Beantwoord

Experiabox verbinden met 3 smart Wifiboosters van Ziggo. Kan dat?

  • 17 March 2023
  • 39 reacties
  • 765 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik wil binnenkort overstappen van Ziggo naar KPN met glasvezel. Van Ziggp heb ik drie smart wifiboosters om de verbinding in huis te verbeteren. Kan ik deze boosters aansluiten op de Xperiabox (of het modem) van KPN of ben ik dan genoodzaakt om de versterkers van KPN aan te schaffen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 March 2023, 18:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

Reputatie 1
Badge

Kennelijk heb ik mijn reactie tweemaal geplaatst. Sorry!

Ik heb nu de Mediabox Next. Wel even gedacht om deze om te ruilen naar de Mini, vanwege het verbruik, maar goed dat je even wijst op de mindere kwaliteit van de Mini. 

 

Geen probleem!

Ruil naar mini zou ik afraden inderdaad.Sowieso word dit nu -zonder omweg- niet meer gedaan😉

De Humax Next is behoorlijk zuinig, zo'n 3,5 watt in gebruik.De Arris Next gebruikt een stuk meer, zo'n 11 watt.Ik weet niet welke jij hebt?

 

Reputatie 1
Badge

Ik kan op de Mediabox niet opmaken welk type het is. Het modem is wel van Arris. Dit zijn de gegevens:

Mediabox Next

Smartcardnummer:0017939916

Serienummer:2260740853

Het energieverbruik zoals vermeld in de handleiding:

Actief: 9,68W

Stand-by: 1,38W

Uit: 0,25W

 

We hebben op de andere kamer Google Chromecast geïnstalleerd. Dat werkt prima, maar dan heb je dus wel de ZiggoGo-app nodig. Ik denk dat alleen internet niet handig is. 

 

Dat zal een Arris zijn vermoed ik.

Ik zou hem gewoon lekker laten staan, hooguit in ECO zetten.

Reputatie 1
Badge

In eco heb ik hem inderdaad gezet. Dank voor alle suggesties en adviezen 👍. Ik wacht even de reactie van KPN en dan Binnenkort eens kijken of er met Ziggo te handelen valt. 

Reputatie 7
Badge +7

@JoepD1954 leuke discussie. Hopelijk doet KPN je een mooi bod over koper of misschien past Ziggo of Delta net wat beter bij je lokale mogelijkheden momenteel. Ik heb de luxe dat ik kan kiezen. Succes met je onderbouwde keus!

Reputatie 1
Badge

Dank @Roy74! Ik ben benieuwd hoe flexibel Ziggo zal zijn. Maar ook naar de reactie van KPN, een nieuwe klant is altijd welkom zou je denken. 

Hoi @joepd1954Joep De ,

Als je graag wilt dat een KPN medewerker voor je kijkt wat de mogelijkheden zijn op jouw adres, moet je wel je postcode en huisnummer in je profiel toevoegen.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @joepd1954Joep De ,

Als je graag wilt dat een KPN medewerker voor je kijkt wat de mogelijkheden zijn op jouw adres, moet je wel je postcode en huisnummer in je profiel toevoegen.

 

Hoi @joepd1954Joep De. Wat leuk om te lezen dat je overweegt over te stappen naar KPN. Ik zoek graag voor je uit welke internetsnelheid er op dit moment mogelijk is op jouw adres. Dit kan je zelf ook bekijken wanneer je op onze bestelpagina jouw postcode en huisnummer invult. Als je wil dat ik het voor je uitzoek, laat dan jouw postcode en huisnummer achter in het KPN Forum profiel

Reputatie 1
Badge

Ik heb de gegevens die van toepassing zijn nu ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +21

Bedankt voor het achterlaten van jouw postcode en huisnummer. Ik heb het gelijk voor je uitgezocht. Op jouw adres is er een downloadsnelheid mogelijk van 200 Mbit/s en een uploadsnelheid van 62 Mbit/s. Deze verbinding wordt geleverd over een Pairbonding verbinding

Er ligt nog geen glasvezel in de wijk en dit staat voorlopig nog niet op de planning. Meer informatie over een glasvezelverbinding vindt je op de website van KPN Netwerk en in het topic Glasvezelaanleg bij KPN: Hoe werkt het? 

Reputatie 1
Badge

@Vikash deze informatie had ik zelf ook al gevonden en de mogelijkheden bekeken, dus daar komen we niet verder mee. Jammer. Ik vind het overigens ook niet handig om dit via dit forum te bespreken. 

Hoi @joepd1954Joep De ,

Die snelheden zijn wel prima lijkt mij, de upload is immers hoger dan bij Ziggo😉

We dwingen niks op uiteraard, maar er is ook een optie om een maandabonnement te nemen bij KPN.Als het dan niet bevalt kan je weer terug naar Ziggo met nieuwe welkoms-korting.

 

Reputatie 7
Badge +7

@Vikash deze informatie had ik zelf ook al gevonden en de mogelijkheden bekeken, dus daar komen we niet verder mee. Jammer. Ik vind het overigens ook niet handig om dit via dit forum te bespreken. 

In ieder geval wel beter dan 6Mbps down en 1Mbps up 😂 ADSL is hier al een eeuwigheid geleden, was toen wel een goede verbinding maar niet vergelijkbaar met glas. Drie opties heb je in ieder geval en dat is al meer dan anderen hebben. Prijs, kwaliteit en mogelijkheden naast elkaar zetten en dan voor jezelf het belangrijkste prioriteit geven.