Hoe kan ik 2,4 Ghz aanzetten op V10 met wifi versterkers?

  • 26 May 2023
  • 20 reacties
  • 168 keer bekeken

Ik heb een wifi module buiten in een beregeningcomputer. Deze schijnt alleen via 2,4 Ghz te werken. 

Ik heb een Experiabox V10 met Wifi-versterkers. Van de info op de site en forum begrijp ik dat als er Wifi-versterkers aangesloten zijn, het automatisch naar 5 Ghz gaat. Als oplossing wordt aangedragen om de 2,4 en de 5 Ghz te splitsen. Ik heb ingelogd en in de instellingen beide aangemaakt (ook heb ik een Gast netwerk geprobeerd op 2,4 Ghz) alleen lijkt het wel of het systeem het steeds terug zet. Ik zie ook geen verschillende Wifi-netwerken. Volgens mij heeft de monteur destijds alles naar 1 naam gezet, zowel de experiabox als mijn wifi-versterkers. Dus ik zie alleen maar 1 netwerk, ondanks dat ik in de instellingen aanpassingen heb gedaan.

Omdat de Wifi-module die ik wil aansturen zich buiten bevindt en te ver van huis, heb ik een TP link gekoppeld om het signaal door te geven. 

Mijn vraag is hoe ik verbinding kan maken met de wifi module 2,4 Ghz bij de beregeningscomputer?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Van de info op de site en forum begrijp ik dat als er Wifi-versterkers aangesloten zijn, het automatisch naar 5 Ghz gaat.

Dit klopt niet. De versterkers zenden 2,4 en 5 Ghz uit onder dezelfde naam. 2,4 Ghz apparaten zouden dus gewoon moeten kunnen verbinden.

Als oplossing wordt aangedragen om de 2,4 en de 5 Ghz te splitsen.

Dat kan niet eens.

Mijn vraag is hoe ik verbinding kan maken met de wifi module 2,4 Ghz bij de beregeningscomputer?

Ten eerste: het zou gewoon moeten werken.

Maar als het echt niet werkt, dan zult u in moeten  loggen op de versterkers. Het login venster ziet er zo uit:

Heeft u dat al eens gedaan?

Bij het gebruik van KPN-versterkers behoort de de wifi op de V10 uit te zijn, automatisch of handmatig @JolandaF 

Oke, en omdat de Wifi dan op de Experiabox uitstaat moet ik inloggen in de wifiversterkers en daar 2,4 en 5 Ghz instellen?

Ik ben steeds ingelogd via http://192.168.2.254/ zoals op de site van KPN wordt aangegeven. Maar log ik daarmee in op de experiabox? Ik heb er niet veel verstand van, maar hoe log ik dan in op de Wifi versterkers?

Reputatie 7
Badge +24

Oke, en omdat de Wifi dan op de Experiabox uitstaat moet ik inloggen in de wifiversterkers en daar 2,4 en 5 Ghz instellen?

Juist.

Ik ben steeds ingelogd via http://192.168.2.254/ zoals op de site van KPN wordt aangegeven.

Bij het lijstje met aangesloten apparaten, 2de kolom van links op de startpagina, zouden de WiFi versterkers moeten staan. Daar staat hun ip adres bij. Dat vult u in op de adresbalk van een nieuw tabblad. Met "http://" ervoor.

Reputatie 7

Hoi @JolandaF, welkom, bij ons op het forum. Een hoop vragen zijn al beantwoord zo te zien. Is het gelukt met de tips van Nick om het in te stellen?

Als het nog niet gelukt is kan je de stappen in onze Kennisbank ook volgen, daar leggen we het voor je uit: Extra Wifi instellen als je gebruik maakt van een V10 en KPN wifiversterkers.

Dag Jasper,

Nee nog niet. Ik heb een heel lijstje met IP nummers staan. Hoe weet ik welke van de versterkers is? Ik heb er 2 waar achter staat ExperiaWifi. Zijn ze dat?

Ik heb geprobeerd zo'n adres in te geven (http//: xxxxx)  maar dan geeft de zoekmachine veel pagina's weer, maar zie ik ook niet hoe ik in zo'n IPadres inlog.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dag Jasper,

Nee nog niet. Ik heb een heel lijstje met IP nummers staan. Hoe weet ik welke van de versterkers is? Ik heb er 2 waar achter staat ExperiaWifi. Zijn ze dat?

Ik heb geprobeerd zo'n adres in te geven (http//: xxxxx)  maar dan geeft de zoekmachine veel pagina's weer, maar zie ik ook niet hoe ik in zo'n IPadres inlog.

 

In de adresbalk invullen. En afsluiten met een /. Niet de zoekbalk gebruiken uiteraard. 

Dank, daar kom ik inderdaad verder mee.

Nu moet ik een wachtwoord ingeven. Ik zie bij de versterker dat er een blauw lampje knippert en heb op de achterkant gekeken naar het wachtwoord. Dat is toch waar web password voor staat?

Helaas die werkt niet. Volgens mij heeft destijds de KPN monteur alle versterkers 1 naam gegeven en dus ook 1 wachtwoord neem ik aan. Als ik mijn standaard wachtwoord ingeef, werkt het helaas ook niet.

Enig idee welk wachtwoord ik moet ingeven?

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @JolandaF wat bedoel je met standaard wachtwoord? Heb je al proberen in te loggen met hetzelfde wachtwoord als die je gebruikt voor in de modem in te loggen? En anders werkt mogelijk het admin wachtwoord wat achter op de Experia WiFi staat. Omdat je er twee lijkt te hebben maar je niet zeker weer op welke je nu op je scherm hebt moet je beide wachtwoorden even proberen.

Reputatie 7
Badge +24

U heeft de zwarte vierkante Experia WiFi versterkers? Daarbij zou u inderdaad het Web password moeten gebruiken.

Heeft u ooit de thuis app op de smartphone gebruikt?

Hoi

Ik heb er al verschillende geprobeerd. Hoe ik normaal op mijn wifi-netwerk kom. 

Van de sticker van de versterker, van de sticker van de experiabox. Met het wachtwoord wat ik heb aangemaakt om op 192.168.2.254. Gecheckt of CAPSlock uit staat...

Van alles, maar met geen enkele krijg ik toegang. 

 

Ik heb een experiabox met 2 wifi KPN versterkers. Vorig jaar heb ik een nieuwe experiabox gekregen omdat ik een nieuw abonnement moest sluiten. Al het oude ingeleverd, nieuwe geïnstalleerd. Het is ingesteld door een KPN monteur.  Ik zie maar 1 wifi bij mij en alles werkt met 1 wachtwoord. 

U heeft de zwarte vierkante Experia WiFi versterkers? Daarbij zou u inderdaad het Web password moeten gebruiken.

Heeft u ooit de thuis app op de smartphone gebruikt?

Ja klopt, zwart en vierkant. 

 

Met thuis app bedoel je de KPN app? Ik heb de MijnKPN app op mijn mobiel en ook wel gebruikt.

U heeft de zwarte vierkante Experia WiFi versterkers? Daarbij zou u inderdaad het Web password moeten gebruiken.

Heeft u ooit de thuis app op de smartphone gebruikt?

Ja klopt, zwart en vierkant. 

 

Met thuis app bedoel je de KPN app? Ik heb de MijnKPN app op mijn mobiel en ook wel gebruikt.

Je bedoelt denk ik KPN thuis app. Was even aan het zoeken en kwam deze tegen en net even geinstalleerd. Hier moet je ook een beheerderswachtwoord ingeven. Er wordt bij aangegeven dat dit niet het wachtwoord van je wifi-netwerk is. Maar het is ook niet het wachtwoord bij Admin. Ik zie dat hier kan klikken op wachtwoord vergeten. Misschien is dat een optie. Zo dat ik een nieuw wachtwoord heb en er misschien wel in kom?

Reputatie 7
Badge +24

Dat kunt u proberen. Ik weet niet hoe die functie werkt. 

Anders zult u de versterkers moeten resetten. Dat kunt u doen door het zwarte knopje achter even vast te houden. Totdat de lampjes uit gaan. 

De Experiabox hoeft niet gerest te worden.

Reputatie 7

Het wachtwoord wat achterop het modem staat is het standaard wachtwoord. Als die ooit is veranderd is die niet meer van toepassing, dan telt het wachtwoord wat je er zelf van hebt gemaakt. Is het met de wachtwoord reset optie nog gelukt om in te loggen, en ook om daarna het Extra Wifi netwerk aan te zetten?

Het is me gelukt om de boel te resetten en kan inloggen in de versterker en in de Mijn Thuis app.

Heb in de versterker de 2,4 Ghz ingeschakeld en de 5,0 Ghz uitgeschakeld en het is gelukt om te verbinden met de wifi module in de beregeningspomp.

Als ik beide inschakel, zowe 2,4 als 5,0 dan lukt het niet om verbinding te maken. Hoe komt dat?

Moet ik dan nog wat doen met de TP Link die ik bij de beregeningspomp heb geplaatst voor het signaal?

Reputatie 7
Badge +24

Maakt u nu gebruik van Extra WiFi? Daarbij heeft u 5 Ghz uitgezet?

U heeft het Extra WiFi netwerk een andere naam gegeven dan het normale WiFi netwerk? U heeft nu dus 2 WiFi netwerken? 

Reputatie 7
Badge +7

Kijk dat is goed. Ik lees dat @Nick83 al verwijst naar de extra WiFi instellingen. Ik zou in het normale netwerk beide banden aan laten en het extra WiFi netwerk gebruiken om een extra 2.4 band te maken met een andere SSID.

Heb ze weer beide ingeschakeld en nu kan ik de controller wel bedienen.

Geen idee waarom dit de 1e keer niet lukte. voor nu lijkt mijn probleem opgelost.

Allemaal bedankt voor de informatie en de tips!

Reputatie 7
Badge +7

Graag gedaan. Als het met het normale netwerk lukt dan zou ik extra WiFi uit laten.