Beantwoord

Box12 met Superwifi van KPN, werk de wifi van de Box12? En werkt een V10A van Youfone met Superwifi?

  • 23 January 2022
  • 8 reacties
  • 302 keer bekeken

Vraag 1: Thuis, KPN glas, heb ik een V12 met twee bedrade Superwifi punten. Werkt de Wifi in de V12 nu wel of niet?

Vraag 2: Werkt het Superwifi systeem (plug and play) ook op de V10A van Youfone?

Vraag 3: Zo ja: dochter heeft een V10A van Youfone (zo te zien gewoon van KPN en draait op KPN ADSL). Als ik daar één bedrade SuperWifi op aansluit gaat de wifi in de V10A dan uit?

 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 26 January 2022, 10:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 5
Badge +5

Vraag 1: Thuis, KPN glas, heb ik een V12 met twee bedrade Superwifi punten. Werkt de Wifi in de V12 nu wel of niet?

Vraag 2: Werkt het Superwifi systeem (plug and play) ook op de V10A van Youfone?

Vraag 3: Zo ja: dochter heeft een V10A van Youfone (zo te zien gewoon van KPN en draait op KPN ADSL). Als ik daar één bedrade SuperWifi op aansluit gaat de wifi in de V10A dan uit?

 

Vraag 1: nee, de wifi werkt dan in de box 12 niet. 

Vraag 2: ja. 

Vraag 3: ja, hetzelfde als vraag 1

Badge +19

Hoho dat hangt van de softwareversie af.

Hoho dat hangt van de softwareversie af.

youfone gebruikt TFT firmware,Ik denk niet dat daar mesh inzit.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Erik Schuit, er is al hulp toegesneld in jouw topic zie ik, super. Ik vul graag nog even aan. 

Wat jouw eerste vraag betreft, dat hangt zoals Joep al aangeeft inderdaad van de firmware van de KPN Box 12 af. We zijn druk bezig met de mesh-update voor de KPN Box 12. Deze update zorgt ervoor dat het modem samenwerkt met je SuperWifi en het één groot netwerk wordt. In het topic lees je alles over de update, hoe mesh werkt en hoe je jouw firmwareversie nakijkt. 

Vraag 2 - Je kunt SuperWifi prima gebruiken in combinatie met andere apparatuur. Ik kan je er geen beloftes over doen of alles automatisch werkt, omdat je SuperWifi combineert met apparatuur die niet van KPN is, maar van Youfone. We hebben hier op ons forum een handig topic met alles over de installatie en gebruik van SuperWifi, het kan handig zijn om dat even door te nemen.

Wat je laatste vraag betreft, ook dat heeft inderdaad met de firmware van het modem te maken. Je leest hier alles over de mesh-update van de Experia Box V10A bij KPN. Het hangt er dus van af of Youfone dat ook aanbiedt. 

Reputatie 7
Badge +24

Hoho dat hangt van de softwareversie af.

youfone gebruikt TFT firmware,Ik denk niet dat daar mesh inzit.

Ok denk het ook niet. De WiFi van de Experiabox zal dus uit moeten. Minimaal 1 SuperWiFi zal bekabeld aangesloten moeten worden. Dan zal het werken.

Dank allen, voor de antwoorden, ik ga vanmiddag met 2 nieuwe Superwifi punten met de Youfone 10A aan de slag.


V.w.b. mijn eigen KPN Experia 12, ik zie dat ik nog op SGEJ10000312 draai, en dus de WIFI in de Box uitstaat met mijn 2 bedrade Superwifi's verbonden. Dat sluit ook aan bij mijn waarneming, Wifi sterkte naast de box is veel lager dan naast een Superwifi  punt.

Nou, dat was plug and play! De V10A van Youfone:

 

Reputatie 7
Badge +19

@Erik Schuit Dat scheelt weer :smiley:  Goed om te horen, leuk dat je het laat weten. Je weet ons hier te vinden als je vragen hebt.