Beantwoord

De lampjes van de Superwifi blijven paars branden. Wat te doen?

  • 1 May 2022
  • 10 reacties
  • 23659 keer bekeken

Badge

hallo iedereen, wij hebben hier nu al een poosje superwifi punten (2) geplaatst.

Een monteur heeft ze hier geplaatst en toen kleurden ze groen ,maar vanmorgen hadden we de wifi voor de hele ochtend uitgezet en nu blijven ze paars…

Ik heb ze al gereset (allebei) en het modus is ook gereset maaar toen deden ze het nog niet…

We hebben wel de stappen van de app gebruikt om ze in te stellen maar ze blijven paars.

Iemand een oplossing?

icon

Beste antwoord door BruisTablet 3 May 2022, 14:46

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Paars is een speciale kleur om aan te geven dat de superwifis het niet voor elkaar hebben gekregen om zichzelf van wifi informatie te voorzien als ze vers geinstalleerd of ge-reset worden.

De superwifis moeten ergens deze informatie ophalen en dat doen ze bij het experia box modem als ze via een ethernet kabel direct met het modem verbonden zijn. Dit heeft een aantal minuten tijd nodig na een reset voordat alles doorlopen is.

Adhv de tekst zie ik dat er al het nodige gebeurt is qua reset maar ik krijg het idee dat er verkeerde gevens heen en weer gaat tussen de apparatuur. 

Nu is het altijd moeilijk om zomaar een diagnose te maken echter ik zou om dingen uit sluiten even het volgende stappenplan volgen:

  1. Alle superwifis even uitzetten en evt ethernet kabels verwijderen.
  2. Superwifi 1 aanzetten en laten opstarten.
  3. NA volledig opstarten Superwifi 1 resetten (reset pin ingedrukt houden totdat deze meerdere malen rood knippert). Deze weer laten opstarten. Zorg dat er geen ethernet kabelverbinding naar het modem is. Na verloop van tijd zal deze in paarse toestand eindigen. Deze is dan zeker in fabrieksstand op dit moment. Doordat er geen kabelverbinding is kan deze ook niet communiceren met andere superwifis en is dus geisoleerd.
  4. Doe hetzelfde met superwifi2 en 3 als die er is. Ook deze nog niet aansluiten via kabel. Alle staan nu met een paarse led.
  5. Reset nu het KPN modem (reset pin ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal terugkomen inclusief contact leggen met het KPN netwerk. Geef het voor de zekerheid een minuut of 10.
  6. Nu komt het moment om de paarse superwifi,s middels de ethernet kabel direct te verbinden met het modem en de synchronisatie te laten plaats vinden. Geef dit een aantal minuten. Op moment van aansluiten zal het direct naar groen springen maar dat is op dat moment alleen de indicatie van een ethernet verbinding.
  7. Als de synchronisatie op dit moment gelukt is dan zou bij het wegnemen van de ethernet verbinding van 1 van de superwifis deze succesvol over moeten gaan op verbinden via wifi met de andere nog bekabeld aangesloten superwifi.
  8. Als dit gelukt is dan deze draadloze superwifi naar de uiteindelijke plaats in huis verzetten.

Het lijkt misschien nogal een omslachtig stappenplan maar het komt soms voor dat apparatuur elkaar aan het synchroniseren met verkeerde informatie. Het stappenplan bewerkstelligd dat de apparaten van elkaar geisoleerd worden en op het juiste moment weer gekoppeld worden voor uitwisseling van gegevens vanuit het modem.

Bij het volgen van deze procedure nemen de superwifis uiteindelijk de wifi instellingen van het modem over. Dus wat hierin staat qua wifi netwerk naam en password  is dan bepalend.

 

Admin: meer informatie over superwifi kun je vinden in onze kennisbank!

 

Reputatie 7
Badge +20

Heb je de stappen doorlopen @anoniempje1? Heeft het geholpen?

 

Wij hebben hetzelfde probleem, al 3 weken bezig. nu dit stappenplan gedaan. 

2 vraagjes:

KPN modem (reset pin ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen>niet alles gaat tegelijk knipperen bij ons

 

wegnemen van de ethernet verbinding van 1 van de superwifis deze succesvol over moeten gaan op verbinden via wifi met de andere nog bekabeld aangesloten superwifi. >er is er maar 1 bekabeld met ethernetkabel????

helaas heeft dit niet gewerkt bij ons

 

Reputatie 7
Badge +20

Wij hebben hetzelfde probleem, al 3 weken bezig. nu dit stappenplan gedaan. 

2 vraagjes:

KPN modem (reset pin ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen>niet alles gaat tegelijk knipperen bij ons

 

Minimaal 15 seconden tot het modem opnieuw opstart, dat is voldoende. 

 

 

wegnemen van de ethernet verbinding van 1 van de superwifis deze succesvol over moeten gaan op verbinden via wifi met de andere nog bekabeld aangesloten superwifi. >er is er maar 1 bekabeld met ethernetkabel????

helaas heeft dit niet gewerkt bij ons

 

Dus als de SuperWifi paars brandt is deze via de kabel aangesloten. Wanneer deze groen is kan de kabel eruit. Wat gebeurt er dan?

Super WiFi 1 gaat goed. WiFi 2 op andere kabel gezet, maar die blijft groen knipperen. Ik snap het niet meer

Reputatie 3
Badge +2

Super WiFi 1 gaat goed. WiFi 2 op andere kabel gezet, maar die blijft groen knipperen. Ik snap het niet meer

Beetje dubbel misschien, maar probeer nog eens het modem alleen een complete reset te geven?

Monteur had dat bij aansluiten van mij ook gedaan nadat het de eerste keer bij hem niet werkte.

Beide versterkers zijn niet bekabeld met de hoofdunit. 1 kastje is bekabeld met de ontvanger bij de tv, de ander staat in de huiskamer alleen voor Wifi versterking. Beide zijn paars. Alles gereset zo als boven, blijven paars aangeven. De unit die verbonden is met versterker en tv geeft op tv 843 aan. HELP hoe krijg ik de boel weer in orde. Heb het hele ritueel van Kpn al doorlopen.

Hallo @Ed Dinee de versterkers een fabrieks-reset geven.

Daarna rechtstreeks bekabeld aansluiten aan het modem en wachten totdat deze blijvend groen branden. Dat kan wel een kwartier of langer duren.

Daarna kun je ze plaatsen waar je wilt binnen het bereik van de modem, bij voorkeur bekabeld en anders maximaal ongeveer 5 meter draadloos vanaf de modem.

 

Geprobeerd en inderdaad alles werkt weer. Thnx

Graag gedaan @Ed Dinee 

Reageer