Beantwoord

Lampje bijft rood op superwifipunt

  • 19 September 2022
  • 3 reacties
  • 41 keer bekeken

Hallo, zojuist is de KPN monteur geweest en heeft alles aangesloten. Ik moest alleen zelf nog een Superwifi verplaatsen. Dat heb ik nu gedaan en die is met een utp kabel verbonden met het modem. De tv ontvanger is ook aangesloten op de superwifi en die doet het wel gewoon.

Nu blijft het rode lampje continue branden. Ik heb de superwifi al weer een keer verbonden met het modem en hem er 15 minuten aan laten hangen. Dit heeft het probleem niet verholpen. Wie kan mij helpen?

 

Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door LBJansen 22 September 2022, 16:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @LBJansen! Voor een rood lampje raad ik de volgende stappen aan: 

  • Controleer of de ethernetkabel tussen de modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of de experiabox op dat moment verbinding heeft. Als de experiabox de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.

Lukt het met deze tips? Ik hoor het graag! 

Beste Sanne,

het probleem is opgelost. Een van de RJ045 stekkers die door de monteur aan de nieuw getrokken kabel had bevestigd was niet goed aangesloten. Nu heeft een andere monteur er een nieuwe stekker aan gemaakt en werkt het goed.

Reputatie 7
Badge +17

Fijn, en goed om te weten! Bedankt voor de terugkoppeling. 😄