Vraag

4 SuperWiFi's die sinds kort niet meer werken

  • 2 December 2022
  • 91 reacties
  • 1672 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Wat een ellende! Vele jaren heeft bij ons echt alle perfect gewerkt! 
Tot vandaag… wij komen thuis en alle 4 de SuperWifi 1 knipperen rood!
Stekker eruit, 30 minuten wachten en dan de stroom er weer op. Helaas zonder resultaat.
Op internet zoeken en alle stappen opgevolgd. 

Alle SuperWifi punten gereset. Deze hebben nu allemaal (4 stuks) een mooi paars lampje.
Ook de modem 3 keer gereset. Complete reset gedaan.

Onze SuperWifi punten blijven paars branden en het lukt ons niet meer om ze te configureren. Wij hebben echt alles geprobeerd. Als wij de punten (een voor een) rechtstreeks aansluiten op de modem dan gaat het SuperWifi punt eerst groen knipperen maar valt dan weer in de kleur paars. Ik lees overal dat dit na 25 minuten dan groen moet worden… maar helaas niet bij ons.

De configuratie wordt dus niet of niet goed ingeladen.
Wie kan ons helpen, wat kan ik hieraan doen. Heeft dit met de laatste update te maken?

Alvast bedankt voor jullie hulp!


91 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Is er deze week ook weer een update geweest? Van het een op het andere moment de wifipunten weer geen verbinding. Alles geprobeerd: resetten, nog eens resetten, aansluiten met kabel en dan resetten, WPS, alles. Lampje knippert langzaam groen, dan snel groen en daarna paars of rood. Waar de versterkers eerst een redelijk bereik hadden, kan ik ze nu nog 2 meter van het modem wegzetten, daarna heb ik geen verbinding meer. Ik word hier zó moe van…..

Dit probleem heb ik dus ook spontaan! (zie ook mijn eerdere bericht van zojuist)|

Reputatie 3
Badge +1

Extra aanvulling op berichten van mij hierboven... 

Wij hebben de SuperWifi punten sinds 13-05-2020.

BestellingnummerOKW-1237378
 

Uw bestelling

1 x 3 KPN SuperWifi punten - 849233 (€ 199,00)
 

Echt sinds die datum nooit problemen gehad. En nu opeens zijn ze spontaan alle vier kapot?

Denk dat ze bij KPN een trucje aan het uithalen zijn... (lees een update) die al die SuperWifi punten kapot maakt zodat de klant nieuwe gaat kopen?

 

Ben benieuwd hoe kpn dit gaat oplossen? 

Reputatie 7
Badge +13

@Kerkdriel  Dat klinkt inderdaad alsof er een aantal zaken niet soepel verlopen. Wanneer de lampjes paars branden is dat een indicatie dat de configuratie niet is geladen in de adapters zelf. Ik wil je dan wijzen op de stappen in het artikel op onze kennisbank, KPN SuperWifi: Installatie en gebruik onder het kopje: een schone installatie van SuperWifi. 

 

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

 

Zou je dat nogmaals kunnen proberen?

Reputatie 3
Badge +1

@Kerkdriel  Dat klinkt inderdaad alsof er een aantal zaken niet soepel verlopen. Wanneer de lampjes paars branden is dat een indicatie dat de configuratie niet is geladen in de adapters zelf. Ik wil je dan wijzen op de stappen in het artikel op onze kennisbank, KPN SuperWifi: Installatie en gebruik onder het kopje: een schone installatie van SuperWifi. 

 

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

 

Zou je dat nogmaals kunnen proberen?

 

Deze stappen heb ik gisteren en ook vandaag al drie keer geprobeerd. Zelfs mijn modem is compleet gereset nadat ik telefonisch contact heb gehad met een medewerker. Ik heb hier nu vier van die mooie KPN SuperWifi punten die allemaal een mooi PAARS lampje hebben 🙂 Ik heb werkelijk sinds 2020 nooit een probleem gehad met die dingen! En nu… na jullie update… werken ze van de een op de andere dag spontaan niet meer? Erg vreemd dit! 

Voor jou info, na de reset gaat het lampje op het SuperWifi punt inderdaad groen knipperen. Daarna zou het groen moeten gaan branden. Maar dat gebeurt niet. Het gaat dan weer PAARS branden. En ja, ik heb echt alle stappen al meerdere keren herhaald. Ik heb heel het internet al rond gesurft om te checken wat het probleem is en hoe ik het kan oplossen. 

Ik ben niet iemand die snel gaat klagen. Maar ik word hier een beetje moedeloos van! 

Reputatie 3
Badge +1

 

  1. Paars lampje:
    • Dit betekent dat de SuperWifi niet geconfigureerd is. Sluit hem rechtstreek bekabeld aan op je modem. Na enkele minuten is de configuratie ingeladen en zal de SuperWifi weer groen branden.

En dit klopt dus ook niet… ik heb er hier nu VIER die inmiddels PAARS branden :)
En ja, ook na diverse keren alles gerest te hebben. (zelfs het modem)

Reputatie 7
Badge +13

@Kerkdriel De stappen die ik noemde luisteren redelijk nauw, Heb je alle punten afgekoppeld, spanningsloos gemaakt, één voor één gereset en na het reset en na de reset van het modem weer één voor één aangemeld? Ik kan dit namelijk helaas niet op afstand herstellen vrees ik. 

Reputatie 3
Badge +1

@Kerkdriel De stappen die ik noemde luisteren redelijk nauw, Heb je alle punten afgekoppeld, spanningsloos gemaakt, één voor één gereset en na het reset en na de reset van het modem weer één voor één aangemeld? Ik kan dit namelijk helaas niet op afstand herstellen vrees ik. 

 

Klopt Remco, alle stappen opgevolgd zoals overal duidelijk wordt aangegeven op het forum maar helaas voor mij zonder een positief resultaat. Ik ga nu de auto in om naar een KPN winkel te rijden. (dit op advies van een van jullie medewerkers) Laat hier op het forum nog wel weten wat ze in de KPN winkel voor mij hebben kunnen betekenen. 

Reputatie 3
Badge +1

Let op:

  • Gratis nieuwe zwarte BOX 12 / V12 modem ontvangen
  • 1 x nieuw SuperWifi punt gekocht. (voor de zekerheid)

En weet je wat er nu aan de hand is?
Het werkt nog steeds niet.

Dus… ook met een nieuwe modem en een nieuw SuperWifi punt heb ik het hier niet werkend gekregen. Dit wil dus zeggen dat er tijdens het updates iets goed fout gaat bij KPN. 

@Remco_ en nu?
Wat kan ik nu nog doen?

Reputatie 7

Ik neem aan dat je die nieuwe "super"WiFi gewoon weer kunt retourneren, het heeft weinig zin om je huis vol te pompen met wifi toegangspunten. In principe zou in een tussenwoning of twee-onder-één-kap één per verdieping voldoende moeten zijn waarbij de V12 zelf ook meetelt. Meer kan zelfs contraproductief zijn omdat er dan te veel overlap zal ontstaan.

Reputatie 3
Badge +1

Ik neem aan dat je die nieuwe "super"WiFi gewoon weer kunt retourneren, het heeft weinig zin om je huis vol te pompen met wifi toegangspunten. In principe zou in een tussenwoning of twee-onder-één-kap één per verdieping voldoende moeten zijn waarbij de V12 zelf ook meetelt. Meer kan zelfs contraproductief zijn omdat er dan te veel overlap zal ontstaan.

 

Eens, de nieuwe SuperWifi gaat retour en daar krijg ik mijn geld van terug.
Die nieuwe V12 modem hou ik nog even. En dan laat ik voor de zekerheid de V10 ook nog even in de kast staan. Want ik lees over het V12 modem ook niet veel positieve berichten :)

Het blijft jammer dat KPN een update doorzet naar zijn SuperWiFi punten en dat dan alles uitvalt en ook niet meer online komt. Zelfs het nieuw aangekochte SuperWiFi punt niet. 

Waardeloos!

Reputatie 7

Het blijft jammer dat KPN een update doorzet naar zijn SuperWiFi punten en dat dan alles uitvalt en ook niet meer online komt. Zelfs het nieuw aangekochte SuperWiFi punt niet. 

Helemaal mee eens. Je zou moeten mogen verwachten dat die "super"WiFi's bij een firmware upgrade gewoon blijven werken.

Het feit dat er in het startbericht van dit topic een procedure beschreven is, voor als de "super"WiFi geen verbinding meer heeft, spreekt boekdelen. Het volgen van zo'n procedure zou eigenlijk nooit nodig moeten zijn, die apparaten horen gewoon zichzelf te herstellen. En als zo'n procedure dan zelfs ook nog niet het gewenste resultaat geeft dan wordt het wel heel problematisch.

Ik hoop dat er weer snel een moderator zal reageren die dit op gaat pakken.

 

Reputatie 7
Badge +24

 @Kerkdriel, uiteraard reageren we. Begrijp ik het goed dat je nu een nieuwe SuperWiFi hebt gekocht? (Voor de zekerheid?) 

Uiteraard hoort het te werken, ergens is de update bij jou niet goed gegaan zo te lezen. En niet zozeer dat het aan de update ligt. Ik heb een eigen topic voor je aangemaakt. 

Zou je mij de kans nog willen geven om dit op lossen? Of staat je beslissing vast om de SW's terug te sturen? 

Reputatie 7

Of staat je beslissing vast om de SW's terug te sturen? 

Volgens mij gaat @Kerkdriel alleen die vandaag aangeschafte "super"WiFi terugsturen. Dat lijkt me ook heel verstandig want hij heeft er feitelijk al te veel, helemaal als er ook nog eens een V12 gebruikt gaat worden i.p.v. een V10.

Reputatie 3
Badge +1

 @Kerkdriel, uiteraard reageren we. Begrijp ik het goed dat je nu een nieuwe SuperWiFi hebt gekocht? (Voor de zekerheid?) 

Uiteraard hoort het te werken, ergens is de update bij jou niet goed gegaan zo te lezen. En niet zozeer dat het aan de update ligt. Ik heb een eigen topic aangemaakt hiervoor. 

Zou je mij de kans nog willen geven om dit op lossen? Of staat je beslissing vast om de SW's terug te sturen? 

 

Hoi Alex,

Ik heb alleen de nieuw aangekochte variant zojuist retour gebracht naar de KPN winkel in Den Bosch.

Wat heb ik nog wel:​​​​​​

  • 1 x de oude V10 modem
  • 1 x de nieuwe V12 modem die ze in de KPN winkel hebben meegegeven
  • 4 x SuperWifi punten die ik na de update niet meer werkend krijg.

Ook de nieuw gekocht variant kreeg ik niet werkend. (was ook een witte)
Er is iets goed misgegaan met jullie doorgevoerde update.

Als jij denkt het te kunnen oplossen dan hoor ik het graag.
Let wel op: ik heb echt alle stappen al doorlopen die hier op het forum zijn voorgesteld. Ook alle stappen doorlopen die de medewerker van de KPN winkel heeft voorgesteld en tenslotte ook de stappen doorlopen die een medewerker telefonisch aan me heeft doorgegeven.

Ondertussen ben ik al TWEE dagen hier mee bezig om het opgelost te krijgen.
Ben ik inmiddels al twee keer op-en-neer naar Den Bsoch gereden met de auto.
 

Wederom: Waardeloos!

 

Reputatie 3
Badge +1

@Buijen5 als ik jou was zo ik dit topic ook even in de gaten houden.

Reputatie 7
Badge +24

@Kerkdriel, ik meet bij jou ook een slechte verbinding op de lijn. Daar ga ik in ieder geval een monteur voor aansturen die dit ook op gaat pakken. Ik neem contact met je op. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Alex_P bedankt voor je telefoontje zojuist. Ik hou je via het topic hier op de hoogte. De monteur is welkom. (de koffie staat klaar) Top, dat jullie bij KPN dit ook serieus nemen. 

Reputatie 7
Badge +8

 @Kerkdriel, uiteraard reageren we. Begrijp ik het goed dat je nu een nieuwe SuperWiFi hebt gekocht? (Voor de zekerheid?) 

Uiteraard hoort het te werken, ergens is de update bij jou niet goed gegaan zo te lezen. En niet zozeer dat het aan de update ligt. Ik heb een eigen topic aangemaakt hiervoor. 

Zou je mij de kans nog willen geven om dit op lossen? Of staat je beslissing vast om de SW's terug te sturen? 

 

Hoi Alex,

Ik heb alleen de nieuw aangekochte variant zojuist retour gebracht naar de KPN winkel in Den Bosch.

Wat heb ik nog wel:​​​​​​

  • 1 x de oude V10 modem
  • 1 x de nieuwe V12 modem die ze in de KPN winkel hebben meegegeven
  • 4 x SuperWifi punten die ik na de update niet meer werkend krijg.

Ook de nieuw gekocht variant kreeg ik niet werkend. (was ook een witte)
Er is iets goed misgegaan met jullie doorgevoerde update.

Als jij denkt het te kunnen oplossen dan hoor ik het graag.
Let wel op: ik heb echt alle stappen al doorlopen die hier op het forum zijn voorgesteld. Ook alle stappen doorlopen die de medewerker van de KPN winkel heeft voorgesteld en tenslotte ook de stappen doorlopen die een medewerker telefonisch aan me heeft doorgegeven.

Ondertussen ben ik al TWEE dagen hier mee bezig om het opgelost te krijgen.
Ben ik inmiddels al twee keer op-en-neer naar Den Bsoch gereden met de auto.
 

Wederom: Waardeloos!

 

Gezien het feit dat het met vervangende apparatuur ook mis gaat lijkt het erop dat bij het contact maken met kpn netwerk iets gebeurt. Is er al eens geprobeerd om het modem v12 los te halen en houden van het internet als de apparatuur zoals v12 en superwifi wordt gereset en opnieuw geinstalleerd om te zien of hier een andere uitkomst uitkomt. 

Ik heb hier hetzelfde probleem. KPN weten jullie al hoe dit komt.

Hier hetzelfde probleem. Zelf best handig en alles genoemde stappen herhaaldelijk geprobeerd. Maar lampjes blijven paars. Medewerker aan de lijn kon mij ook niet helpen en verwees me door naar de winkel. Nu zie ik al deze berichten hier en vind ik het echt kwalijk dat kpn dan mensen naar de winkel stuurt waar het ook niet valt op te lossen. Draai svp zo spoedig mogelijk die update terug

Reputatie 3
Badge +1

Hier hetzelfde probleem. Zelf best handig en alles genoemde stappen herhaaldelijk geprobeerd. Maar lampjes blijven paars. Medewerker aan de lijn kon mij ook niet helpen en verwees me door naar de winkel. Nu zie ik al deze berichten hier en vind ik het echt kwalijk dat kpn dan mensen naar de winkel stuur waar het ook niet valt op te lossen. Draai svp zo spoedig mogelijk die update terug

 

Klopt, mij hebben ze ook voor niets naar de winkel gestuurd.
Er komt nu aankomende week een monteur langs.
Ben nog steeds aan het proberen om het zelf op te lossen.
Helaas ben ik hier al drie (bijna) vier dagen mee bezig. 
Surf heel internet af voor een oplossing.
Alle stappen die KPN aanbeveelt al opgevolgd. 

 

@Moniquevdheijden @William van Gr - Hopelijk gaan ze het voor jullie ook snel oplossen. 
Denk dat dit een landelijk probleem gaat worden. 

“Het Paarse lampje van KPN” :)

 

Wel apart weer, ik voeg namelijk zojuist of er niet een monteur  langs zou kunnen komen om het op te lossen. Mij werd toen verteld dat het een bekend softwarematig probleem is bij KPN, waar men hard aan werkt, maar wat een monteur ook niet kan oplossen. Ik moet afwachten, men is er mee bezig.

Als ik een mobiel abonnement zou hebben bij kpn, zou ik tijdelijk gratis een databundel kunnen krijgen, zodat ik op de verdiepingen (waar mijn werkplek is) toch kon internetten via hotspot.

 

Ja wel fijn dat we nu weten dat het aan KPN ligt, maar zou nog fijner zijn als het snel werd opgelost.

Hier dezelfde ellende. Modem vervangen, tig x de boel gerest conform de instructies maar geen effect. Gelukkig werkte de wifi vanaf de modem tot vanochtend nog wel, maar sinds een remote reset helaas ook niet meer…

Hier dezelfde ellende. Modem vervangen, tig x de boel gerest conform de instructies maar geen effect. Gelukkig werkte de wifi vanaf de modem tot vanochtend nog wel, maar sinds een remote reset helaas ook niet meer…

Balen, echt vervelend dit, hopelijk nu wel reactie of vooral actie van kpn.

Reputatie 3
Badge +1

Even een update... Ik ben nog niet gebeld voor een afspraak voor een monteur bezoek. We wachten het rustig af. Heb wel een SMS ontvangen.

 

Beste klant, we gaan direct aan de slag met het probleem dat je bij ons hebt gemeld. Meteen nadat we de oplossing hebben, hoor je van ons. Groet, KPN

Reageer