Beantwoord

Geen van de apparaten verbindt met de primaire SuperWifi. Doe ik er beter aan om deze te verplaatsen?

  • 30 June 2022
  • 9 reacties
  • 85 keer bekeken

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag wat betreft de superwifi punten. Ik heb een box12 in de meterkast hangen met daarop een bedraad superwifi punt. Vervolgens boven nogmaals bedraad een punt en in de woonkamer ten slotte een bedraad aangesloten punt (deze via een switch). 
 

Achter in de tuin heb ik echter matig bereik. Het viel mij op dat het WiFi punt in de meterkast als primair wordt benoemd in de KPN app, maar dat er geen apparaten verbonden zijn met dit punt. Alle apparaten verbinden nu met de punten in de woonkamer en boven. 
 

Mijn idee was het punt uit de meterkast te verplaatsen naar de overkapping in de tuin. Aangezien er nog twee andere punten bedraad zijn moet dit geen probleem zijn lijkt mij? 
 

Mijn vragen zijn;

  • Werkt het primaire punt alleen zonder apparaten te koppelen, of is het stom toeval dat er niks verbindt met de meterkast op dit moment? 
  • Wordt het primaire punt automatisch overgenomen als je de huidige los haalt?

vriendelijke groet!

 

Jeroen

icon

Beste antwoord door JeroenS93 4 July 2022, 12:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Waarom een super wifi in de meterkast? Het modem doet gewoon mee in het netwerk. In de overkapping moet lukken mits de afstand niet te groot is. Gewoon proberen. 

Reputatie 7
Badge +18

@JeroenS93

Je kan via onderstaande link meer lezen over de update van de Box 12 en hoe die nu mee doet in het WiFi netwerk, misschien staat WiFi nu nog uit op jouw Box 12.

Welke firmware staat er op de Box 12?

https://forum.kpn.com/modems-123/kpn-box-12-update-mesh-sgej100000516-sgej10000528-552046

@JeroenS93

Je kan via onderstaande link meer lezen over de update van de Box 12 en hoe die nu mee doet in het WiFi netwerk, misschien staat WiFi nu nog uit op jouw Box 12.

Welke firmware staat er op de Box 12?

https://forum.kpn.com/modems-123/kpn-box-12-update-mesh-sgej100000516-sgej10000528-552046


Dit is zo aangesloten door de monteur een jaar geleden. Overigens was er toen nog geen bekabeling naar de woonkamer en naar boven. De update wist ik niet. 
Firmware is de software neem ik aan? Dat is SGEJ10000312. 
 

edit; artikel gelezen en het lijkt er op dat ik de oude software nog heb waarbij de box nog niet als unit fungeert binnen het mesh netwerk 

Reputatie 7
Badge +18


Firmware is de software neem ik aan? Dat is SGEJ10000312. 
 

edit; artikel gelezen en het lijkt er op dat ik de oude software nog heb waarbij de box nog niet als unit fungeert binnen het mesh netwerk 

 

Ja dat is de oude en als je veel instellingen hebt aangepast moet je na de update dingen opnieuw instellen, als je nu alleen de SSID gebruikt die achterop staat veranderd er weinig.

Je zou hem nu moeten kunnen updaten door een reset uit te voeren.


Firmware is de software neem ik aan? Dat is SGEJ10000312. 
 

edit; artikel gelezen en het lijkt er op dat ik de oude software nog heb waarbij de box nog niet als unit fungeert binnen het mesh netwerk 

 

Ja dat is de oude en als je veel instellingen hebt aangepast moet je na de update dingen opnieuw instellen, als je nu alleen de SSID gebruikt die achterop staat veranderd er weinig.

Je zou hem nu moeten kunnen updaten door een reset uit te voeren.

Dank, morgen uitproberen! 

@JeroenS93 : Ik heb met interesse meegelezen.  Ik ben benieuwd of die update voor verbetering zorgt. Het is daarna in ieder geval wenselijk om ze niet vlakbij elkaar te zetten. 

Uiteindelijk nog niet gereset, gelezen dat apparaten vaak opnieuw ingesteld moeten worden. Nogal wat problemen gehad met smart apparaten met de gecombineerde 2,4/5GHz verbinding, geen behoefte aan een dag kwijt te zijn om dit weer op te lossen haha! Wacht de update wel af. 

Update geïnstalleerd, echter zwakke verbinding tussen de satelliet in de woonkamer en de tuin (± 20m met draagmuur ertussen). Heb begrepen dat de superwifi 2 punten op grotere afstanden verbinden. Ook begrepen via de WiFi manager goedkoper twee punten nieuwe aan te kunnen schaffen. Na tien keer doorlopen van de manager nog geen optie gevonden tot aanschaf superwifi 2 punten tegen gereduceerd tarief 

Reputatie 7
Badge +24

Update geïnstalleerd, echter zwakke verbinding tussen de satelliet in de woonkamer en de tuin (± 20m met draagmuur ertussen). Heb begrepen dat de superwifi 2 punten op grotere afstanden verbinden.

Dat is vermoedelijk gewoon een verkooppraatje.

Ook begrepen via de WiFi manager goedkoper twee punten nieuwe aan te kunnen schaffen. Na tien keer doorlopen van de manager nog geen optie gevonden tot aanschaf superwifi 2 punten tegen gereduceerd tarief 

Heeft u misschien ooit eerder al versterkers via de WiFi Manager gekregen of gekocht? Als dat niet zo is: zet uw huidige versterkers uit als u de Manager doet.