Vraag

Ik wil graag ook het "gastwifi" netwerk versterken, hoe doe ik dit voordelig? Ik heb vierkante witte versterkers

  • 28 June 2022
  • 10 reacties
  • 85 keer bekeken

Heb het beheer over een wifinetwerk van een klein gemeenschapshuis. Het netwerk bestaat uit een modem V10 en drie Wifi versterkers. Nu willen we het wifi netwerk splitsen in een wifinetwerk voor de beheerder/administratie en een gastnetwerk voor de bezoekers. Echter het gastwifi netwerk wordt niet versterkt via de Wifi versterkers. Op welke manier kunnen we dit wel realiseren en natuurlijk tegen de minst mogelijke kosten. Het budget van het gemeenschapshuis is erg beperkt. Thuis lukt het me wel met behulp van de kpn experia wifi, maar de aankoop daarvan of van het aanleggen van een Super Wifi netwerk gaat boven onze begroting. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke WiFi versterkers heeft u nu dan? De witte vierkante? 

Inderdaad de witte Wifi versterkers

Welke WiFi versterkers heeft u nu dan? De witte vierkante? 

Dat stond al in de topic titel😉

Reputatie 7
Badge +24

Welke WiFi versterkers heeft u nu dan? De witte vierkante? 

Dat stond al in de topic titel😉

Ok 👍

Die vierkante dingen werken niet samen met elkaar. Je zult op elk punt apart in moeten loggen en daar het gastennetwerk in moeten stellen. Ik vermoed dat ze het wel ondersteunen. 

Hallo @hitte ik heb de installatiehandleiding van de versterkers op de KPN-site eens bekeken.

Ik heb geen uitleg over een speciaal gastnetwerk op de versterkers kunnen vinden.

Als ik het goed lees blijft de wifi van de V10 gewoon actief en bestaat de mogelijkheid de wifinamen van de versterkers anders te maken dan de wifinaam van de V10. Op die manier zou je het kunnen scheiden.

Stel je geeft als wifinaam op de V10 op 'gemeenschapshuis' en je geeft de versterkers de wifinaam 'gasten-gemeenschapshuis'.

Ik ken de witte versterkers niet uit eigen ervaring, maar denk dat het zo zou moeten kunnen lukken.

Laat de goede afloop s.v.p. even weten en voor vervolgvragen, stel ze hier..

CC: @Nick83 lijkt je dit een goede oplossing?

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Heb het beheer over een wifinetwerk van een klein gemeenschapshuis. Het netwerk bestaat uit een modem V10 en drie Wifi versterkers. Nu willen we het wifi netwerk splitsen in een wifinetwerk voor de beheerder/administratie en een gastnetwerk voor de bezoekers. Echter het gastwifi netwerk wordt niet versterkt via de Wifi versterkers. Op welke manier kunnen we dit wel realiseren en natuurlijk tegen de minst mogelijke kosten. Het budget van het gemeenschapshuis is erg beperkt. Thuis lukt het me wel met behulp van de kpn experia wifi, maar de aankoop daarvan of van het aanleggen van een Super Wifi netwerk gaat boven onze begroting. 

Er worden talloze superwifi,s op internet aangeboden. Dit maakt de onderhandeling voor een setje van die apparaten wel een stuk gemakkelijker en lijkt mij de weg van de minste weerstand.

Hallo @hitte ik heb de installatiehandleiding van de versterkers op de KPN-site eens bekeken.

Ik heb geen uitleg over een speciaal gastnetwerk op de versterkers kunnen vinden.

Als ik het goed lees blijft de wifi van de V10 gewoon actief en bestaat de mogelijkheid de wifinamen van de versterkers anders te maken dan de wifinaam van de V10. Op die manier zou je het kunnen scheiden.

Stel je geeft als wifinaam op de V10 op 'gemeenschapshuis' en je geeft de versterkers de wifinaam 'gasten-gemeenschapshuis'.

Ik ken de witte versterkers niet uit eigen ervaring, maar denk dat het zo zou moeten kunnen lukken.

Laat de goede afloop s.v.p. even weten en voor vervolgvragen, stel ze hier..

CC: @Nick83 lijkt je dit een goede oplossing?

 

 

Hallo JanD, Leuk maar hoe je de wifi ook noemt, het blijft een netwerk met de bekabelde toestellen die je hebt aangesloten. De witte wifi versterkers ondersteunen slechts een netwerk. Thuis heb ik een netwerk V10 met 2 kpn wifi experias. Dan heb ik een wifinetwerk met daarnaast een apart gastwifinetwerk, duidelijk van elkaar gescheiden.

Heb het beheer over een wifinetwerk van een klein gemeenschapshuis. Het netwerk bestaat uit een modem V10 en drie Wifi versterkers. Nu willen we het wifi netwerk splitsen in een wifinetwerk voor de beheerder/administratie en een gastnetwerk voor de bezoekers. Echter het gastwifi netwerk wordt niet versterkt via de Wifi versterkers. Op welke manier kunnen we dit wel realiseren en natuurlijk tegen de minst mogelijke kosten. Het budget van het gemeenschapshuis is erg beperkt. Thuis lukt het me wel met behulp van de kpn experia wifi, maar de aankoop daarvan of van het aanleggen van een Super Wifi netwerk gaat boven onze begroting. 

Er worden talloze superwifi,s op internet aangeboden. Dit maakt de onderhandeling voor een setje van die apparaten wel een stuk gemakkelijker en lijkt mij de weg van de minste weerstand.

Hallo BruisTablet, inderdaad staan er op Marktplaats wel enkele KPN SuperWifis, echter vraagt men daar toch al gauw een hoofdprijs. Bovendien is het daarbij niet opgelost, omdat die SuperWifis apparaten slechts een rj45 poort hebben, dus moet ik voor de tv aansluiting in iedere zaal ook nog eens een netgear switch gs105e aanschaffen. Zoals ik al aangaf is het budget heel erg beperkt, vooral omdat we door de corona ook heel weinig inkomsten heben kunnen creëren. Eigenlijk zoek ik dus  mensen, die zulke apparatuur over hebben en die voor een heel zacht prijsje of nog liever gratis aan ons ter beschikking willen stellen

Hallo @hitte als je de bestaande versterkers loskoppelt van je modem en doet daarna de wifimanager kun je tegen een zeer lage prijs van €39,95 per stuk 1 of meer zwarte wifiversterkers 2.0 kopen en die hebben de gastnetwerkfunctionaliteit en hebben 2 LAN-poorten.

Succes.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @hitte, goede vraag! Het klopt inderdaad wat hierboven gezegd wordt: SuperWifi punten lijken in deze situatie toch de beste optie. Wellicht komen er nog andere ideeën vanuit de community, maar ik verwacht dat dit het beste gaat werken!