Beantwoord

Hoeveel Superwifi 2's heb ik naast mijn Experiabox V10 nodig voor 3 verdiepingen?

  • 17 March 2022
  • 17 reacties
  • 810 keer bekeken

Ik heb een huis met 3 verdiepingen. Moet ik dan 3 super WiFi punten aanschaffen? 

icon

Beste antwoord door Anonymous 17 March 2022, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Badge +19

Één in de gang, bekabeld,  en één op de eerste overloop zou al moeten werken.  

Ik heb nu de oude witte WiFi versterker op de eerste overloop. Op het terras van zolder is WiFi daarbij slecht. Is dat bij superwifi dus beter?

Ik heb een huis met 3 verdiepingen. Moet ik dan 3 super WiFi punten aanschaffen? 

Hallo @molier , op de begane grond heb je er 1 nodig, want de wifi van de modem swordt uitgeschakeld als je de KPN-versterkers gebruikt, dan voor de 1e en 2e verdieping eventueel een.

Je zou ook voor de begane grond + de 1e verdieping kunnen volstaan en kijken of de 2e verdieping nog bereik heeft en anders alsnog voor de 2e verdieping een versterker.

Succes.

 

 

Badge +19

Die oude zijn ook echt wel oud en ze werken niet samen met de super wifi's. Dus ja je gaat er op vooruit maar of he ook buiten wifi zal hebben is de vraag. Heb je de Wifimanager al gedaan?

Ok. Bedankt voor de heldere antwoorden. Is een gastnetwerk op de super WiFi ook mogelijk?

Ok. Bedankt voor de heldere antwoorden. Is een gastnetwerk op de super WiFi ook mogelijk?

Ja

Vragen blijven komen… Nu de oude WiFi versterker via lan kabel uit experiabox v10 aangesloten op de WiFi versterker op 1e verdieping. Hoe werkt dat in geval van superwifi?

Badge +19

Hetzelfde doe je met de super wifi en één beneden ook met een kabel.

Vragen blijven komen… Nu de oude WiFi versterker via lan kabel uit experiabox v10 aangesloten op de WiFi versterker op 1e verdieping. Hoe werkt dat in geval van superwifi?

Hallo @molier 1 wifiversterker moet bekabeld aangesloten blijven aan het modem en de andere wifiversterker(s) mag/mogen draadloos aangesloten worden, mits binnen bereik van de 1e, anders ook bekabeld aansluiten.

Die oude witte moet je dan niet meer willen gebruiken.

 

Klopt het dat als je een nieuwer modem hebt deze ook als superwifi punt kan worden gebruikt? En zo ja, kan ik in bezit komen van zo’n nieuwer modem?

Badge +19

Hou die v10!!! Er is geen betere!! De box 12 heeft veel kinderziektes. 

😆

Een goedkopere oplossing is mogelijk nog zo’n 2e witte WiFi versterker aan te schaffen via Marktplaats. Of is dat niet verstandig?

Reputatie 7
Badge +17

@molier ik ben als KPN medewerker natuurlijk wat bevooroordeeld. Maar als klant zou ik daar ook van zeggen dat het niet verstandig is. 

Super Wifi is juist ontwikkeld om alles makkelijker te maken. Daarnaast heb je op aanschaf van nieuwe apparatuur weer garantie als er iets stuk gaat. Ook weet je niet hoe lang het apparaat dat je koopt gebruikt is. Of onder welke omstandigheden.

Ik ben het niet helemaal eens met de opmerking van @Joep1965. We hebben veel updates gedaan en omdat de Box 12 bijvoorbeeld Wifi 6 heeft ben je daarmee ook meer klaar voor de toekomst. 

Is een v10 in te ruilen voor zo’n box 12 met superwifi?

Badge +19

Sowieso wordt die niet omgeruild.  De vraag is zelfs of de box 12 geschikt is voor jouw verbinding.  Ik begrijp dat je al een kabel hebt naar de eerste etage. Je kunt daar een super wifi op aansluiten.  En je doet er één in de woonkamer naast de tv ontvanger.  Ik ga er van uit dat daar ook een kabel naar toe loopt.  In principe heb je dan gewoon goed wifi. Mocht het op zolder dan toch niet voldoende zijn dan kan je er nog 1 bij kopen.  Via de wifimanager kan je er 2 kopen voor een hele aantrekkelijke prijs.

Badge

Het blijft een vreemde zaak
Als voorbeeld bij Ziggo wordt het modem de Master  en plaats je een Pod (v.b  in het stopcontact op de 1e verdieping  en  je wifi is verbeterd.
Bij Kpn moet ik dus een extra stroomslurper neerzetten om de wifi te verbeteren , omdat er een SuperWeiffie nodig is om dat het modem niet als Master kan fungeren (V10)

Op box 12 en de V10 a hebben ze problemen met de Superweiffie


De pods van Ziggo waar ik er dus maar 1 van nodig had , was ook een stuk kleiner , dus KPN heeft nofg heel veel te winnen  ,in het mesh gebeuren
Zou goed zijn als ze de V10 naar als Master zouden transformeren  scheelt meteen 1 Superwifi