Beantwoord

KPN Experia Wifi 2.4ghz en 5gz scheiden.

  • 21 January 2022
  • 12 reacties
  • 1334 keer bekeken

Ik heb twee smartlampen gekocht voor mijn werkkamer. Ik heb thuis 2 wifiversterkers, KPN Experia WIFI.
Nu kan ik met mijn nieuwe smartlampen ( Nedis ) alleen verbinden via 2.4ghz. Via de verbinding met de Experia Wifi versterker lukt dit niet om aan te passen. Ik krijg dus geen verbinding op zolder. Alleen beneden als ik met Experiabox verbonden ben. 

Is er een oplossing?

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 25 January 2022, 15:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @Beekie95 een eenvoudig accespoint kopen waarbij de 2.4- en de 5.0-band wèl gescheiden kunnen worden.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

 

Reputatie 7
Badge +8

Er zit een update in de pijplijn voor de experia wifi,s en de superwifi,s. Die is bij sommige klanten al gespot. Voor de superwifi is dit versie 14 voor de experia wifi is dit versie 34. Deze bevat mogelijkheid om 2.4 en/of 5Ghz apart instelbaar te maken.

Wifi versterker is van Arcadyan.
KPN Experiabox V10

Wifi versterker is van Arcadyan.
KPN Experiabox V10

Hallo @Beekie95 dan zou ik het op de volgende manier doen: 

de experia-wifi's even ontkoppelen van het modem.

De wifi in de modem tijdelijk aanzetten, de 5.0-band tijdelijk uitzetten zodat alleen de 2.4-band werkt.

De betreffende lampen koppelen, als dat werkt, de experia wifi's weer aansluiten, dan gaat de wifi op de modem weer uit  en zouden de lampen moeten blijven werken, er van uitgaande dat je gelijke wifinamen voor alle banden gebruikt.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Beekie95, welkom! Ik lees dat je al wat tips gekregen hebt: mooi!

Er zit een update in de pijplijn voor de experia wifi,s en de superwifi,s. Die is bij sommige klanten al gespot. Voor de superwifi is dit versie 14 voor de experia wifi is dit versie 34. Deze bevat mogelijkheid om 2.4 en/of 5Ghz apart instelbaar te maken.


Deze update is al beschikbaar voor jouw modem, je leest er meer over in het topic:
 

 

Hoi @Shyrin_ bedankt voor de reactie.

Hoe krijg ik deze update? Ik heb mijn Experia Wifi geupdate maar hij blijft aangeven dat hij de meest recente update heeft. 1.00.31v1..

Ik heb de reset al uitgevoerd. 

Reputatie 7

Ik hoop dat kpn de nieuwe firmware voor de Experia WiFi ook snel beschikbaar zal stellen voor handmatige installatie via de Check en Upgrade knoppen.

Waarschijnlijk is het gewoon “vergeten” om de firmware daarvoor klaar te zetten.

@

Hallo, het is al 17 dagen geleden dat u aangaf dat er een update zat te komen om de 2.4g en de 5g te splitsen. Zit hier inmiddels al vordering in. En wanneer komt deze update dan voor iedereen?

Reputatie 7
Badge +24

Deze update is er nu. Misschien heeft u hem zelfs al op de SuperWiFi's. 

Kunt u inloggen op de SuperWiFi's? Zo nee, kunt u wel inloggen op de Experiabox? 

Wat is de laatste update dan? Ook kan ik niet inloggen op de modem. Hij geeft telkens een foutmelding. En mocht ik er in komen, dan gooit hij me met enkele minuten er weer uit.

https://mijnmodem.kpn/login.cgi

Deze site is niet bereikbaar

Check of mijnmodem.kpn een typfout bevat.

 

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

Ik heb de:

Firmware versie: v5.00.53 build498-owl
Reputatie 7
Badge +8

Deze v10a heeft nog geen Extrawifi versie waarbij 2.4 en 5ghz apart kan worden ingesteld. Zag ergens anders in het forum dat dit begin maart verwacht wordt.