Beantwoord

Wijzigen onbeperkt 's avonds bellen leidt tot bezoek monteur

  • 5 June 2019
  • 14 reacties
  • 1175 keer bekeken

Ik heb een internet plus bellen abonnement met 's avonds en in het weekend onbeperkt bellen (43 euro plus 9, 50 euro per maand).
Dit heb ik gewijzigd door het abonnement af te vinken.
Toen kreeg ik de optie waarin ik kon kiezen of ik het telefoonnummer wilde behouden (kost 1,00 euro per maand) of om het nummer maar helemaal op te zeggen.
Ik koos voor het behoud van mijn telefoonnummer.
Mijn maandelijkse factuur zou daarmee in totaal met 8,50 euro naar beneden gaan.

Maar KPN begon over het punt dat ik een monteur nodig had.
Inmiddels heb ik een afspraak met een monteur ingepland, omdat de aanpassing van telefonie anders geen doorgang kan vinden.
Het enige wat ik wil is mijn abonnement omzetten in normaal bellen, dus vol tarief.
Ik bel toch bijna nooit dus waarom vasthouden aan een abonnement van 9,50 per maand.
Aan apparatuur hoeft niets gewijzigd te worden zover ik kan zien.
Is die monteur nu nodig en zo ja, wat komt hij dan doen?
icon

Beste antwoord door Marina_ 7 June 2019, 15:00

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Wellicht komt hij jouw ISRA punt wel aanpassen zodat pairbonding of VPlus mogelijk gaat worden.
Wat is de snelheid die je vanaf een bekabeld aangesloten PC via https://kpn-itns.speedtestcustom.com meet.
En wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl dat haalbaar zou zijn op jouw adres?

Welke Experia Box heb je?
Ik heb het oudere donkerblauwe platte model modem, met 5 of 6 groene lampjes naast elkaar. Maar er hoeft toch helemaal niets gewijzigd te worden? Het gaat alleen om avondbellen en niet om een kabelaansluiting."Wellicht" is geen antwoord op mijn vraag.
Reputatie 7
Dan snap ik dat monteurbezoek.
Die prehistorische Experia Box is dringend aan vervanging toe en ik denk dat het ISRA punt ook wel een upgrade kan gebruiken.
Zie het als service.
Hou eens op met deze manier van reageren, alsjeblieft.
De zaak werkt.
Het gaat niet om een modem.
Het gaat niet om bekabeling.
Het gaat om een abonnement dat gewijzigd wordt.
Onafhankelijk van het type modem wordt gezegd dat de monteur nodig is.
Reputatie 7
Klopt en bij de aanpassing van jouw abonnement is geconstateerd dat jij een sterk verouderde Experia Box hebt die niet meer ondersteund wordt.
Vandaar dat deze nu vervangen gaat worden.
Nou, daar heb ik niets van gehoord, misschien hebben ze het type modem gekoppeld aan mijn gegevens.
Ik heb het apparaat nergens opgegeven in ieder geval.
Reputatie 7
KPN kan op afstand uitlezen welk type Experia Box in gebruik is.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag @rd48ar, Welkom op het forum. Uit je verhaal lijkt het er sterkt op dat je abonnement is gewijzigd in een nieuw abonnement. Anders zou je niet aan hoeven geven dat je jouw telefoonnummer wilt behouden @wjb probeert je uit te leggen, waar het nog meer mee te maken kan hebben. We komen er vast achter wat de reden is. Zou je jouw postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik het uitzoeken.
Dag Marina, zojuist heb ik de zaken toegevoegd aan mijn profiel.
Ik zou niet weten wat voor abonnement ik nu gekregen heb.
Ik hoop eentje die mij geld bespaart, dus een abonnement met het standaard normale tarief.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @rd48ar, Je abonnement wordt inderdaad omgezet naar een ''Internet only'' abonnement. We bieden geen Internet+Bellen Thuis Instap abonnementen meer aan, vandaar dat jouw abonnement moet worden omgezet naar een nieuwe abonnement. Bij deze wijziging is het noodzakelijk om de verbinding te optimaliseren zodat inderdaad, zoals WJB aangeeft pairbonding mogelijk is. Er zal er ook een nieuw modem worden geïnstalleerd. Ik zie dat de afspraak gepland is en dit kost je verder niets. Hopelijk is het je zo duidelijk, anders hoor ik het graag.
Bedankt Marina.
Op zich is het wel duidelijk, maar pairbonding zegt mij helemaal niets.
Ik hoop dat ik geen nieuwe kabel naar de computer nodig heb, dat zou dan weer niet goed uitkomen.
Ik heb nu de ouderwetse kabel van de Experia box naar mijn PC lopen en heb geen computerapparatuur die een ander type kabel zou aankunnen.
Reputatie 7
Badge +21
Pairbonding heeft alleen te maken met de aansluiting van het modem naar "buiten".
De kabel van de Experia Box naar de PC blijft ongewijzigd.
Reputatie 7
Badge +19
Pairbonding heeft alleen te maken met de aansluiting van het modem naar "buiten".
De kabel van de Experia Box naar de PC blijft ongewijzigd.


@rd48ar, Wat RBxx zegt klopt precies! De monteur sluit alles weer aan op een nieuw modem zoals het nu ook is aangesloten. De monteur zal controleren of alles weer werkt. Mocht er toch nog een probleem ontstaan, dan weet je ons te vinden en helpen we je verder. Als je tot aan de afspraak nog vragen hebben, dan horen we het ook graag!
Bedankt wjb, RBxx en Marina, voor jullie reacties.
Ik heb er alle vertrouwen in dat de zaak goed gaat komen.

Reageer