Beantwoord

Internet-snelheid stuk langzamer als apparaat aangesloten via Wi-Fi versterker.

  • 19 September 2022
  • 2 reacties
  • 89 keer bekeken

Goedemiddag, ik heb de volgende vraag. Ik heb 500 Mbps-internet bij mij thuis en de configuratie is: een modem en twee witte ronde Wi-Fi-versterkers. De twee Wi-Fi-versterkers hebben allebei een groen lampje dus dat is in orde. Je kunt inloggen op het modem en dan checken welke apparaten op welke Wi-Fi-versterker zit. Welnu: als een van mijn apparaten via Wi-Fi is aangesloten op de Wi-Fi-versterker die los staat en niet bekabeld dan komt de download-snelheid niet boven de 70 Mbps uit en upload blijft steken bij circa 100 Mbps. Nog altijd snel maar zeker niet in de buurt van 500 Mbps. Als ik met een apparaat via Wi-Fi op de bekabelde Wi-Fi-versterker zit, dus die eengesloten is op het modem, dan is de snelheid veel hoger: soms wel boven de 500 Mbps. Mijn vraag: is het normaal dat als je via Wi-Fi bent aangesloten op de niet bekabelde Wi-Fi-versterker, dat de snelheden ook een stuk lager zijn?

Dank.

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 22 September 2022, 19:04

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @vanBaerle428! 

Het korte antwoord op je vraag of de snelheid lager kan zijn is, ja dat kan. Maar het hangt van een aantal dingen af.

Krijgt je apparaat op andere momenten wel meer snelheid via de wifi? En is deze geschikt voor hogere snelheden via de wifi?

Krijgen andere apparaten wel meer snelheid in de buurt van dezelfde SuperWifi?

Reputatie 7
Badge +12

Ik gok dat de verbinding tussen het los staande wifi punt en de master niet optimaal is. Is er een mogelijkheid op deze tweede punt te bekabelen? Want dan stuurt deze ook de maximale snelheid uit. Eventueel zou je hem dichter bij het eerste punt kunnen zetten.Â