Beantwoord

Ziggo klanten kunnen mij niet bellen

• 5 januari 2018
  • 18 reacties
  • 2054 keer bekeken

Ziggo klanten kunnen mij niet bellen
icon

Beste antwoord door Marcia_ 11 januari 2018, 20:27

@Kees altijd het maximale eruit halen hè 😉.

@Pijplasser ik heb een ticket aangemaakt en er wordt binnen 5 werkdagen contact opgenomen met je. Laat je nog even weten wat er uitgekomen is?
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hallo @Pijplasser, welkom! Ik zie dat je al contact met ons hebt gehad en dat je verwezen bent naar Ziggo. Is daar nog iets uitgekomen? Mocht je nog hulp nodig hebben, laat je het me dan weten?
Ik heb ziggo gebeld via mijn schoonmoeder want zij heeft een ziggo s abonnement.
Ziggo heeft ook haar vaste telefoon getest maar daar was ook niks me aan de hand .

Ik kan ziggo klanten wel bellen naar ze kunnen niet naar mij bellen
Ze krijgen te horen dat het nummer van mij niet bestaat ra ra ra hoe kan dat
Reputatie 7
Badge +11
Is je nummer (onlangs) geporteerd ?
Ik bedoel, overgestapt naar ander andere telefoon aanbieder met behoud van nummer.
Ja van ziggo naar kpn
Reputatie 7
Badge +11
Aha,
Dat dacht ik al, dan weet ik wel wat er aan de hand is.
Bij ziggo houden ze een "schaduwboekhouding" bij voor de eigen nummers, zo kunnen ze het telefoon verkeer binnen de eigen systemen houden als dat kan.
En bij porteren word je blijkbaar niet (automatisch) uit die lijst gehaald.
Ik heb dat al vaker gehoord uit mijn omgeving.
Maar wel vreemd dat de helpdeskmedewerker bij Z. daar niet van op de hoogte is.
Reputatie 7
Aha,
Dat dacht ik al, dan weet ik wel wat er aan de hand is.
( . . .)
Maar wel vreemd dat de helpdeskmedewerker bij Z. daar niet van op de hoogte is.
Ergo. Dit kan KPN dus niet oplossen.
Dus beter een KPN nummer aanvragen
Reputatie 7
Badge +11
Welnee, Z. kan/moet dit oplossen.
Bel ze nog eens en leg uit wat ik schreef.
Als het niet lukt kan ik nog navraag doen.
Reputatie 7
Badge +28
Het klopt dat dit bij Ziggo ligt, máár ik wil toch mijn best voor je doen. Als de rollen omgedraaid waren, zou het vanuit ons lastig zijn om iets te doen zonder een actieve klant. Ik weet niet of dat bij Ziggo ook zo is, maar ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Daarom hoop ik dat onze technische dienst hen aan kan sturen. Wil je reageren op mijn privébericht? Ik heb daarvoor wat aanvullende informatie nodig namelijk.
Reputatie 7
Badge +11

Dat is mooi werk Marcia.
Het is ook iets waar de klant geen bemoeienis mee zou moeten hebben.
Ik weet toch al weer vele jaren van dit probleem, dus niet zo mooi dat dit niet is opgelost ondertussen.
Dan vraag ik me nog af of het verschil zou maken of het nummer door Z. is uitgegeven of dat het ook naar Z. is geporteerd.
Alhoewel ik van beide gevallen wel een voorbeeld ken waar bij het mis ging na portering van Z. naar elders..
 @Pijplasser
Zo maar uit interesse, kun je hier je nummer eens opzoeken om te zien door wie het is uitgegeven.
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken

Het is door ziggo uitgegeven **

Admin: nummer verwijderd, maar opgeslagen
Dit is mijn nummer
Reputatie 7
Badge +28
@Kees altijd het maximale eruit halen hè 😉.

@Pijplasser ik heb een ticket aangemaakt en er wordt binnen 5 werkdagen contact opgenomen met je. Laat je nog even weten wat er uitgekomen is?
Top??
Reputatie 7
Badge +28
De week is nog niet om, maar heb je al iets gehoord van mijn collega's?
Ze hebben een keer gebeld naar ik kreeg een nummer via sms van kpn om terug te bellen maar dat werkte niet er werd een bandje afgedraaid het beste is dat kpn mij na17.30 uur belt dan ben ik wel thuis
Reputatie 7
Badge +28
Ah, ik zie inderdaad twee berichten in mijn systeem.

Bericht 1: portering is aan onze kant niet goed gegaan.

Het lijkt er dus toch op dat er aan onze kant iets niet goed gaat!

Bericht 2: we konden de klant niet bereiken, dus probleem naar de juiste afdeling doorgezet zonder klant te informeren.

Kort samengevat: er zit schot in de zaak! Ik kijk donderdag nog even of ik een update zie, laat jij me ook even weten of je nog gebeld wordt morgen of donderdag?
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie een melding van gisteren dat het opgelost zou zijn, kan je dit bevestigen? Dat zou helemaal super zijn!

Reageer