Beantwoord

Ziggo telefoonnummer kunnen mij niet bellen

  • 14 January 2021
  • 10 reacties
  • 363 keer bekeken

Badge

Onlangs zijn wij overgegaan naar KPN. Nu ontvangen wij steeds meer berichten, dat wij niet te bereiken zijn op ons vaste lijn.

inmiddels hebben wij het volgende kunnen testen:

  • indien men ons belt met een mobiel telefoon, is er wel verbinding
  • indien men ons belt met een vaste telefoon, krijgen zij te horen dat het nummer niet in gebruik is

Wij kunnen wel gewoon uitbellen.

Verder geen bijzondere lampjes die knipperen of zo.

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 26 January 2021, 12:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Hoi, welkom op het forum van kpn.

indien men ons belt met een vaste telefoon, krijgen zij te horen dat het nummer niet in gebruik is

Dat zijn vast mensen die hun telefoon hebben bij julie vorige provider. Welke is dat?

Vast-bellers van af andere providers zouden jullie gewoon moeten kunnen bellen. Anders zou dit wel een heel raar probleem zijn.

Ziggo 'vergeet’ nog wel eens uit te zetten dat een nummer bij hun is. Bellers aangesloten op Ziggo komen dan niet op het landelijke net terecht….

Badge

Dank je wel voor het meedenken. Door jouw woorden heb ik mijn schoonmoeder gevraagd of zij mij wilde bellen. Weliswaar is dat ook KPN, maar dat lukte wel. En met de verschillende providers van mobieltjes zijn er ook geen problemen.

Het is inderdaad Ziggo waar ik bij zat. En mijn moeder zit ook bij Ziggo, dus het past helemaal in de lijn van wat jij aangeeft.

inmiddels Ziggo gebeld. Die snapt er niets van. Er is een casus aangemaakt en over 3 dagen wordt ik teruggebeld. Gelukkig leven we in een tijd met mobieltjes:)

 

 

Gelukkig leven we in een tijd met mobieltjes:)

Inderdaad. Hier zelfs geen vaste meer in gebruik sinds 2012.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @M. van den Brink, kun jij inmiddels weer gebeld worden door Ziggo telefoonnummers? Zo niet, zou je jouw profiel dan willen invullen? Dan ga ik voor je aan de slag om het op te lossen. 

Badge

Helaas is het probleem nog niet opgelost.

Zojuist weer Ziggo gebeld en die geeft aan dat bij hen de aanvraag voor nummerbehoud goed is afgehandeld en dat zij niets meer kunnen doen. Dat alleen KPN wat voor mij kan betekenen.

Kpn net gebeld en die geeft aan dat er niets aan de hand is. Tijdens het bellen (ik belde mobiel) heeft deze medewerker mij gebeld op vaste lijn en dat ging gewoon over.

Dus @Jeroen_dB als jij de oplossing weet, heel graag.

Wij krijgen het vermoeden dat de doorschakeling die wij hadden gedaan er niet goed is uitgehaald. Het nummer waar het naar doorgeschakeld is bij KPN opgezegd vanwege het overlijden. En het lijkt dat mensen met een Ziggo-account dus nog uitkomen op het nummer dat niet meer bestaat.

 

Tja, het probleem zit écht in de Ziggo-centrale, anders zou het met KPN-vast-bellers (en T-mobile-vast en mobiel-alleproviders) ook niet werken.

Van Ziggo of Vodafone overstappen met tel.nr. word je niet vrolijk van. Te vaak dit soort berichten hier.

KPN zou nogmaals Ziggo verzoek kunnen doen dit goed na te volgen. Met de melding dat bellers van af Ziggo nummer jouw vaste nummer bij KPN (eerst Ziggo) sinds de overstap niet kunnen bellen.

Anders is een nieuw nummer nemen de enige oplossing, vrees ik.

Ook al zal ik niet gauw overstappen… dit is een van de redenen dat ik geen vast nummer meer heb (mobiel zal ik niet overstappen; alle providers hebben hetzelfde bereik) en ook niet het e-mailadres van mijn provider gebruik.

Reputatie 7
Badge +19

Ik heb voor je een ticket aangemaakt richting de technische dienst om ervoor te zorgen dat Ziggo klanten jou weer kunnen bellen @M. van den Brink 

Dit probleem speelt nu al weer vele jaren, ook bij andere aanbieders, maar de laatste tijd opmerkelijk veel berichten van Z. er over.

Het zit echt bij Z. ! !

Anders is een nieuw nummer nemen de enige oplossing, vrees ik.

Dat moet echt niet nodig zijn !

Ook al zal ik niet gauw overstappen… dit is een van de redenen dat ik geen vast nummer meer heb

Krijgen we dat weer, bij mobiele telefoons komt dit ook voor.

(mobiel zal ik niet overstappen; alle providers hebben hetzelfde bereik)

Als je niet durft over te stappen omdat elke verandering een verslechtering zou kunnen betekenen dan komen we nergens.

Het nummer porterings-systeem werkt gewoon goed, het is de oude aanbieder die het verkeer nog steeds intern wil afhandelen, daar zit de fout.

en ook niet het e-mailadres van mijn provider gebruik.

Eens, maar dan weer niet bij een grote “gratis” techclub in een ver land naar mijn stellige mening, neem een eigen domein, dan kun je (net als bij telefoonnummers) naar een andere aanbieder overstappen.

Badge

@Jeroen_dB. Wat je hebt gedaan weet ik niet, maar het heeft geholpen!!

Super!

Reputatie 7
Badge +19

Het zijn mijn collega's van de technische dienst die dit voor je hebben opgelost. Ik heb slechts jouw melding doorgezet.