Beantwoord

Zakelijke Experia box v8 als particulier gebruiken, vast bellen werkt niet. Hoe kan ik 802.11x instellen?

  • 16 October 2021
  • 18 reacties
  • 248 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Nu blijft de Experia die ik kon krijgen van iemand een zakelijk modem te zijn van KPN.Geen Telfort model wat ik wel dat.Nu werkt tv, Internet maar geen VoIP.Iemand enig idee?Inloggen in de we interface lukt ook niet.

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 October 2021, 19:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Inloggen lukt nu wel.Ik zie firmware 02.00.122 staan.Maar nog steeds geen VoIP.

Hij haalt zelfs na een reset geen firmware updates op.Erg raar.

Hij haalt zelfs na een reset geen firmware updates op. Erg raar.

Hallo @martijn197108 , ook niet als je een ‘monteurs-reset’ doet?

Waarom wil je een V8 gebruiken. terwijl je aangeeft een V10 te gebruiken, dat is toch een achteruitgang?

Ik zou wel de VIP1853 omruilen, dat is een Motorola toch? De wordt standaard vervangen door een modernere versie.

 

Hij haalt zelfs na een reset geen firmware updates op. Erg raar.

Hallo @martijn197108 , ook niet als je een ‘monteurs-reset’ doet?

Waarom wil je een V8 gebruiken. terwijl je aangeeft een V10 te gebruiken, dat is toch een achteruitgang?

Ik zou wel de VIP1853 omruilen, dat is een Motorola toch? De wordt standaard vervangen door een modernere versie.

 

Ach,een reserve is nooit weg.Die vip1853 zou vorige week dinsdag worden omgeruild maar ik had perongeluk een week later aangeklikt dus krijg ik hem aanstaande dinsdag!De V8 is nog gloednieuw dus kan nog wel effe mee.

Reputatie 7
Badge +11

Dat heeft ermee te maken dat bij zakelijke abonnementen (KPN EEN) bellen via het reguliere internet VLAN gaat met VoIP-apparatuur. De zakelijke software bouwt geen verbinding op met VLAN 7 waarover telefonie bij consumenten abonnementen verloopt.

Dat heeft ermee te maken dat bij zakelijke abonnementen (KPN EEN) bellen via het reguliere internet VLAN gaat met VoIP-apparatuur. De zakelijke software bouwt geen verbinding op met VLAN 7 waarover telefonie bij consumenten abonnementen verloopt.

Is daar een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +24

Een monteursreset helpt niet? @JanD vroeg er al naar maar daar heeft u nog niet op gereageerd. 

Een monteursreset helpt niet? @JanD vroeg er al naar maar daar heeft u nog niet op gereageerd. 

Ik heb al wps+reset 10sec gedaan maar zonder resultaat.Of weet U een andere monteursreset?

Reputatie 7
Badge +21

Nou @martijn197108 , dan klopt het dus wat @NHendriks jou in jouw andere topic heeft verteld.
De Experia Box v8 heeft geen monteurs reset.

 

Nou @martijn197108 , dan klopt het dus wat @NHendriks jou in jouw andere topic heeft verteld.
De Experia Box v8 heeft geen monteurs reset.

 

Ja,Maar in dit geval gaat het dus om een kpn zakelijk model en niet om een telfort model.

Reputatie 7
Badge +11

Nou @martijn197108 , dan klopt het dus wat @NHendriks jou in jouw andere topic heeft verteld.
De Experia Box v8 heeft geen monteurs reset.

 

Ja,Maar in dit geval gaat het dus om een kpn zakelijk model en niet om een telfort model.

In wezen zijn die niet anders, alleen het feit dat er andere configuratie op staat. Een KPN EEN V10 kan je ook met een monteursreset op een consumentenlijn werkend krijgen. Heeft allemaal met die autohunt te maken zoals ik in het andere topic al aangaf.

Ok,ik kan er dus niet heel veel meer mee…..Zal ik hem maar terugsturen of kan ik hem nog ergens voor gebruiken?

Ok,ik kan er dus niet heel veel meer mee…..Zal ik hem maar terugsturen of kan ik hem nog ergens voor gebruiken?

Of zich is het vastelijn gedeelte best nog wel waardevol:

DSL Modem Specifications
• ADSL, ADSL2, ADSL2+,VDSL2 compliance.
• Supports multi mode standards:
-     VDSL (G.993.2, G.993.1)
-     ADSL (G.992.1/G.992.2/992.3/992.5)
• Maximum rate: VDSL bonding, 140 Mbps for downstream
and 34 Mbps for upstream
 

Het is echter (simpelweg) de firmware en de WiFi waarom het ding voor velen niet (meer) interessant is. Maar volgens mijn kun je hem in bridgemode zetten en hem dus als puur DSLmodem gebruiken. Alternatief nieuw kost zoiets rond de 100 euro. WiFi, ook 5GHz 802.11ac, kost veel minder, zit ook in zeer veel appraten er gewoon bij, wat je makkelijk aan kan zetten. Hotspot functies enz. Ik heb ook nog v8 liggen, maar de telefonlijn bij ons is al lang dood en om er b.v. OpenWRT firmware op te zetten is niet triviaal. Ik maak in een handomdraai een ‘WiFi-router’ van een laptop of raspberrypi daarentegen.

Ok,ik kan er dus niet heel veel meer mee…..Zal ik hem maar terugsturen of kan ik hem nog ergens voor gebruiken?

Of zich is het vastelijn gedeelte best nog wel waardevol:

DSL Modem Specifications
• ADSL, ADSL2, ADSL2+,VDSL2 compliance.
• Supports multi mode standards:
-     VDSL (G.993.2, G.993.1)
-     ADSL (G.992.1/G.992.2/992.3/992.5)
• Maximum rate: VDSL bonding, 140 Mbps for downstream
and 34 Mbps for upstream
 

Het is echter (simpelweg) de firmware en de WiFi waarom het ding voor velen niet (meer) interessant is. Maar volgens mijn kun je hem in bridgemode zetten en hem dus als puur DSLmodem gebruiken. Alternatief nieuw kost zoiets rond de 100 euro. WiFi, ook 5GHz 802.11ac, kost veel minder, zit ook in zeer veel appraten er gewoon bij, wat je makkelijk aan kan zetten. Hotspot functies enz. Ik heb ook nog v8 liggen, maar de telefonlijn bij ons is al lang dood en om er b.v. OpenWRT firmware op te zetten is niet triviaal. Ik maak in een handomdraai een ‘WiFi-router’ van een laptop of raspberrypi daarentegen.

Prima,Hij is zelfs nog nieuw.Maar ik heb al drie experiaboxen die ik allemaal via via gekregen heb.Wil jij hem misschien hebben?

Prima,Hij is zelfs nog nieuw.Maar ik heb al drie experiaboxen die ik allemaal via via gekregen heb.Wil jij hem misschien hebben?

Dank voor aanbod, maar dan zou ik er ook 2 hebben. Heb als 5 jaar geen DSL meer (nu glasvezel). Het is meer dat ik weet dat het apparaat mogelijkheden biedt voor tweakers, maar is dan wel voor heel specifieke klanten, die b.v. een V9, V10(a) of Box12 hebben en nu ‘eigen modem’ willen. Dus de V8 alleen DSLgedeelte en dan eigen ander router erachter. E.v.t. OpenWRT eropzetten, naar dat is een enorm stappenplan waar van alles mis kan gaan en moet je ook op printplaat iets solderen. OpenWRT kan je veel eenvoudiger op een algemeen computerboardje zetten of zelfs virtuele machine.

Twee is ook wel genoeg:joy: Ik zal hem maar terugsturen.

hallo forumleden,

Ik zag dat de zakelijke v8 een mogelijkheid bied om een 802.11x verbinding te gebruiken.Hoe krijg ik dit werkend.Volgens mij moet dat via radius maar kan iemand dit mij uitleggen?

*admin: topics samengevoegd en titel aangepast

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @martijn197108 ik heb je topics even samengevoegd hoor, inhoudelijk heb ik hier zelf niet zo verstand van maar de heren hierboven willen misschien wel even met je meedenken :-)