Beantwoord

Word gebeld Door ws buitenlands nummer

  • 25 January 2019
  • 5 reacties
  • 993 keer bekeken

De laatste tijd word ik regelmatig gebeld Door 004312857714, ik neem niet op maar twijfel toch of mijn bij kpn landtoestel met beantwoorder (uitgezet) maar geeft toch melding
icon

Beste antwoord door PeterG 25 January 2019, 14:21

Bekijk origineel

5 reacties

Ah.
43 is Oostenrijk. Ken je daar iemand of is een familielid daar op vakantie?
Via google geeft dit nummer geen alarmbellen.
Je kunt gerust een keertje opnemen. Een telefoontje beantwoorden kost tenslotte nooit geld. En dan weet je waar je aan toe bent.
Als je je ant.w.app. aan hebt spreekt de persoon mogelijk wat in. Ook dan weet je waar je aan toe bent.

Kleine kans dat het Wangiri fraude is. Al acht ik dat met land Oostenrijk klein. Ze willen dan dat je terugbelt. In feite bel je dan naar een duur buitenlands betaalnummer. Ze houden je minutenlang aan het lijntje en je hebt niet in de gaten dat je betaalt (tot wel € 2,00 p/m). Met gewoon aannemen heb je die kosten uiteraard niet.

Hier kun je zien van welk bedrijf (het lijkt een onderzoeksbureau) het nummer is:
https://www.herold.at/gelbe-seiten/telefon_012857714/?redirectFrom=WP
Hallo Peter, bedankt voor je Reactie! Ik ben ook goed geholpen Door chat kpn.inmiddels.Het is zoals je het tikte Oostenrijk en w.s.geen fraude.Het is w.s. een bekende geweest die me al genoeg ellende had bezorgd (geen ex) dus heb ik er vrede mee dat ik niet heb opgenomen.Erg bedankt voor je info niettemin, gaf me toch extra Vertrouwen! Ook voor de toekomst kennis is macht.Wens je een top weekend Kerel!
Badge
Krijg ook dagelijks sinds kort telefoon vanaf dit nummer. Vanmorgen weer om kwart voor negen.
Graag ingrijpen van KPN
Meldde zich enige dagen geleden als "Microsoft"
Oh, dat zijn die Pakistanen. Dat is phishing. Bellen ZOGENAAMD als Microsoft. Niet op ingaan.

Helaas kan KPN hier niets tegen doen. Buitenlandse nummers valt helaas niets aan te doen.

Hier hebben we nou nummerweergave voor. Dan kun je er voorlopig voor kiezen nummers met onbekend landnummer niet op te nemen.

Als ze dat Oostenrijkse nummer gebruiken hebben ze fake-nummerweergave. Het nummer is van een legitiem onderzoeksbureau namelijk. Die zullen wel platgebeld worden nu met klagende of verbaasde mensen. Het bureau zelf heeft niet gebeld.
o.a.
Pakistan 0092
Bangladesh 00880

Ik zelf neem alleen nummers op met landnummers van Duitsland, Zweden, en Canada. Daar woont familie.
Badge
Ook in wordt vakwr wn vaker gebeld door dit nummer. Vanochtend al 3 keer.. op mijn vaste lijn nummer. Word er knetter van. Vanochtend al om kwart voor 7. Ik neem niet meer op. Vermoedelijk de microsoft hack.
Kan kpn hier echt niets aan doen??

Reageer