig is het € 0,15 voor zowel starttarief als per minuut.

Tarieven kan je hier vinden: https://www.kpn.com/thuis/tarieven.htm

Reputatie 5
Badge +5

Dank je wel @GeSp , het staat dus gewoon in de PDF-jes. Dus het is nóg duurder geworden.

Ik ga maar eens kijken naar een Hussel abonnement, het wordt me allemaal te prijzig.

Reputatie 7

De tarieven voor vast bellen zijn bij KPN inderdaad rampzalig hoog.

Je kunt mijns inziens veel beter via een VoIP provider zoals CheapConnect bellen waar het tarief voor bellen naar een vast nummer €0,024 per minuut is en bellen naar mobiel €0,05.

Daarbij is er geen starttarief van toepassing. Sta je er ooit wel eens bij stil hoeveel geld je door een starttarief kwijt omdat je de voicemail van iemand krijgt?

Reputatie 5
Badge +5

De tarieven voor vast bellen zijn bij KPN inderdaad rampzalig hoog.

Je kunt mijns inziens veel beter via een VoIP provider zoals CheapConnect bellen waar het tarief voor bellen naar een vast nummer €0,024 per minuut is en bellen naar mobiel €0,05.

Daarbij is er geen starttarief van toepassing. Sta je er ooit wel eens bij stil hoeveel geld je door een starttarief kwijt omdat je de voicemail van iemand krijgt?


Dank je voor de tip. De personen waarmee ik lange telefoongesprekken voerde zijn intussen overleden, waardoor ik de BelOnbeperktAltijd intussen overkill vind. Ik denk eigenlijk dat ik dat gewoon afschaf en de mensen die ik ken per mobiel ga bellen. Ik vind alleen een 'gewoon' telefoontoestel prettiger om te bellen mbt het in de hand houden en zo. Onbekenden blijf ik dan met het vaste net bellen want ik wil niet dat mijn mobiele nummer bekend wordt.

Reputatie 5
Badge +5

Nog een extra opmerking, een tijd geleden heb ik een Hussel abonnement bekeken en dat was duidelijk gunstiger qua prijs dan mijn huidige abonnement. Maar ik heb daarnet een Hussel abonnement samengesteld met mijn huidige configuratie en toen bleek dat ik duurder uit ben met Hussel. Is Hussel in de loop van de tijd ongunstiger geworden?

Reputatie 7

Alleen als je KPN Compleet bent en nu het ESPN pakket als "gratis" pakket hebt dan kan ik me voorstellen dat Hussel duurder is dan je huidige abonnement.

In alle andere gevallen zou Hussel zo ongeveer dezelfde prijs moeten hebben.

Plaats anders eens een screenshot van het kostenoverzicht op de tweede pagina van jouw laatste factuur zodat we dat kunnen vergelijken met Hussel.

Reputatie 5
Badge +5

Het lukt niet erg, ik kreeg een melding dat ik geen telefoonnummers etc moest laten zien. Die had ik weggelakt, maar ik kan nu niets meer toevoegen. Ik zal het nog eens in een nieuwe reactie proberen.

Reputatie 5
Badge +5

 

Reputatie 5
Badge +5

Als ik Spotify zou weglaten (gebruik ik toch niet zo vaak), dan ben ik met Hussel goedkoper uit, als ik Spotify zou behouden dan ben ik duurder uit, tenminste dat begreep ik uit de Hussel offerte.

Met deze gegevens heeft het eigenlijk geen zin om naar Hussel te gaan, lijkt mij.

Reputatie 7

Ik weet niet wat jouw huidige snelheid is maar als dat 50Mbps is dan zou je met Hussel iets goedkoper uit zijn, ook als je Spotify Premium zou behouden.

 

Reputatie 5
Badge +5

@wjb Dank je wel voor de moeite! Ik heb echter 100Mbps, die ik zelfs bijna haal, ik heb niet zo'n zin om terug te gaan naar 50. Dus dan komt er € 5,00 bij. Dus net iets duurder. Voorlopig laat ik het maar zo.

Nogmaals dank je voor het meedenken.