Beantwoord

Krijg tweede SuperWifi punt niet gekoppeld: blijft paars, rood of blauw branden

  • 29 June 2022
  • 13 reacties
  • 288 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

Ik krijg mijn 2e super wifi punt niet goed aangesloten. Wifi punt 1 zit aan de kabel en modem en geeft groen licht. Werkt ok. Echter het 2e punt geeft constant een paars licht of rood of blauw licht aan. Ik heb van alles al geprobeerd; resetten, loskoppelen, opnieuw koppelen etc etc. Ik word er moedeloos van .. 

Graag jullie hulp/advies. 

Groet, Robert

icon

Beste antwoord door van der sloot 6 July 2022, 12:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Is het via wps al eens geprobeerd. Start wps (knop aantal seconden ingedrukt houden op de bekabelde superwifi) en dan start wps op de paarse superwifi. Hierbij hoeft de 2e superwifi niet bekabeld aangesloten te staan.

Reputatie 7

Hoi Robert @van der sloot, Bruistablet helpt je zo te zien al op weg met een paar suggesties. Heb je dat ook al kunnen testen? Als je dat al hebt getest, kan je dan vertellen wat je precies allemaal hebt gedaan? Dan kunnen we vanaf daar verder met je meedenken.

 

Ook kan je in dit artikel kijken, daar geven we uitleg over de installatie en het gebruik van de SuperWifi punten:

 

Reputatie 7
Badge +10

Na reset een kwartier bekabeld aan modem laten zitten. Dan zou het geknipper van kleuren klaar moeten wezen. Daarna kan hij pas draadloos elders staan. Opstarten en verbinding opbouwen duurt zo'n 5 minuten.

Reputatie 1

@BruisTablet  @Jasper @DennisA78 via WPS geprobeerd. Gedaan wat je geadviseerd hebt. Echter, nu oranje licht wat niet knippert

Reputatie 7
Badge +10

Welk modem gebruik je, Box12? 

Zit die bekabelde Superwifi er vlak naast?

Reputatie 1

@DennisA78 Ik maak gebruik van een Experia V10-modem. Deze staat in de kelder. Ooit is er een kabel getrokken vanuit de kelder/modem naar de TV op de begane grond. Naast de TV staat de bekabelde 1e Superwifi ontvanger. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoe zitten de apparaten daar verbonden, @van der sloot? Heb je een switch aan die kabel en dan je apparaten (tv ontvanger / tv zelf eventueel / SuperWifi) op die switch?  Of zit de kabel in de SuperWifi en de tv ontvanger in de SuperWifi?

Hoe ver staat de tweede SuperWifi van de eerste af?

Reputatie 1

Erik: 2e super Wifi staat op de 1e etage in de werkkamer.

De kabel zit rechtstreeks van modem, via switch, in het 1e super wifi punt. Dit geldt ook voor de tv ontvanger

Reputatie 7
Badge +30

Kan je eens aangeven hoever de 1e van de 2e afstaat? Qua meters? En wat voor plafond heb je? Is dat beton/hout etc.? Heb je de mogelijkheid om de SuperWifi punten dichterbij elkaar te zetten?

 

Reputatie 1

Marcia: plafond is van hout. Het is lastig om de SuperWifi punten dichterbij elkaar te zetten. Tot voor kort deed alles. Afstand: punt 1 BG achterkamer, punt 2 1e verdieping werkkamer voorkant huis. Afstand in meters lastig in te schatten, ca 20 meter

Reputatie 7

Een vloer maakt dat inderdaad lastig @van der sloot. 20 meter is wel een aardige afstand, maar het heeft eerder op diezelfde plekken wel altijd gewerkt dus? Heb je beide SuperWifi punten ook al eens van plek gewisseld, brandt het andere punt op die plek dan ook oranje, of is die daar wel groen?

Reputatie 1

Jasper: ik heb zonet het 2e superwifi punt verplaats naar de slaapkamer. Deze ligt feitelijk precies boven locatie 1e superwifi punt. Nu brandt het lampje groen .. dus wss was de afstand naar werkkamer te groot. Hopelijk blijft deze groen branden. Wil het lampje wel in de slaapkamer uitzetten. Tx voor alle adviezen afgelopen dagen!!

 

Reputatie 7

Dat is goed om te lezen @van der sloot, het lijkt dan inderdaad de afstand te zijn geweest. Graag gedaan en als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.