Beantwoord

Hoe sluit ik de tweede superwifi aan? Lampje blijft paars.

  • 14 January 2022
  • 2 reacties
  • 155 keer bekeken

Reputatie 1

IK heb na problemen met het internet op zolder nu twee nieuwe modems gekregen en twee super wifi's. Voor die laatste heb ik betaald. Ik heb het nieuwe modem geïnstalleerd en zo te zien werkt alles goed. Toen heb ik ook een super wifi op het modem aangesloten. Dat gaat zo te zien ook goed. Maar hoe zorg ik er nu voor dat er op zolder betere wifi is. Hoe sluit ik de tweede super wifi aan. Als ik die op zolder aansluit, blijft het lampje paars. En als ik de resetknop gebruik, blijft het lampje geel (of oranje).  en wat doe ik met het tweede modem? Op zolder hangt de omvormer voor de zonnepanelen en via wifi worden eventuele storingen doorgegeven aan de leverancier en ook de geleverde stroom. Vast bedankt. Gerda

icon

Beste antwoord door DennisA78 14 January 2022, 20:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10

2 modems heb je niks aan. Hier zal iets fout gegaan zijn, want je kan ik maar 1 gebruiken. Welke types zijn dat?

Wat betreft de Superwifi’s. Je hebt er 1 op het modem aangesloten, maar de 2e nog niet? Voordat je de 2e Superwifi draadloos kan gebruiken moet hij minimaal een kwartier bekabeld aan het modem aangesloten zijn geweest. Dan haalt hij de wifigegevens en updates enz op. (De 1e laat je ook aangesloten) Als je hem daarna loskoppeld en boven neerzet heeft hij zo'n 5 minuten nodig om op te starten en verbinding te maken met de 1e Superwifi. Blijft hij daarna groen branden is het goed. Brand hij oranje, dan werkt hij ook maar minder sterk (wellicht goed genoeg voor de functie zonnepanelen). Anders zal hij een verdieping lager moeten, dichterbij de 1e Superwifi. 

 

Reputatie 1

Het zijn allebei KPN Boxen 12. Maar de tweede super wifi kan ik nu ook proberen aan te sluiten. Dat ga ik morgen doen. Dankjewel. Gerda