Beantwoord

Ziggoklanten kunnnen mij niet bellen

  • 18 April 2019
  • 7 reacties
  • 1089 keer bekeken

Nadat ik ben overgestapt van ziggo naar het KPN netwerk kunnen bekenden die bij ziggo zijn niet meer naar ons bellen. Extra lastig is dat moeder die ver in de 80 is ons telefonisch niet kan bereiken als er wat mis is.
Wij betrekken KPN alles in een via NLE. Helaas is de klantenservice daar compleet niet op haar taak berekend, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd en na een halve dag bellen ben je nog geen moment dichter bij een oplossing. Zijn er mogelijkheden om via dit forum tot een oplossing te komen?

Admin: Bericht afgesplitst van Ziggo klanten kunnen mij niet bellen | KPN Community
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 April 2019, 16:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Het spijt me zeer om dat te lezen, @jan.p . Ik kan me héél goed voorstellen dat je wederzijds bereikbaar moet zijn, zeker als het om je moeder gaat. Om meteen met de deur in huis te vallen: Ik kan vanuit KPN helaas niks doen. Je provider is NLE en ik kan niet bij die klantgegevens. Als zij ons netwerk huren is het zaak dat ze ons via hun klantenservice aansturen.(indien de storing iets met ons netwerk te maken heeft, uiteraard)
Uiteraard had ik je leuker nieuws verteld maar dit is helaas de realiteit. Ik hoop dat je moeder ook een mobieltje heeft en je op die manier in ieder geval nog contact kunt leggen. En dat NLE de storing netjes voor je oplost, uiteraard. Mijn advies: blijven aandringen en tekst en uitleg vragen.
Ik lees in een eerder bericht met dezelfde aanhef dat het probleem vaker voorkomt en daar was de conclusie van KPN en antwoord "portering is aan onze kant niet goed gegaan.".
Jammer dat het te maken heeft bij wie je klant bent of je bij KPN geholpen wordt als instellingen bij KPN niet goed zijn ingevoerd en dat enigszins laconiek wordt omgegaan met het probleem van mijn moeder. Het is voor ouderen soms niet voordehand liggend dat zij ook een mobiel kunnen gebruiken omdat zij zo niet bellen niet internetten e.d.. Voor sommigen moeilijk voor te stellen denk ik.
Ik had laatst een probleem bij AH en toen ik dat bij Jumbo aankaartte zeiden ze niets voor mij te kunnen doen. Kinderachtig niet?

Je moet echt bij de latende aanbieder zijn, Z. dus.
Hier iets soortgelijks :
https://forum.kpn.com/vast-bellen-13/niet-bereikbaar-voor-klanten-van-zeelandnet-op-vaste-lijn-na-overstappen-468243

Hoi

@Casey
Ik had laatst een probleem bij AH en toen ik dat bij Jumbo aankaartte zeiden ze niets voor mij te kunnen doen. Kinderachtig niet?

Dat heb ik nu met aardbevingen, zijn voor mij in Brabant ook geen enkel probleem.
Maar als er straks afgerekend moet worden (door middel van extra belastingen of heffingen) doe ik gewoon mee.
Ik lees in een eerder bericht met dezelfde aanhef dat het probleem vaker voorkomt en daar was de conclusie van KPN en antwoord "portering is aan onze kant niet goed gegaan.".Jammer dat het te maken heeft bij wie je klant bent of je bij KPN geholpen wordt als instellingen bij KPN niet goed zijn ingevoerd en dat enigszins laconiek wordt omgegaan met het probleem van mijn moeder. Het is voor ouderen soms niet voordehand liggend dat zij ook een mobiel kunnen gebruiken omdat zij zo niet bellen niet internetten e.d.. Voor sommigen moeilijk voor te stellen denk ik.

Ik probeerde enkel mee te denken en weet uit eigen ervaring dat een mobieltje voor ouderen geen makkie hoeft te zijn. Mijn taak is je zo goed mogelijk te informeren. Dat heb ik geprobeerd door er niet omheen te draaien en je van een duidelijk antwoord te voorzien. Nogmaals, ik hoop dat NLE snel voor jou en je moeder in de bres springt!
Hiervoor zul je inderdaad Ziggo moeten bellen. Het is een probleem in de routing van hun centrale. Zij zetten al hun nummers in een speciale lijst zodat gesprekken van Ziggo naar Ziggo via hun eigen centrale lopen. Als zij vergeten bij overstappen je nummer uit die lijst (routeringslijst) te halen en Ziggo klanten kiezen je nummer zoekt ie het alleen op hun eigen netwerk.
Het is een fout van Ziggo dat ze die routering na nummerportering vergeten aan te passen. Gebeurt best vaak bij overstappers van af Ziggo en niet alleen naár KPN....