Beantwoord

Wel zelf kunnen bellen, maar niet gebeld kunnen worden

  • 18 April 2021
  • 7 reacties
  • 317 keer bekeken

Wie kan ons helpen.

sinds 3 weken kunnen we wel via de vaste telefonie bellen, maar niet gebeld worden én wordt de wifi-verbinding steeds trager (bijvoorbeeld: op de mobiele telefoon hebben we nog maar 1 of 2 streepjes...).

We hebben een nieuwe vaste telefoon-set gekocht, helaas is het probleem hier niet mee opgelost.

Wat betreft de wifi; we hebben via de KPN Site een programma laten lopen om (op afstand) de internetverbinding na te laten kijken en te verbeteren. Daarbij kregen we de melden dat de instellingen van de Experia Box niet meer goed waren: "De instellingen op je Experia Box (modem) moeten worden verbeterd". We hebben dit uit laten voeren .... helaas zonder resultaat.

We hebben al jaren een KPN Experia Box V8, welke het altijd goed heeft gedaan en die altijd op dezelfde plek staat.

Zojuist alle kabels nog eens nagekeken en opnieuw aangesloten... ook dat mag niet baten.

We hopen dat alles goed en vakkundig kan worden opgelost... de klantenservice van KPN kan ons hier nml. niet mee helpen.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 21 April 2021, 10:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

We hebben al jaren een KPN Experia Box V8

Het kon wel eens heel goed aan dit type Experiabox liggen dat je belsignaal op je vaste telefoon niet meer overgaat. De SIP server in de V8 was een ramp (mijn V8 deed het indertijd na 5 maanden op dat front al niet meer, jaren geleden).

Enige oplossing is Experiabox swappen. Dat kan een moderator voor je doen. Die heeft daar je gegevens wel voor nodig, die kan je afgeschermd in je forumprofiel zetten. Ze kunnen dan direct aan de slag voor je zodra ze hier aan toe zijn.

Het zelf omwisselen van de Experiaboxen is heel makkelijk. (gewoon ompluggen)

Oh, bellen kan ook. Gratis.

Maa t/m vrij 8:00 tot 20:00; zat. tot 17:00 uur.

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @We kunnen niet gebeld worden, welkom op ons forum! Goed dat je ons gevonden hebt. Ik kijk graag of ik je hierbij kan helpen. Fijn dat je meteen je gegevens hebt ingevuld, dat maakt het voor mij makkelijker. Helaas kunnen we niet zomaar een Experia Box vervangen, zoals @PeterG aangeeft. We zullen eerst onderzoek moeten doen om te achterhalen waar het probleem zit. Ik heb de Experia Box op afstand een reset gegeven. Hopelijk zorgt dit voor verbetering. Zo niet, dan hoor ik dat graag.

Je geeft ook aan problemen met jouw wifi verbinding te hebben. Daarvoor wil ik je aanraden Wifi Manager te doorlopen. Dit is dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna komt deze met een passende oplossing. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer. Haal je na de tweede keer nog steeds onder de 20 Mbps, dan krijg je van ons gratis Experia Wifi of een gratis wifi monteur aangeboden. Als je wilt, mag je hier wel een screenshot plaatsen van het resultaat. Dan kan ik even meekijken.

Hoi Denise, dank voor je reactie.

1. Gebeld worden werkt nog steeds niet.

2. De wifi manager 2x proberen te doorlopen (dat hebben we vorige week ook 2 keer gedaan, zonder resultaat).

 

Status van vandaag:

- we halen max. 3 mb en 7 mb (net als vorige week).

- het programma geeft aan dat "De instellingen op de Experia Box moeten worden verbeterd"

Maar zelfs als ik naast de modem sta, kan er geen verbinding worden gemaakt om deze laatste stap uit te voeren.

Zie onderstaande printscreens.

 

We horen graag van jullie hoe we alles weer in uitstekend werkende staat krijgen.

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat de reset niets heeft gedaan. Zou je ter controle het telefoonnummer van jouw vaste lijn onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in jouw forum profiel willen zetten? Ik ga ervan uit dat deze klopt, maar wil het voor de zekerheid controleren. Ik zie overigens dat je gebruik maakt van glasvezel. Zou je het glasvezelkastje eens 2 minuten stroomloos willen maken? Dit wil vaak helpen.

De wifi snelheden die je haalt, zijn niet om over naar huis te schrijven. Met deze snelheden zou je van de Wifi Manager gratis Experia Wifi aangeboden moeten krijgen. Dan moet de Wifi Manager wel een wifi verbinding meten. Normaal gesproken zou ik je nu gelijk Experia Wifi toesturen, gezien de snelheden, maar omdat je ook nog problemen met bellen ervaart, wil ik hier even mee wachten. Stel dat er uit komt dat je een nieuw modem nodig hebt, dan kunnen we dat beter in één keer doen. Dus laten we eerst kijken of we bellen weer aan de praat kunnen krijgen.

Hi Denise,

Dank je wel. 

1. Telefoonnummer is toegevoegd onder "persoonlijke opmerkingen"

2. Glasvezelkastje 5 minuten van de stroom gehaald. 

Helaas ook geen resultaat. 

 

Wat is de volgende stap?

Reputatie 7
Badge +17

Het telefoonnummer klopt, dus dat is het niet. Glasvezelkastje stroomloos maken heeft dus ook geen effect. Ik ga het modem vervangen. Ik stuur je een privébericht met meer informatie.

Top. Dank je wel. We laten weten hoe alles werkt.