Beantwoord

Welk vast bellen abonnement heb ik?

  • 31 August 2019
  • 3 reacties
  • 1216 keer bekeken

Welk vast bellen abo is dit ?
Waar vind ik de tarieven ?

Ik heb al meer dan 35 jaar een vaste telefoon abo.
Ik heb GEEN KPN internet.

Elke 2 maanden krijg ik een KPN rekening, op het bank afschrift staat:

KPN Vast Bellen 2 maandelijks -63.21 euro.

Dat is +/- 30 euro per maand voor een vaste telefoon.

Er word met die vaste telefoon lijn bijna nooit gebeld, dus de gesprekskosten zijn bijna nul.

Welk abo is dit ?
Waar kan ik de tarieven en zo vinden ?

Bedankt..

Vroempie.
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 September 2019, 16:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Ik DENK dat het Belvrij Weekend is. Dat is € 31,50 per maand. Als je wat gesprekskosten buiten de voordeeluren hebt komt er dan nog iets bij.

Het kan ook nog Belbasis zijn ( € 30,50 ) met wat gesprekskosten.

Krijg je geen factuur? Daar staat je abonnementsvorm op vermeld.
Een KPN moderator kan het ook voor je opzoeken. A.d.h.v. de gegevens die je invult in je forumprofiel. (!)

Onlangs alle PSTN abonnementen bij elkaar gezet bij een andere vraag.
Zie hier.

Losse, vaste, telefonie zijn relatief prijzige abonnementen. Al jaren.

Als je bijna niet belt ermee dan kan je het beter wijzigen naar BELBUDGET. Als je vast aan wilt houden.
Belbudget. Om gebeld te worden. Ook veel i.c.m. alarm genomen. Abo € 12,50.
Bellen naar vast € 0,13 p/min. Bellen naar mobiel €0,26 p/min. starttarief € 0,06 per gesprek.
Reputatie 7
Heb je wel een Internet abonnement bij een andere provider?
Zo ja, dan doe je er heel verstandig aan om jouw telefoonnummer te porteren (over te zetten) naar een VoIP provider zoals CheapConnect. Je bent dan veel goedkoper uit.
Wel zal je een VoIP ATA moeten aanschaffen om je telefoon met zo'n VoIP provider te kunnen verbinden.
Als je voor die optie gaat, laat het dan even weten, dan kunnen we je misschien nog wat adviezen geven voor de VoIP ATA.

Zelf gebruik ik een Gigaset N300A IP in combinatie met een Gigaset SL910H dect telefoon.
Voor mijn telefoonnummer bij CheapConnect betaal ik €8,95 per jaar en bellen kost zo'n 2,4 cent per minuut zonder starttarief en afgerekend per seconde.

Let op, je moet wel zelf jaarlijks je abonnement verlengen. Je krijgt een paar weken voor het aflopen van je abonnement een mailtje als herinnering. Dit is een verschil met de stilzwijgend doorlopende abonnementen van KPN en je moet het verlengen niet vergeten want dan ben je wel je nummer kwijt.
Tevens is CheapConnect een prepaid abonnement. Als je prepaid tegoed op is dan kan je wel gebeld worden maar zelf niet meer bellen. Ik stort elk jaar misschien €25,- als prepaid tegoed en betaal dus per jaar een kleine €35,- voor mijn vaste telefoon. In jouw geval zou dat dus nog minder kunnen zijn aangezien je toch vrijwel nooit zelf belt.
Reputatie 7
Badge +30
Hey Vroempie, ik zie dat je ook nog andere topics gemaakt hebt. Fijn dat het probleem met het bellen opgelost is. Is het gelukt om, aan de hand van de tip van Susan je abonnementsgegevens in te zien? Zo niet, vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan ga ik voor je kijken.