Beantwoord

Klacht over WIFI, SuperWifi op de 1e verdieping brandt niet meer groen

  • 10 January 2022
  • 12 reacties
  • 331 keer bekeken

  • Deelnemer
  • 8 reacties

Sinds een week of 3 is de wifi in huis slecht. Het 2e superwifi-punt op de 1e verdieping was altijd groen, maar die wordt nu pas groen als ik hem in dezelfde ruimte zet als het 1e superwifi-punt. Wifi-manager vele malen uitgevoerd en alle adviezen opgevolgd. Helaas, zelfs nog steeds in de buurt van het 1e wifi-punt slechte wifi (Speed-test 21). Dus maar eens met KPN gebeld. Ze horen dezelfde klachten de laatste tijd heel veel maar kunnen er eigenlijk niets mee. Advies is om het op het forum te zetten in de hoop dat als veel mensen het doen dat het dan opgepakt wordt door KPN voor een update.
Is dit de manier van problemen oplossen? Dan moet de update heel snel komen anders is KPN denk ik een trouwe klant kwijt. Zeker nu thuiswerken en thuis studeren de regel is. Dit is niet te doen.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 24 January 2022, 16:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Km6! Het is uiteraard niet direct nodig om een topic op het forum te plaatsen om KPN aan te sporen een update te doen voor iets dat op dit moment niet goed werkt. In veel gevallen kunnen we ook zonder updates met het wijzigen van instellingen alles weer goed werkend krijgen. Zou je daarom aan kunnen geven welk type Experiabox je hebt en om hoeveel afstand en verdiepingen het gaat? Ook begrijp ik dus van je dat je totaal 2 SuperWifi versterkers hebt?

Hi Bram, het gaat om de Experiabox V10 3 verdiepingen en 2 Superwifi's. Het heeft altijd goed gewerkt. Tot een maand geleden. Sindsdien is het wifi signaal veel zwakker en wordt het lampje van het 2e wifipunt niet meer groen, blijft oranje. 1e superwifipunt is via lan aangesloten op experiabox. 2e superwifi is draadloos. Het is een normale rijtjeswoning. 2e superwifi staat op 1e verdieping. Alles al geprobeerd met resetten, omwisselen superwifi's etc. Allemaal al besproken met klantenservice.

Badge +19

Is de WiFi van de v10 wel uit???

Reputatie 7
Badge +17

@Km6 ik zie dat dit topic al een tijdje stil ligt. Excuus daarvoor. Zou je nog kunnen laten weten wat het antwoord is op de vraag van Joep1965? Zou je daarnaast ook je profiel in willen vullen zodat ik voor je kan kijken hoe we dit het best verder aan kunnen pakken voor je?

Ja Wireless brandt niet. Alleen Services, Internet en Power

Ik heb gereageerd en mijn profiel aangevuld. Maar ik neem aan dat KPN weet of kan zien wat ik heb. Overigens lijkt het ook niet bekend dat ik 2x dure Superwifi heb aangeschaft terwijl het volgensmij voor nieuwe abonnees gratis of iig veel voordeliger is. Maar dat is volgens mij overal. Voordeeltjes zijn altijd voor nieuwe abonnees en niet voor vaste klanten. Daarom schijnt regelmatig overstappen rendabel te zijn. Maar ik hoop dat mijn problemen snel opgelost kunnen worden, want over het algemeen een tevreden klant

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien de mogelijkheid om de 2de SuperWiFi ook gewoon bekabeld aan te sluiten?

Nee dat lukt niet. Maar het probleem is dat het altijd goed heeft gewerkt en nu niet meer. Het wifisignaal is gewoon veel zwakker. Dat moet opgelost worden. Ligt dat aan het inkomend signaal of de Superwifi's die niet goed meer werken? Het blijkt iig een veel voorkomend probleem te zijn. Dus ik verwacht een oplossing van KPN. Het kan niet zo zijn dat ik nu kosten moet gaan maken om de problemen van KPN op te lossen

Badge +19

Het is helemaal geen veel voorkomend probleem. Wat is de snelheid die bij je binnen komt? Wat er niet binnenkomt komt er ook niet uit. Ga testen. Sluiten een pc of laptop aan op het modem.  Welke snelheid meet je?

Lees maar in het forum. Het is zeker een veel voorkomendkomt probleem. Sterker nog, dat vertelde de klantenservice me zelf. Daarom moest ik het maar op het forum zetten zodat KPN dan sneller met een update zou komen als iedereen dat doet. Alles is getest. Zelf en met de klantenservice.

Badge +19

Waarom laat u niet gewoon een monteur komen. Als het probleem bij kpn ligt kost het niets. Blijkt het probleem bij uw netwerk te zitten dan betaald u wel. Prima deal toch?

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Km6! Ik heb voor je gekeken. De verbinding die naar je woning gaat is stabiel, dus dat is goed nieuws. De snelheid die ik tot aan het modem zie binnenkomen ligt rond de 111Mbit/s, dus daar mag het eigenlijk niet aan liggen. Wat betref het vaak voorkomen, daarvoor is het forum geen goede informatiebron denk ik. Het niet goed verbinden van een SuperWifi versterker kan namelijk met veel dingen te maken hebben. Van een slechte verbinding naar de woning tot de apparatuur die daaraan gekoppeld is. Deze mensen zullen snel een eigen topic aanmaken. Daarnaast zie je op het forum geen meldingen van de duizenden huishoudens waar alles goed werkt. Dit kan een vertekend beeld geven. Ik zou eerder kijken naar de topics waarbij een oplossing is gevonden en de omstandigheden passen bij je eigen situatie. 

Je gaf in een van je eerdere berichten aan dat je de SuperWifi al eens van plek hebt gewisseld. Heb je dit gedaan na een reset van de SuperWifi? En bleef daarbij dezelfde SuperWifi oranje branden of was het dezelfde versterker die ook bij het modem storing gaf? Ik zou je willen aanraden om voor de zekerheid ons topic over de installatie en gebruik van de SuperWifi nog even kort door te nemen om te zien of een van de daar aangegeven stappen is overgeslagen wellicht. Ook zie je daar hoe je een volledige factory-reset doet van de Superwifi. 

Je verbinding is dus in ieder geval in orde. Ik kan de apparatuur verder goed uitmeten. Als je alle stappen in het aangegeven topic hebt doornomen én de Superwifi gereset hebben zou de volgende stap zijn alle apparatuur af te koppelen en kijken of het met een enkel apparaat aangesloten wel goed werkt. Overigens kan dit makkelijker dan het klinkt. Op het moment dat je de wifi een andere naam geeft en daar een apparaat aan verbindt kan je de naam altijd terug veranderen naar het origineel. Alle andere apparatuur heeft dan gelijk weer verbinding.Â