Beantwoord

Zoek mogelijkheden voor alleen bellen en TV abonnement

  • 31 December 2019
  • 11 reacties
  • 1215 keer bekeken

Hallo, 

 

Mijn moeder heeft nu pakket met TV, bellen en Internet. Zij gaat binnenkort verhuizen en heeft geen internet meer nodig daar zij niet meer op internet wil. Volgens mij kan ik dan alleen Digitenne afnemen voor € 17, per maand en € 25,- eenmalig en Vast bellen PSTN, er staat letterlijk : 

Als los abonnement

Bestel Vast Bellen als los abonnement.

  • Vanaf € 12,50
  • Betrouwbaar en stabiel netwerk
  • Voordelig bellen

    Als los abonnement

    Bestel Vast Bellen als los abonnement.

  • Vanaf € 12,50
  • Betrouwbaar en stabiel netwerk
  • Voordelig bellen
  • Dit abonnement is alleen te bestellen bij de klantenservice.

Ik kan alleen nergens vinden wat nu de daadwerkelijke kosten zijn zowel niet de éénmalige als de maandelijkse kosten. Vanaf € 12,50 is een beetje vaag en kom ik ook nergens concreet tegen. Is zij klaar voor € 29,50 (uiteraard komen daar nog de belkosten bij) en als dat zo is wat zijn dan de eenmalige kosten voor vast bellen PSTN.

icon

Beste antwoord door PeterG 10 January 2020, 00:45

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft ze nu interactieve tv? En maakt ze daar intensief gebruik van? Doet ze wel eens iets terug kijken ofzo? Want dat kan met digitenne niet. Bedenk dat ff wel.

nee ze heeft geen interactieve TV, alleen maar Live kijken en meer wil ze ook niet.

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Stuurjans 

Bij KPN heb je altijd een internetverbinding nodig om TV te kunnen kijken, met Digitenne kun je alleen live kijken, en ook niet opnemen. Je kunt bij KPN de interactieve TV eraf halen, maar je krijgt toch een internetverbinding. Dit kunnen ze niet weghouden. Want daar zit ook tegenwoordig de vaste telefoon op aangesloten. 

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Stuurjans 

KPN is PSTN aan het uitfaseren dus zal het niet meer aanbieden. Enkel bestaande klanten blijven nog een tijdje ondersteund maar die zullen ook naar bellen via internet moeten t.z.t.

Zie https://overons.kpn/nl/nieuws/2017/kpn-moderniseert-vaste-telefonie-netwerk-stopt-op-termijn-met-isdn1-2

Groet, Folkert

Beste @Stuurjans 

KPN is PSTN aan het uitfaseren dus zal het niet meer aanbieden. Enkel bestaande klanten blijven nog een tijdje ondersteund maar die zullen ook naar bellen via internet moeten t.z.t.

Zie https://overons.kpn/nl/nieuws/2017/kpn-moderniseert-vaste-telefonie-netwerk-stopt-op-termijn-met-isdn1-2

Groet, Folkert

Dit nieuwsartikel gaat niet over enkelvoudig PSTN, dat blijft bestelbaar, alleen via klantenservice. Dus ik denk bellen met klantenservice voor meer info m.b.t. eenmalige kosten.

Beste @Stuurjans 

Bij KPN heb je altijd een internetverbinding nodig om TV te kunnen kijken, met Digitenne kun je alleen live kijken, en ook niet opnemen. Je kunt bij KPN de interactieve TV eraf halen, maar je krijgt toch een internetverbinding. Dit kunnen ze niet weghouden.

Dat kan wel, zoek maar eens wat ePOTS inhoudt en hoe dat werkt. Natuurlijk wil KPN liever 43 euro/maand vangen voor 64kbps daadwerkelijke snelheid/verbruik.

 

Reputatie 5
Badge +4

Klopt allemaal wel @tmoesel maar het idee is dat enkelvoudig PSTN in de toekomst enkel nog blijft bestaan voor b.v. alarmsystemen van liften etc. en dat klanten zo langzaamaan met de tijd meegaan.

Zo verdween de postduif, de Morse telegraaf, de telefoon waar een juffrouw van de centrale je doorverbond, de T65 met pulskiezer en uiteindelijk verdwijnt ook PSTN voor reguliere klanten.

Ik heb naaste familie van ruim in de 80 die nog dagelijks met veel plezier e-mail en het www gebruikt. En ja via glasvezel omdat er niets anders meer is dus qua capaciteit overkill maar het werkt prima en de beeldkwaliteit van interactieve tv is fantastisch ook al gebruiken ze lang niet alle mogelijkheden daarvan.

Als er geen glasvezel ligt, iemand hoeft of wil geen internet en er liggen nog wel 2 draden in de grond, raadt je het dan iemand aan om 30 euro extra per maand te betalen als een soort van premie aan de duopolist?

De 2 telefoonlijndraden draden kunnen bij iemand thuis aan een goedwerkend passief vast beltoestel hangen of aan een moderne DECT set. Aan de andere kant in de ‘centrale’ hangen ze direct aan een ADC/DAC-IP gateway even simpel gezegd. Wat met de gedigitaliseerde signalen gebeurt, is verder een kwestie van software. Je kan er een xDSL instance aan knopen of een Voice-over-Packet instance.

Een verder, als iemand alleen wil bellen, kun je als KPNnetwerkNL ook wel aangeven: Sorry mevrouw, die 2 draden intact- en aangesloten houden hebben wij geen zin in, U moet met de tijd mee en een mobiel kopen en een bel-abonnement afsluiten.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Stuurjans Welkom hier op het KPN Forum en goed dat je je vraag hier stelt. Ik zie dat je al de nodige informatie hebt gekregen van de verschillende mede-forumgebruikers. Dennis legt de zaken in elk geval helder uit: je kunt Digitenne gebruiken als je ‘los’ tv wilt kijken, maar in alle andere gevallen heb je die internetverbinding. Zijn de zaken helder genoeg of heb je nog vragen die niet afdoende beantwoord zijn? 

Dank allemaal voor het meedenken. Het wordt Ziggo, die heeft bllen en TV met HD voor € 30,- per maand. Topic kan wat mij betreft gesloten worden.

Ik zie bij Ziggo alleen een abo met bellen en TV met 50 zenders met alleen NPO en Ziggo Sport in HD voor € 32,70. (er staat 6 HD maar dat klopt echt niet. Klik maar op “50+” op die pagina)

(wil jou of je moeder teleurstelling besparen)

P.S. het PSTN abo van 12,50 is goedkoop maar heel duur met bellen. Het is eigenlijk bedoeld voor analoge alarminstallaties.

Hier heb ik alle PSTN abo’s een keer op een rijtje gezet. (daar staat ook een link naar de pdf's met specificatie van die abo's)

Goedkoop 12,50 = dure gesprekskosten
Duur 30,50 = lage gesprekskosten

Véél goedkoper = klein mobiel abonnement met bel/sms-bundel (150 min. of onbeperkt).
Voor € 15 per maand belt je moeder onbeperkt! (150 bel/sms voor € 14)

Reageer