Kan netwerk niet meer zien op computer sinds installeren SuperWifi 2

  • 16 May 2023
  • 14 reacties
  • 119 keer bekeken

Weet niet of ik in een lopend topic zit of een nieuwe.

Sinds het installeren van Superwifi2 kan ik mijn netwerk niet meer op de laptop zien.  Ik ben niet de enige, er zijn verscheidene verwijzingen op het net maar geen verklaring of oplossing.

Zet ik de Superwifi uit en in het modem de wifi weer aan, dan zie ik mijn eigen netwerk weer en kan ik verbinding maken. Zodra ik de superwifi weer aan doe, verdwijnt mijn netwerk. Ik heb een V10 modem.

Schakel ik de Superwifi uit en de wifi op het modem in, dan moet hij wel eerst gereset worden om naar de oude toestand terug te keren.

Wat is de verklaring en oplossing?

George

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo George, dat is natuurlijk een bijzonder vreemde en lastige situatie. Ervaar je de problemen alleen op de laptop of ook op andere apparaten in huis? Kun je aangeven welk merk en type laptop je in gebruik hebt?

Reputatie 7
Badge +24

De zwarte SuperWiFi’s zenden WiFi 6 uit. Sommige systemen kunnen daar niet mee omgaat. Ook als als ze wel WiFi 6 zouden moeten ondersteunen werkt het soms niet.

Bedankt voor je reactie.

Ik heb het probleem alleen op de laptop, voor zover ik weet. De telefoon gaat goed, de wifi-analyzer op mijn telefoon ziet de wifi in alle gevallen. Wat mij wel opvalt is dat deze laatste ook een hidden ssid toont met dezelfde vorm als mijn zichtbaar netwerk. De wifi op het modem staat nu uit. De laptop is een Lenovo G50-70.

Als ik de wifi op het modem aan zet zie ik mijn netwerk wel en kan ik daar op inloggen. De wifi blijft echter niet lang aan. Zeker nadat ik de wifipunten gereset heb. Ik heb een tijdje gehad dat ik langdurig wifi op de laptop had maar geen wifi met de printer kon maken. Daarom wifi  punt gereset. En nu is het weer andersom.

George

@Nick83 ,

Van wat ik begrepen heb wordt wifi6 gebruikt in de ax mode. Deze staan bij mij uit. Maar het heeft wel degelijk met de wifipunten te maken.

 

George

Ik heb nog eens op mijn wifi analyzer gekeken.

Zowel mijn netwerk als de hidden netwerk zijn van WPA2-PSK-CCMP, beide zenden uit op hetzelfde kanaal en hebben dezelfde sterkte en dezelfde frequentie. Ze verschillen allen in de laatste cijfergroep van het mac adres.

George

Reputatie 7
Badge +24

Van wat ik begrepen heb wordt wifi6 gebruikt in de ax mode. Deze staan bij mij uit.

Heeft u dat op de versterkers ingesteld? Zo dus?

 

Ik heb net nog geprobeerd om de 2.4GHz op een ander kanaal als 11 te zetten omdat ik ergens gelezen had dat oude/sommige laptops deze niet hadden.  Alles gelijk alleen is bij jou de veiligheidsmodus grijs. Ik heb trouwens niet eens een keuze.

 

George

Ik heb het geloof ik opgelost.

Als ik mijn wifi op de modem na installatie van de superwifi punten weer aanzet, zendt het modem ook een wifi signaal uit maar met een andere ssid. Dat had ik niet in de gaten eerst. Dat ssid kan ik wel op mijn laptop ontvangen en ik kan inloggen. Tot nog toe blijft het signaal aan, wat niet altijd het geval was.

Blijft nog steeds de vraag waarom mijn laptop het signaal van de superwifi niet kan verwerken. Er moet een verschil zijn in het signaal dat de modem uitzendt en dat de superwifi uitzendt. Ik vind het schrikbarend hoe gering de ondersteuning van verschillende leveranciers is, niet alleen de KPN.

 

George

Reputatie 7
Badge +24

Probeer anders het "Extra WiFi" op de versterker eens. Het netwerk van de Experiabox zal wel een keer weer uitgezet worden waarschijnlijk. 

Zou ik kunnen proberen maar het geeft geen antwoord op de vraag waarom het signaal van de modem en de superwifi verschillend is terwijl de modus dezelfde is.

Het werkt nu 1 ½ dag.

 

George

Is weer gestopt met werken. Begin er nu echt van te balen.

 

 

George

Reputatie 7
Badge +13

Ja dat is natuurlijk niet handig en ik kan dit ook niet direct verklaren als ik eerlijk ben. Je kan nog even kijken op: Stel een apart 2.4 GHz netwerk in met de functie "Extra Wifi" om te kijken of dat het probleem verhelpt.

Dat heb ik gedaan. Het lijkt of het signaal van de modem niet altijd goed is, fluctueerd. Blijft nog de hamvraag waarom mijn laptop het signaal van de SW2 niet ziet. En ik ben niet de enige. Daar moet vanuit de KPN toch een verklaring voor zijn?

George

Ik had soortgelijk met mijn tv. Die bleek de 5GHz verbinding steeds verliezen en schoot naar 2.4 GHz. Bleek dat mijn tv alleen de 5GHz op kanaal 36-48 kan 'zien' en in modem stond kanaal 100 geselecteerd.  Kanaal van de 5Ghz aangepast en nu verbindt tv probleemloos op 5Ghz en heeft volle bandbreedte (tbv 4k streaming en cloud gaming).

Mogelijk dat je laptop ook alleen bepaalde kanalen van wifi 6 aankan.