Beantwoord

Werkzaamheden op netwerk

  • 12 March 2019
  • 2 reacties
  • 203 keer bekeken

Binnenkort (tussen 02:00 en 07:00) werken jullie in onze buurt aan de verbetering van ons netwerk.
Tijdens de werkzaamheden kan het zijn dat we tijdelijk niet kunt bellen met onze vaste telefoon wordt ons gezegd. "Gebruik in geval van nood een mobiele telefoon om 112 te bellen."
Echter, wij hebben geen mobiele telefoon en we zijn aangesloten op een alarmcentrale voor persoonlijke hulp in geval van nood middels een draagbare alarmknop.
Wat kunnen we doen om toch de centrale te kunnen bereiken voor het geval dat?
icon

Beste antwoord door PeterG 13 March 2019, 01:49

Bekijk origineel

2 reacties

Tja, dat kan dan alleen door die centrale zelf te bellen. Je kunt het nummer voorprogrammeren.
. . . . in je mobiele telefoon.

Het lijkt me sowieso handig in een dergelijke afhankelijke situatie een 'tweede lijn' d.m.v. een mobieltje te hebben. Een eenvoudig GSM-metje, nog steeds her en der te koop, is rond de € 60.
Gebruiken i.c.m. goedkoop abonnementje (verloopt nooit) of prepaid (oppassen dat ie niet ongewenst verloopt door regelmatig te gebruiken).

112 is mobiel áltijd bereikbaar binnen de bebouwde kom. Er zijn 4 mobiele netwerken. Voor 112 maakt het niet uit bij welke je abonnement loopt.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Stara, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Helaas is het inderdaad zo dat je op dat moment met je vaste lijn niet altijd kan bellen, tijdens de werkzaamheden. Vandaar dat we van te voren dit melden! Het is dus van belang dat je op dat moment wel een alternatief hebt, zodat je zeker weet dat je iemand kan bereiken. Er is altijd wel een keer onderhoud nodig aan de lijn, dit valt helaas niet tegen te houden.

Ik wil dus, net als Peter, aangeven dat het verstandig is om een mobiel toestel aan te schaffen of wellicht te lenen die nacht. Zodat je 112 kan bereiken, op momenten als deze.

Reageer