Beantwoord

Word dagelijks gebeld door Malifide bedrijven terwijl ik op verborgen sta

• 6 september 2017
  • 6 reacties
  • 681 keer bekeken

Hallo Kpn.

Ik word er redelijk moe van dat jullie systeem keer op keer zuigt. Dit als reden dat de klant zelf alles kan regelen. Maar dan moet het wel werken en verwerkt worden.

Ik heb bewust alles verborgeb gehouden zoals nummer weergave. Opname in telefoonregister.

En toch is het mogelijk dat bedrijven / Malifide ondernemingen uit het buitenland mij dagelijks kunnen bellen.

Terwijl ik letterlijk NOOIT mijn huistelefoonnummer vermeld ergens.

Gezien ik onder Code II bij de gemeente sta als geheimhouding NAW gegevens etc. En jullie expliciet hebben gevraagd om diverse gegevens niet te openbaren of te delen met derden. Wordt dit toch gedaan.

Ik EIS dan ook dat hier nu wat mee gaat gebeuren.
Want maakt niet uit hoevaak ik de klantenservice bel. Notities maken en onthouden is al een grote opgave blijkbaar. Als je miljoenen in je ict afdeling stopt. Laat het dan op z'n minst werken. Om een simpel voorbeeld te geven. Jullie werken met verschillende applicaties en systemen. En er bestaat gewoon een implentatie laag zodat jullie diverse applicaties met elkaar kunnen communiceren danwel als gebruiker te raadplegen zijn. Enkel dat doen scheelt een hoop ontevreden klanten bij kpn.

Om het verhaal af te maken.

Graag dit nummer: 009734985221 Blokkeren.
Want word continu gebeld. Bedrijf erachter is een oplichtingsfirma onder de noemer Microsoft.

Als dit nog een keer gebeurd na een oplossing danwel blokkade zien we elkaar in het kantonrecht. Want dan kom ik mijn deel eisen van de opbrengsten van gegevens die jullie lekken danwel verkopen.

Als dit bericht ook van het forum afgehaald word kun je beter mijn account verwijderen want telefonisch is het allemaal te moeilijk blijkbaar. Dan maar het forum proberen.

Met vriendelijke groet.
Lemstra.R

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door PeterG 7 september 2017, 14:13

Die bedrijven kiezen, m.b.v. een computer, willekeurige nummers. De computer (bij hen) bepaalt dan zelf de cijfers en de volgorde op basis van wat mogelijk is. Daardoor is het mogelijk dat ook "geheime" nummers gekozen worden. Je nummer wordt geenszins ter beschikking gesteld of iets dergelijks.
Want dan kom ik mijn deel eisen van de opbrengsten van gegevens die jullie lekken danwel verkopen.
Hier is dus geen sprake van. Er wordt niks gelekt of verkocht. Dan zou KPN n.b. in overtreding zijn.

Ook als iemand een verkeerd nummer kiest wat dan net jouw nummer is krijg je die persoon aan de lijn.

Je nummer kan altijd door iedereen gebeld worden ook al is het "niet vermeld". En als je nummer eerst wél vermeld stond dan kan het scannen op nummers (malafide) bedrijven ook je nummer opleveren. In websites die gebruik maken van die gegevens blijft je nummer dan vaak wel staan.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Die bedrijven kiezen, m.b.v. een computer, willekeurige nummers. De computer (bij hen) bepaalt dan zelf de cijfers en de volgorde op basis van wat mogelijk is. Daardoor is het mogelijk dat ook "geheime" nummers gekozen worden. Je nummer wordt geenszins ter beschikking gesteld of iets dergelijks.
Want dan kom ik mijn deel eisen van de opbrengsten van gegevens die jullie lekken danwel verkopen.
Hier is dus geen sprake van. Er wordt niks gelekt of verkocht. Dan zou KPN n.b. in overtreding zijn.

Ook als iemand een verkeerd nummer kiest wat dan net jouw nummer is krijg je die persoon aan de lijn.

Je nummer kan altijd door iedereen gebeld worden ook al is het "niet vermeld". En als je nummer eerst wél vermeld stond dan kan het scannen op nummers (malafide) bedrijven ook je nummer opleveren. In websites die gebruik maken van die gegevens blijft je nummer dan vaak wel staan.
Bedankt voor je reactie.

Ongeacht hoe hun systemen werken.
Mijn verzoek naar kpn is om dat nummer in de "banlist / blacklist" te gooien. Dit moet wel degelijk mogelijk zijn.

En elk bedrijf is in overtreding sinds de zogehete cookiewet. Die cookiewet zorgt niet voot verbetering van functioneren van een website of beveiliging van gegevens. Zodra je op akkoord drukt op de schijnbeveiliging dan ga je akkoord met het een analytisch script. Zodat je volgende keer je bezochte producten terugvindt in de reclames op andere websites o.a.

En een dekking omdat het verplicht gesteld is werkt niet als onderbouwing.

Ik doel ook niet op wat niet mogelijk is. Want kantonrecht kan wel degelijk. Code II word vermeld aan dragers van de gegevens o.a en indien dit niet is. Word dit zichtbaar tijdens een aanvraag of wijziging. En hier gaan andere wetten mee gepaard.

Lang verhaal kort.

Graag een antwoordt van kpn dit keer. Met een mogelijke oplossing.
Reputatie 5
Badge +7
Welkom op het forum @Lemstra.R. Ik kan me voorstellen dat het heel vervelend is om zo vaak lastig gevallen te worden. @peterG heeft het in dit topic aan het goede eind. Er zijn een x aantal nummers en die worden door een computer gedraaid. Wij hebben verder niks verkocht of gelekt, dit mogen we ook wettelijk niet. Het is niet mogelijk voor KPN om het nummer op de blacklist te zetten.
@Jiske_ bedankt voor je reactie.

Hoe kan het zo zijn dat een bedrijf als Kpn haar handen ervanaf trekt op het moment dat een klant een verzoek tot blokkade oplegd?

Jullie kunnen service nummers etc blokkeren uitgaand danwel inkomend. Hoe kan een toevoeging van een regel in die laag veel moeite zijn?

Ik begrijp oprecht niet waarom er zo makkelijk een conclusie word getrokken op moment dat er afwijkende werkzaamheden moeten worden vericht.

Ik zal het hierbij laten.
Ik onderneem zelf wel actie op moment dat ik vaker gebeld word door dit soort nummers.

Begrijp me niet verkeerd. Tekst is emotieloos echter sta ik er opnieuw van te kijken hoe laks er wordt omgegaan met CodeII Klanten. Bescherming van NAW + Verstrekking en openbaring.

Een simpel verzoek voor jullie it / ict afdeling lijkt onmogelijk.
Reputatie 7
Mijn verzoek naar kpn is om dat nummer in de "banlist / blacklist" te gooien. Dit moet wel degelijk mogelijk zijn...En weet je wat nu het vervelende is, zodra ze geen verbinding meer kunnen maken met het oude telefoonnummer veranderen ze doodleuk het nummer waarmee ze bellen. Dan moet dat nieuwe nummer dus weer op de blacklist komen.
En dan nu het vervelendste, het nummer dat ze gebruiken zou wel eens van een nietsvermoedende consument kunnen zijn. Het is kinderlijk eenvoudig om de caller-ID op een willekeurig nummer in te stellen zodat dat nummer weergegeven wordt.
Dat is dan ook waarom er niet zomaar een blokkade ingesteld kan worden.
Reputatie 3
Waar nog bij komt: als een willekeurig persoon vraagt om een nummer te blokkeren..
Wie zegt me dat dit een bonafide persoon is, wellicht heeft hij/zij kwade bedoelingen??

En Meneer of Mevrouw Lemstra, dit bedoel ik natuurlijk niet naar U persoonlijk, maar U begrijpt mijn idee hierachter hoop ik.

Reageer