Beantwoord

Hoe kan ik de SuperWifi punten handmatig updaten?

  • 8 January 2023
  • 13 reacties
  • 1106 keer bekeken

Hoe kan ik de superwifi punten handmatig updaten? Een punt heeft versie v16 maar de ander v14. Ik heb de wifi punten en modem al een keer gereset volgens de clean setup oid. Nu herkent mijn modem een punt niet als superwifi dus zou niet weten hoe die update er nu op gepushed gaat worden. Ik kan niet inloggen op de superwifi omdat die vraagt om mijn wachtwoord te veranderen maar accepteert geen enkele combinatie.

icon

Beste antwoord door BruisTablet 9 January 2023, 00:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hoe kan ik de superwifi punten handmatig updaten? Een punt heeft versie v16 maar de ander v14. Ik heb de wifi punten en modem al een keer gereset volgens de clean setup oid. Nu herkent mijn modem een punt niet als superwifi dus zou niet weten hoe die update er nu op gepushed gaat worden. Ik kan niet inloggen op de superwifi omdat die vraagt om mijn wachtwoord te veranderen maar accepteert geen enkele combinatie.

Zet die met v16 even uit en werk alleen met de v14 versie even verder. 

Reset de enige overgebleven v14 naar fabrieksstand via de sate prikker. Ingedrukt houden totdat deze aantal malen rood knippert. Dan wachten totdat deze paars brandt. Dan aansluiten via ethernet kabel op het v12 modem. Deze zou nu automatisch contact moeten maken en updaten. Lukt dit niet laat de superwifi dan in de komende nacht zo aangesloten staan. Er zit namelijk nog een tweede update proces in de superwifi die automatisch elke nacht contact probeert te leggen.

De andere superwifi moet er even buiten gehouden worden. 

 

Helaas is dit niet gelukt, heb in de afgelopen maand al vanalles geprobeerd maar het wil niet lukken. De andere superwifi werkt super goed en pakt meteen de settings na een reset. De v14 doet helemaal niks als je deze reset en aansluit, helaas ook niet na 1 dag. Mijn modem herkent het superwifi punt ook niet en ook het ip adress staat niet in de modem. Wel kan ik gewoon op het wifi netwerk van de v14 en internetten. Toch vreemd. De modem en het superwifi punt herkennen elkaar gewoon niet dus geen configuratie of update. 

Reputatie 7
Badge +12

Heb je toevallig ook DVS aangesloten? In dat geval zou je die een dag kunnen verwijderen, vaak update hij dan wel.

Nee ik heb geen dvs.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ook nog steeds een SuperWiFi met versie 14. Updaten werkt hier ook niet.

 

Reputatie 7
Badge +30

Vreemd! Ik zoek het verder uit. Zou jij, @Bellic, jouw forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? 

Done!

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb begrepen dat er een algemeen probleem speelt met een aantal SuperWifi punten. We zijn aan het onderzoeken of wij dit op afstand kunnen fixen. Tot die tijd is het advies om de 14 proberen te resetten direct met de kabel op het modem.  Die 14 en 16 versie kunnen namelijk wel samenwerken met elkaar maar het Punt met v14 heeft dan niet de verbeteringen van de 16 versie en dat kan mindere performance geven als een device met die 14 versie verbonden is.

Hebben jullie al iets op afstand kunnen fixen?

Die V14 gaat niet updaten, ik heb die al vaak gereset.

Samenwerken doen ze ook niet, de V14 neemt niet de ssid van de modem over en dat punt is juist het punt waar de andere v16 verbinding mee moet maken.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb nog geen bericht gelezen dat het opgelost is, helaas. Maar welke Experia Box gebruik jij? Of gebruik je een eigen modem? Zou je dan de Experia Box er eens voor in de plaats willen zetten?

 

@Nick83 welk modem heb jij aangesloten?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een KPN Box 12. Met daarachter een eigen router. Daarachter zitten de SuperWiFi's.

Ik heb die ene SuperWiFi een poosje rechstreeks aan de KPN Box 12 gehad. Maar in die tijd heeft die niet geüpdate. 

Het gaat om de 1374FE.

Ik heb ook nog 2 SuperWiFi's in de doos zitten. Misschien staat daar ook nog een oude versie op.

Ik maak ook gebruik van de V12, ik maak geen gebruik van een eigen modem.

Reputatie 7
Badge +30

Sorry voor de late reactie! Heel gek dan dat het punt met de v14 niet samenwerkt met de v16. Ik zie dat er vanmiddag een monteur komt, goed om eens te kijken of die iets voor je kan betekenen. Mocht dat niet zo zijn, is het wellicht zo dat deze toch defect is. Als deze jonger dan 2 jaren is, kunnen we ‘m onder de garantie omruilen. Anders is het overwegen waard om een nieuwe aan te schaffen.Â