Vraag

1 Superwifi valt steeds op hetzelfde moment weg

  • 23 January 2023
  • 18 reacties
  • 166 keer bekeken

Reputatie 1

Ook hier het probleem van uitvallen van de super wifi (2).

Om de 48 uur valt 1 van mijn 3 superwifi s  uit. ik kan de klok er bijna op gelijk zetten, s nachts tussen 2 en 4 uur valt hij uit. het is altijd de zelfde superwifi die uit valt. (knippert dan groen)

Na de stroom er af gehaald te hebben doet hij het weer perfect. 

Heb alles al eens gereset (modem V10a en de 3 superwifi s) 

Het heeft de eerste 6 maanden goed gewerkt , er is niets veranderd aan de opstelling.

Heb ook de super wifi s onderling verwisselt maar die uit valt is altijd op de zelfde locatie.

Wat kan dit zijn?

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 1

Ter aanvulling heb de laatste software V2.00.27V2  op alle 3 de Superwifi s  en als hij het doet heb ik uitstekende snelheid/ ontvangst 

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Freekwij, ik lees dat één van jouw SuperWifi 2 punten niet lekker werkt de laatste tijd. We denken hier op het forum graag met je mee.

Dit SuperWifi punt gaat groen knipperen begrijp ik. We hebben een speciaal artikel over onder andere een groen knipperend lampje op SuperWifi. Daarin staan verschillende tips en uitleg. Loop die eens door, ik ben benieuwd of het verschil maakt.

Reputatie 1

Dat heb ik natuurlijk al allemaal al meermalen  gedaan Alexandra. Dat helpt niet.

Ik las ook ergens dat als je dicht bij een vliegveld woont je last kan hebben van radarstraling op bepaalde kanalen Heb nu de wifi op die kanalen gezet die daar geen last van hebben. Dit is nu afwachten of dit helpt. Ik kijk het een week aan en geef dan een reactie

mvg Freek

Reputatie 7
Badge +19

@Freekwij Hartstikke goed dat je ook dat al geprobeerd hebt. Wij weten alleen wat jij ons hier in je topic vertelt, wij zien niet wat jij ziet. Het is daarom goed om zo volledig mogelijk te zijn hier op het forum. Als je alles vertelt wat je hebt gedaan help jij ons, zowel mij als andere behulpzame forumbezoekers, om met je mee te denken. 

Ik hoop dat het instellen van andere kanalen dat je nu gedaan hebt het gewenste effect heeft.

Reputatie 1

Tot op heden geen uitval gehad.😁

Reputatie 1

Het fenomeen is weer terug, na 48 uur valt er een superwifi uit (van de 3) altijd rond 3 uur s nachts je kan er de klok op gelijk zetten De zogenaamde storingsvrije kanalen 36- 48 helpt nu ook niet meer.

Ik heb het idee dat de Superwifi van KPN gevoelig is voor een signaal van buitenaf. 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Freekwij dat gaat irriteren hè haha.

Ik ben er nog niet uit of als eindgebruiker ik er invloed op heb. Lees mee:

Een andere “lotgenoot”:

Opdat je minimaal een stukje mentale steun hebt 😁

Het is en blijft een mooi stukje techniek en soms doet de techniek niet wat we willen. Dat kan komen omdat er fouten in de firmware aanwezig zijn of omdat we hele specifieke omstandigheden hebben die nog niet onderkend zijn in de firmware. Of doordat de omstandigheden lokaal simpelweg niet op te lossen zijn. Ik ben er nog niet uit. KPN leest mee en zij hebben inzicht in wat er achter de schermen allemaal in superwifi is ingeregeld. Daarom is het belangrijk om je ervaringen te delen. Alleen al daarom is het goed dat je hier op constructieve manier je minder goed werkende productervaring deelt.

Reputatie 7
Badge +7

@Freekwij heb je alle drie de superwifi's draadloos verbonden met de modem (die zelf de vierde node is)?

Lokatie lijkt hier een dingetje te zijn maar er kan echt zoveel meer aan de hand zijn. Heb je om de lokatie uit te sluiten al eens de superwifi op een plek in de buurt van een andere superwifi gezet die wel online blijft?

Reputatie 1

Ik heb ook al eens geprobeerd een andere superwifi op de zelfde plaats te zetten en die valt dan ook uit.

Het is locatie waar het fout gaat. Op die bewuste plek is de superwifi gevoelig ergens voor. En altijd om de 48 uur ( s'nacht rond 3 uur)

Reputatie 7
Badge +7

Vandaar dat ik die superwifi eens op een andere plek zou zetten. Dan weet je zeker dat lokatie een rol speelt. Je wissel geeft ook aan dat er geen defect is. Ik zie wel eens omruilacties, lost niets op.

Ik en nog wat mensen hebben hetzelfde. Interferentie speelt hier een roll. Ik heb aardig wat testen gedaan om de richting van de oorzaak te achterhalen. Superwifi vormt met de modem een mesh en in tegenstelling tot een simpele WiFi extender wordt in een mesh status doorgegeven. Dit moet via een draadloos lijntje tussen de mesh nodes en de modem. Dat lijntje moet daarom heel stabiel zijn. Rond 3 uur in de nacht is er waarschijnlijk een geforceerde kanaalscan actief (acs) maar dat heb ik nog niet boven water. Lees mijn topic anders even. Begin maar achteraan te lezen want ik heb al aardig wat pogingen gedaan. Bandbreedte speelt ook een rol. Momenteel loopt een nieuwe test naar aanleiding van nieuw gevonden informatie.

Reputatie 1

Ik zie dat je het zelfde probleem hebt. ook om de 48 uur uitval ongeveer 3 uur s'nachts 

Ik heb hem een tijdje op kanaal 36 gehad, deed het een maand goed en toen begon het weer.

Heb je daar een verklaring voor?

Vind trouwens dat de KPN erg weinig van zich laat horen , alleen de standaard antwoorden krijg je.

Reputatie 1

Ik heb trouwens een tijdelijke belabberde oplossing.

Heb op mijn randapparatuur en op de superwifi een tijdschakelaar gezet. om 5 uur gaat even de stroom van de superwifi dan reset hij weer, een half uur later gaat de stroom van de randapparatuur er even af.

Het werkt maar geen oplossing natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +7

Haha, dat is een heel creatieve oplossing inderdaad. Het is goed om te realiseren dat Superwifi prima hardware is en dat we simpelweg te maken hebben met natuurkundige wetten. Ik heb nog wat opties over om te testen. Mocht dat niet werken dan is er acceptatie dat een wireless backhaul op mijn locatie niet tot de mogelijkheden behoort. Ik moet dan even kijken of ik 'm bedraad kan aansluiten op de gewenste plek. Probleem is dat veel mensen Superwifi kopen om 'm draadloos te plaatsen als een soort van Wifi range extender maar het is een Access Point en node in een mesh netwerk. De onderlinge communicatie tussen de nodes is daarbij heel belangrijk.

Reputatie 1

Ik hoor inmiddels dat er meer mensen dit probleem hebben (modem v10a) Is het mogelijk dat ik een ander modem krijg KPN ? Dit zou de oplossing zijn.

Reputatie 1

En nu? verder geen reactie van KPN??  (Ik zit met het zelfde Wiffi 2 probleem.)

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19

@Freekwij Ik doe graag ook nog een poging om met je mee te denken.  

In maart gaf je dit aan: Ik heb ook al eens geprobeerd een andere superwifi op de zelfde plaats te zetten en die valt dan ook uit. Het is locatie waar het fout gaat. Op die bewuste plek is de superwifi gevoelig ergens voor. En altijd om de 48 uur ( s'nacht rond 3 uur)

Ik vermoed dat het te maken heeft met een stukje radardetectie (storing door andere signalen), dat lees je ook in ons SuperWifi topic, en dat de SuperWifi dan gaat wisselen van kanaal. Waarschijnlijk heeft het SuperWifi punt daarna moeite om weer goede communicatie met de andere SuperWifi op te pakken. Dat herstelt als je alles opnieuw opstart. 

Ik raad je daarom aan om te spelen met de opzet; verander de plek waar je je SuperWifi hebt staan en probeer daarmee uit. Geef het ook even de tijd als je ze verplaatst en kijk wat er dan gebeurt.

Reputatie 1

Zijn hier al oplossingen geboden door de KPN?

Ik zit nog steeds met het probleem.

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +19

@Freekwij ik verwijs je graag naar mijn laatste reactie van 26 april:

@Freekwij Ik doe graag ook nog een poging om met je mee te denken.  

In maart gaf je dit aan: Ik heb ook al eens geprobeerd een andere superwifi op de zelfde plaats te zetten en die valt dan ook uit. Het is locatie waar het fout gaat. Op die bewuste plek is de superwifi gevoelig ergens voor. En altijd om de 48 uur ( s'nacht rond 3 uur)

Ik vermoed dat het te maken heeft met een stukje radardetectie (storing door andere signalen), dat lees je ook in ons SuperWifi topic, en dat de SuperWifi dan gaat wisselen van kanaal. Waarschijnlijk heeft het SuperWifi punt daarna moeite om weer goede communicatie met de andere SuperWifi op te pakken. Dat herstelt als je alles opnieuw opstart. 

Ik raad je daarom aan om te spelen met de opzet; verander de plek waar je je SuperWifi hebt staan en probeer daarmee uit. Geef het ook even de tijd als je ze verplaatst en kijk wat er dan gebeurt.