Vraag

Hoe kan ik een tweede netwerk toevoegen aan de SuperWifi punten?

  • 28 May 2023
  • 40 reacties
  • 371 keer bekeken

Ik heb een 5ghz en 2,4 ghz wifinetwerk via de experiabox v10. 

Maar mijn draadloze wifi versterkers versterken alleen het 5ghz netwerk. 

Hoe kan ik het tweede netwerk toevoegen aan de superwifi apparaten?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Badge +19

De SuperWiFi's versterken helemaal niets. Het zijn gewoon wifipunten.  Is de wifi van de v10 wel uit?

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb een 5ghz en 2,4 ghz wifinetwerk via de experiabox v10. 

Maar mijn superwifi versterkers versterken alleen het 5ghz netwerk. 

Dit kan helemaal niet. Het WiFi van de Experiabox v10 hoort uit te zijn.

Er wordt ook niets versterkt, dat mag wettelijk niet, maar het bereik wordt vergroot @Walter T en de wifi op de V10 behoort (automatisch) uit te gaan als je KPN wifi punten ten aansluit.

 

excuses, ik heb geen superwifi maar 2 draadloze wifi versterkers

 

Badge +19

Welk type heb je? 

excuses, ik heb geen superwifi maar 2 draadloze wifi versterkers

 

Niet van KPN dus, welk merk en type wel?

Het merk is Arcadyan, ik kan nergens het type nummer vinden

Reputatie 7
Badge +24

Het merk is Arcadyan, ik kan nergens het type nummer vinden

U heeft dus niet deze?

 

 

Hallo @Walter T kun je dan eens een foto plaatsen van de wifipunten?

 

 

Hallo @Walter T als je inlogt op de V10 kun je het IP-adres van hetr wifi-pint achterhalen en met dat ip-adres inloggen op het wifi-punt en kijken of de wifi-instellingen goed staan en waar nodig aanpassen.

De wifi op de V10 behoort automatisch uit te gaan als je een KPN-wifi-punt aansluit en anders handmatig uitetten.

Is het wifipiunt bekabeld of draadloos aangesloten op het modem?

Hoe weet je dat alléén de 5.0-band werkt en de 24-band niet?

 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft dus de witte SuperWiFi's. Daarvan moet er tenminste 1 bekabeld aangesloten zijn. Anders werken ze niet bij de Experiabox v10. 

Heeft u er 1 bekabeld aangesloten? 

Hoi Jan, dank je wel. 

Ik heb kunnen inloggen en het bleek dat 1 van de extenders een Superwifi was. Toen ik deze had reset toen ging automatisch de V10 ook uit met de Wifi. 

Ik wilde een 2,4 ghz voor een W’eau warmtepomp met wifi die vroeg om een 2,4ghz verbinding. Maar ik zag nu dat er meerdere apparaten met de superwifi verbonden zijn met een 2,4ghz verbinding. 

Ik krijg de w’eau niet verbonden dus ik denk dat het aan het apparaat ligt. Ik heb ook nog een extra wifiverbinding opgezet met een 2,4ghz alleen voor die W’eau maar toen kreeg ik ook geen verbinding. Hij geeft aan dat er geen wifi verbinding gevonden kan worden terwijl mijn telefoon aangeeft dat er ‘vol’. bereik is. 

ik denk dat ik w’eau maar even moet bellen.  

Reputatie 5
Badge +5

Raadpleeg anders gebruiksaanwijzing van de W'eau voor het koppelen van de Wifi

Ik zag online ook diverse instructies voor het koppelen van wifi met de w'eau

Heb ik gedaan maar hij blijft maar foutmeldingen geven helaas

Badge +19

@Walter T gebruik je een app op jouw mobiel voor het instellen van de warmtepomp?

@Joep1965 , ja. De w’eau app via de AppStore 

Badge +19

En verbind je dan jouw mobiel ook met het extra wifi netwerk? 

@Joep1965 , dat heb ik wel gedaan. De app kan alleen de WiFi pakken die ingesteld staat op de telefoon. Zoals ik het kan zien tenminste 

Badge +19

Je hebt dus de 2.4ghz band van het extra wifi netwerk geactiveerd.  Die heb je als het goed is een eigen naam gegeven. Je zoekt dus met je telefoon naar dat netwerk en verbind daarmee. Heb je dat zo gedaan?

@Joep1965 , ja. Zo heb ik het gedaan. En ook via de normale WiFi waarvan ik nu begrepen heb dat dat zowel 5 als 2,4 ghz ondersteund. Beide opties nul en er is ‘vol’ bereik

Badge +19

Ik neem aan dat de wifimodule van de warmtepomp op de warmtepomp zit. Heb je daar wel bereik??

Reputatie 5
Badge +5

Probeer Reset te geven aan de Wifi module van de warmtepomp wellicht helpt dat 

Reputatie 6

Wat ik op foto zie is dat wifi punt oranje brand. Dit geeft aan dat hij net buiten het bereik is van je wifi signaal en het nog maar net kan waarnemen mits de superwifi draadloos staat. Is hij bekabeld vanaf het modem dan is er iets mis met uw internet kabel. Signaal zal dan draadloos onder -70dBm uitkomen.

@Joep1965 , ja ik heb daar bereik. De volle aantal ringen

@Pauwerful Dat Wifipunt is inderdaad een draadloos punt. De Superwifi (wat het blijkt te zijn) punt is aangesloten met een kabel.