Beantwoord

Experia wifi punten combineren met Superwifi

  • 14 January 2022
  • 20 reacties
  • 299 keer bekeken

Afgelopen week nieuwe box 12 gekregen met 1 extra siperwifi wit. Ik had een v8 met 2x experia wifi zwart.  Ik he b alle kabels van de v8 terug in de box 12 gedaan,  en alles lijkt te werken.  Alleen zou ik de witte superwifi graag op zolder hebben.  Dit lijkt niet gaan..

Ik heb 2 bekabelde zwarte kastjes, 1 bij modem en 1 op eerste verdieping.  

Wat doe ik nu op zolder? 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 18 January 2022, 08:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Badge +19

Dit kan alleen als u een kabel hebt liggen vanaf het modem tot op zolder.

Reputatie 7
Badge +24

De witte SuperWiFi moet wel bekabeld aangesloten zijn. Als u er 2 zou hebben, dan kan de 2de draadloos geplaatst worden eventueel. Maar bij 1 kan dat niet.

Als u de laatste 448 firmware op de KPN Box zou hebben, dan zou de SuperWiFi wel draadloos geplaatst kunnen worden, maar ... als u die dan op zolder zou zetten, dan zou die afstand waarschijnlijk veel te groot zijn. Daar zult u niks mee opschieten. 

De laatste 448 update is terug getrokken, die zat vol met bugs. Dus die zou u nu niet kunnen krijgen. Maar nogmaals: u zou er denk ik ook niks aan hebben. De afstand is denknik veel te groot. Er moet gewoon nog een stukje kabel bij van de 2de verdieping naar zolder.

Voor niks aangeschaft dus.. of helemaal overstappen op de witte exemplaren?

Reputatie 7
Badge +24

U zou hem op de eerste verdieping kunnen plaatsen, op de plek waar nu de Experia WiFi staat. Misschien is het WiFi op zolder daarmee ook al een beetje beter?

Badge +19

Dan zou je er nog twee moeten kopen inderdaad.  Tip: op marktplaats vind je die wel.

U zou hem op de eerste verdieping kunnen plaatsen, op de plek waar nu de Experia WiFi staat. Misschien is het WiFi op zolder daarmee ook al een beetje beter?

Ik denk dat ik die via lichtnetstekker heb bekabeld en dan weer naar tv..wt die zijn kpn stekker via stopcontact dan? 

Badge +19

Je hebt toch niet dit soort dingen in huis??

 

Je hebt toch niet dit soort dingen in huis??

 

Haha ja zeker, antiek? Iets andere versie. Niet goed? 

Reputatie 7
Badge +24

U zou hem op de eerste verdieping kunnen plaatsen, op de plek waar nu de Experia WiFi staat. Misschien is het WiFi op zolder daarmee ook al een beetje beter?

Ik denk dat ik die via lichtnetstekker heb bekabeld en dan weer naar tv..wt die zijn kpn stekker via stopcontact dan? 

U heeft dus ook geen kabel naar de eerste verdieping lopen? Begrijp ik dat goed? Word het dan niet eens tijd om na te gaan denken over een fatsoenlijk bekabeld netwerk in huis? 🤔

Kabels trekken is toch zo 90s? 

Reputatie 7
Badge +24

Kabels trekken is toch zo 90s? 

Nee, dat is niet zo. Hoe komt u daar bij?

Badge +19

Hoe komt uw signaal dan in huis?:wink:  via een kabel toch

Hoe komt uw signaal dan in huis?:wink:  via een kabel toch

Ik heb glasvezel, is dat het antwoord? #sorry #leek

Badge +19

Ohhh je hebt de beste verbinding die er is en dan ga je verder met het slechtste wat er is. Namelijk de draadloze verbindingssets.  Die versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat is daar niet voor gemaakt. En ze geven heel vaak storingen.  Maar goed dat is een andere zaak.

Vanuit huiskamer glasvezel naar modem. Modem met kabel aan kpn stekker gedaan. En bekabelde experia wifi.

Boven slpkm ook kpn stekker, met kabel naar tvkastje, daar ergens  zit wifi experia tussen en dan naar tv.

Dat werkt allemaal, alleen dus graag wifi op zolder..

Ohhh je hebt de beste verbinding die er is en dan ga je verder met het slechtste wat er is. Namelijk de draadloze verbindingssets.  Die versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat is daar niet voor gemaakt. En ze geven heel vaak storingen.  Maar goed dat is een andere zaak.

Ohh hmmm

Reputatie 7
Badge +24

Hoe komt uw signaal dan in huis?:wink:  via een kabel toch

Ik heb glasvezel, is dat het antwoord? #sorry #leek

Glasvezel is ook een kabel.

Een aantal jaren geleden waren er mensen die meenden dat al dat glasvezel aanleggen onzin was. Nutteloos, weggegooid geld. Want er kwam 5G. En dan was al dat glasvezel niet meer nodig, dan ging alles supersnel draadloos. 

Kijk nu eens waar we staan? Er is 5G, en wat hebben we er aan? Niks. Gelukkig hebben we in Nederland nu toch al een hoop glasvezel en word er momenteel razendsnel steeds meer gelegd.

Voor binnen je huis geld precies hetzelfde verhaal: kabels. Dat is nog steeds de basis voor fatsoenlijk internet door heel je huis.

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Gg79, ik zie dat er al veel informatie en gedachten uitgewisseld zijn in jouw topic! We hebben hier op ons forum verschillende behulpzame gebruikers die anderen graag op weg helpen. Het forum is daarom een prima plek om dit soort vraagstukken neer te leggen.

Ben je wijzer geworden uit de berichten hier? Ik sluit me bij de meningen aan die hier gedeeld worden; uiteindelijk is een bekabelde verbinding altijd het beste. Een draadloze verbinding kan een goed alternatief zijn, zoals met de Draadloze Verbindingsset, maar ik kan er niet omheen dat deze gevoelig is voor storingsbronnen op het stroomnetwerk. Dit werkt in de ene woning beter dan in de andere. 

Ik hoop dat je intussen verder gekomen bent, we lezen graag hoe het afgelopen is. Laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Nav van alle berichten hier.  Heb i mijn super wifiipunt verkocht.

Ik kan momenteel geen kabel naar zolder trekken, dus helaas waardeloze aanschaf geweest. 

Reputatie 7
Badge +19

@Gg79 Het belangrijkste is natuurlijk dat je een oplossing vindt die voor jou en bij jou in huis goed werkt. Stel dat je iets anders probeert en dit wilt delen, of als je vragen hebt of graag informatie/meningen wilt hebben, deel het hier gerust. We denken graag met je mee.