Beantwoord

Helpen superwifi punten bij traag internet?

  • 2 June 2023
  • 9 reacties
  • 82 keer bekeken

Wij hebben een abonnement met 200 mbps. Bij de wifi test kom ik niet verder dan 60 tot 65 download snelheid en een upload snelheid van 30.

De wifi manager geeft na alle heropstart mogelijkheden etc als enige mogelijkheid de aanschaf van 2 superwifi punten. Gaat dat echt helpen??? Ik kan niet goed snappen waarom de wifi daar sneller van zou worden.

Alvast bedankt voor de reacties 

 

icon

Beste antwoord door Joep1965 2 June 2023, 20:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hallo @Jmkh als je een abo hebt van 200Mbit/s haal je dat in ieder geval bekabeld op 1 pc.

Wifi is een andere zaak, daar kun je die snelheid ook halen met de goede instellingen in een gunstige wifi-omgeving, maar in de praktijk haal je slechts 50 tot 75% van de bekabelde snelheid.

Met de wifipunten wordt het niet sneller, alleen het wifibereik wordt groter.

 

 

Hoi hoi download wifiman uit de apple of playstore. Kies optie create New floorplan..hier kan je namelijk zien waar je wel goede wifi hebt en niet.

Waar staat u modem ?

Welk type? V10 V12

Welk type wifi punten heeft u? Of heeft u nog geen?

 

Hoi hoi download wifiman uit de apple of playstore. Kies optie create New floorplan..hier kan je namelijk zien waar je wel goede wifi hebt en niet.

Waar staat u modem ?

Welk type? V10 V12

Welk type wifi punten heeft u? Of heeft u nog geen?

 

Ons modem hangt in de kast onder een trap op de begane grond. Type v10

We hebben geen wifi punten. 

Mijn advies even bellen met de servicedesk dan helpen ze u verder

Badge +19

Het modem in een kast stoppen is natuurlijk niet verstandig.  De wifi zal dan eerst door muren en/of deuren moeten.  Als u gebruik maakt van de 2.4ghz band dan is deze snelheid netjes. Als u echt hogere snelheid wil fan zal u de 5ghz band moeten gebruiken.  Het nadeel daarvan is dat het bereik kort is. Kortom u moet aan de slag met uw netwerk. U zal dan kabels moeten trekken vanuit de kast waar het modem staat naar iedere etage. En op die kabel sluit u een superwifi aan. Vraag uzelf af of u echt die hoge snelheid nodig heeft.

Het modem in een kast stoppen is natuurlijk niet verstandig.  De wifi zal dan eerst door muren en/of deuren moeten.  Als u gebruik maakt van de 2.4ghz band dan is deze snelheid netjes. Als u echt hogere snelheid wil fan zal u de 5ghz band moeten gebruiken.  Het nadeel daarvan is dat het bereik kort is. Kortom u moet aan de slag met uw netwerk. U zal dan kabels moeten trekken vanuit de kast waar het modem staat naar iedere etage. En op die kabel sluit u een superwifi aan. Vraag uzelf af of u echt die hoge snelheid nodig heeft.

 

Bedankt voor uw reactie. Het modem in de woonkamer aan de muur hangen is natuurlijk niet fraai. We daarnaast geen probleem met wifi sterkte, alleen met snelheid. Dus ik vermoed dat de locatie niet uitmaakt in dit geval.

Als onze drie kinderen tegelijkertijd op de wifi gaan is de snelheid nu onvoldoende. Filmpjes en dergelijke gaan niet vloeiend. Dus ja we hebben een hogere snelheid nodig dan 50-60mbps die we nu halen over de wifi. 

Alle devices zijn niet bekabeld (laptops, tablet, chromebook) dus we zijn echt afhankelijk van de wifi snelheid.

Ik weet niets over 2.4ghz of 5ghz band. Hoe wissel ik daar tussen dan?

Reputatie 7
Badge +24

Welke snelheid meet u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Badge +19

Heeft u glasvezel of aan koperaansluiting?

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Jmkh en welkom hier op ons forum :)
Ik zie dat je al goede input hebt ontvangen vanuit de community! Ben het met je eens dat het modem aan de muur hangen niet zo fraai is maar de wifi zal er sowieso niet beter van worden wanneer het modem in de kast hangt. 

Wat betreft het splitsen van 2.4 GHz en 5 GHz; je kunt alles hierover teruglezen in dit artikel op onze kennisbank.  Laat je ons weten of je hier mee uit de voeten kunt?