Beantwoord

Lampjes superwifi brandden eerst groen, nu paars

  • 29 May 2023
  • 49 reacties
  • 320 keer bekeken

Reputatie 1

IK heb twee weken nu KPN Glasvezel. 

Ik heb één super wifi in de woonkamer. Modem in de meterkast (dus 1x superwifi).

Led was altijd groen maar vandaag paars en ik krijg deze niet meer terug naar groen.

Super wifi reset gedaan en een uur met kabel aan het modem gehangen. Dit tot 2x toe.

De super wifi komt niet meer op groen na het opstarten.

NB: led is wel groen na een uur bedraad aan het modem. Maar zet ik deze weer in de woonkamer neer dan opnieuw paars.

Defect?

Martien

icon

Beste antwoord door Roy74 5 June 2023, 15:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

49 reacties

Badge +19

Dag @Martien11B wat is de afstand tussen het modem en het wifipunt? Bedenk wel dat het modem echt de slechtste plek is voor wifi...

Reputatie 5
Badge +5

Nadat je het wifi punt hebt gekoppeld aan de box 12 modem ( tenminste ik neem aan dat je een box 12 modem hebt)

 

Nadat led groen is trek je de internetkabel eruit en laat je het nog 5 a 10 min draaien daarna plaats je superwifi punt weer in huiskamer

 

Wat praktisch is om een internet kabel die lang genoeg is te verbinden met superwifi en modem zodat zodra led groen is na minuut of 10 internet kabel weer los te koppelen zodat superwifi gewoon kan blijven staan in de huiskamer 

Reputatie 1

Dag @Martien11B wat is de afstand tussen het modem en het wifipunt? Bedenk wel dat het modem echt de slechtste plek is voor wifi...

Afstand is een meter of 7.

Afgelopen nacht Superwifi aangesloten op het modem met kabel. Zodra ik de kabel er uit haal led direct paars. Heeft denk ik niets met afstand te maken. Las op het forum meer problemen die vergelijkbaar zijn aan die van mij na software update.

Reputatie 1

Nadat je het wifi punt hebt gekoppeld aan de box 12 modem ( tenminste ik neem aan dat je een box 12 modem hebt)

 

Nadat led groen is trek je de internetkabel eruit en laat je het nog 5 a 10 min draaien daarna plaats je superwifi punt weer in huiskamer

 

Wat praktisch is om een internet kabel die lang genoeg is te verbinden met superwifi en modem zodat zodra led groen is na minuut of 10 internet kabel weer los te koppelen zodat superwifi gewoon kan blijven staan in de huiskamer 

Probleem is dat zodra ik internetkabel loskoppel de led direct paars wordt, Resetten helpt helemaal niets. Het heeft 14 dagen goed gewerkt maar daarna alleen maar een paarse led (na plaatsen in woonkamer en loskoppelen). Ja ik heb Box12.

Reputatie 7
Badge +24

Dan staat de KPN Box 12 misschien op een plek waar heel veel verstoring is voor WiFi. 

Las op het forum meer problemen die vergelijkbaar zijn aan die van mij na software update.

Dit zou kunnen als u de allerlaatste firmwareversie zou hebben. Dan werken ze helemaal niet meer draadloos volgens mij... Welke versie heeft u op de KPN Box 12 staan?

Reputatie 1

Dan staat de KPN Box 12 misschien op een plek waar heel veel verstoring is voor WiFi. 

Las op het forum meer problemen die vergelijkbaar zijn aan die van mij na software update.

Dit zou kunnen als u de allerlaatste firmwareversie zou hebben. Dan werken ze helemaal niet meer draadloos volgens mij... Welke versie heeft u op de KPN Box 12 staan?

Er staat software versie SGEJ1000060E    als ik inlog op mijn modem. Bedoel je deze? Zo niet hoe kom ik dan op de firmware versie?

Reputatie 5
Badge +5

Firmware op de box 12 modem is goed zou draadloze mesh moeten vormen met het Wifi punt

 

Wat voor superwifi heb je en welke firmware staat erop?

 

Trouwens als je superwifi gekoppeld hebt aan de box 12 modem niet meteen internet kabel los koppelen nadat led groen is je moet het daarna voor zekerheid nog 10 min laten draaien daarna pas internet kabel los koppelen 

Reputatie 7
Badge +7

Ik had dat in eerste instantie ook. Ik zou box12 een koude herstart geven. 5 minuten uit het stopcontact. Daarna Superwifi resetten conform de instructie. En dan koppelen. Geef dit ruim de tijd.

Ik kreeg de koppeling pas voor elkaar na een koude herstart van de modem.

 

Reputatie 1

Firmware op de box 12 modem is goed zou draadloze mesh moeten vormen met het Wifi punt

 

Wat voor superwifi heb je en welke firmware staat erop?

 

Trouwens als je superwifi gekoppeld hebt aan de box 12 modem niet meteen internet kabel los koppelen nadat led groen is je moet het daarna voor zekerheid nog 10 min laten draaien daarna pas internet kabel los koppelen 

Zoals ik al schreef het heeft er de hele nacht aangehangen.

Reputatie 1

Ik had dat in eerste instantie ook. Ik zou box12 een koude herstart geven. 5 minuten uit het stopcontact. Daarna Superwifi resetten conform de instructie. En dan koppelen. Geef dit ruim de tijd.

Ik kreeg de koppeling pas voor elkaar na een koude herstart van de modem.

 

Oke ga ik proberen. Al denk ik niet dat dit de oplossing gaat zijn. Indien wel laat ik het je weten.

Reputatie 7
Badge +7

Ik snap je bedenkingen want dat dacht ik ook. Een koude herstart lost soms spontaan zaken op. Je sluit hiermee alle lopende processen echt af in tegenstelling tot een software restart.

Laat je bevindingen weten en dan kunnen we meedenken aan een oplossing.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Martien11B, is het met de suggestie die @Roy74 geeft opgelost? 

Reputatie 1

Hallo @Martien11B, is het met de suggestie die @Roy74 geeft opgelost? 

Nee het is niet opgelost helaas. Dit weekend wil ik nog wat andere dingen uitproberen. Indien het lukt zal ik het melden.

Zelf denk ik nu (net als anderen) dat het te maken heeft met een software update.

Reputatie 1

IK heb twee weken nu KPN Glasvezel. 

Ik heb één super wifi in de woonkamer. Modem in de meterkast (dus 1x superwifi).

Led was altijd groen maar vandaag paars en ik krijg deze niet meer terug naar groen.

Super wifi reset gedaan en een uur met kabel aan het modem gehangen. Dit tot 2x toe.

De super wifi komt niet meer op groen na het opstarten.

NB: led is wel groen na een uur bedraad aan het modem. Maar zet ik deze weer in de woonkamer neer dan opnieuw paars.

Defect?

Martien

Ik heb op advies een koude start gedaan met het modem. Helaas het probleem is niet opgelost. De superwifi is goed als deze bekabeld is aangesloten aan het modem. Maar zodra ik ontkoppel wordt de led direct paars van kleur. Om opmerkingen te voorkomen, de superwifi hangt al dagen bekabeld aan het modem.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Martien11B,

Je hebt Superwifi dus reset conform de instructie, de modem een koude start gegeven. Daarna de paarse superwifi 30 minuten bedraad aan de box12 gehangen. Lamp op groen. Daarna meteen rood na ontkoppelen met box12. 

Wifi lampje op box12 brand wel toch? Je hebt dus wel draadloos internet bij de modem?

Reputatie 1

Hallo @Martien11B,

Je hebt Superwifi dus reset conform de instructie, de modem een koude start gegeven. Daarna de paarse superwifi 30 minuten bedraad aan de box12 gehangen. Lamp op groen. Daarna meteen rood na ontkoppelen met box12. 

Wifi lampje op box12 brand wel toch? Je hebt dus wel draadloos internet bij de modem?

Mijn WIFI lampje op het modem is aan het knipperen.  Volgens monteur zou dit in orde zijn. Ik heb inderdaad normaal Wifi.  Nogmaals het heeft allemaal normaal gewerkt. Na een week stond superwifi ineens op paars en krijg ik (onbedraad) niet op groen.

Reputatie 7
Badge +7

Dat knipperen wilt zeggen dat er draadloos data wordt verzonden. Dat is inderdaad in orde.

Ik heb ook hetzelfde fenomeen gehad. Als je ook voor superwifi de laatste firmware hebt zou mijn volgende stap zijn om nogmaals superwifi te resetten. Gewoon voor langere tijd de reset knop indrukken tot de lamp op paars staat. Zie de instructie uit de kennisbank.

Vervolgens zou ik eens kijken naar de WiFi instellingen op de modem. Zou je deze voor met name de 5GHz band eens op kanaal 36 kunnen zetten? Ik ga er even vanuit dat deze nu op automatisch staat. Ik zou daarna de modem even herstarten.

Vervolgens de superwifi nog eens koppelen conform de bekende instructie. Het idee erachter is dat de draadloze backhaul in eerste instantie over de 5GHz band werkt.

Is het mogelijk om een stukje log te posten als je de koppeling hebt gemaakt tot het moment van de draad losmaken?

 

Reputatie 1

Dat knipperen wilt zeggen dat er draadloos data wordt verzonden. Dat is inderdaad in orde.

Ik heb ook hetzelfde fenomeen gehad. Als je ook voor superwifi de laatste firmware hebt zou mijn volgende stap zijn om nogmaals superwifi te resetten. Gewoon voor langere tijd de reset knop indrukken tot de lamp op paars staat. Zie de instructie uit de kennisbank.

Vervolgens zou ik eens kijken naar de WiFi instellingen op de modem. Zou je deze voor met name de 5GHz band eens op kanaal 36 kunnen zetten? Ik ga er even vanuit dat deze nu op automatisch staat. Ik zou daarna de modem even herstarten.

Vervolgens de superwifi nog eens koppelen conform de bekende instructie. Het idee erachter is dat de draadloze backhaul in eerste instantie over de 5GHz band werkt.

Is het mogelijk om een stukje log te posten als je de koppeling hebt gemaakt tot het moment van de draad losmaken?

 

Ik heb 30 seconde op de resetknop gedrukt van de superwifi. Hij komt niet op paars zoals jij omschreef. Hij is nu met de nieuwe reset bezig. Ik laat het je weten, Moet het langer dan 30 seconden?

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb het gevoel dat het resetten niet goed gaat. Dat is wel belangrijk:

 

Hoe reset ik een SuperWifi punt?

  1. Koppel het SuperWifi punt los van het modem als er een ethernetkabel is aangesloten
  2. Hou het resetknopje achterop (zie afb. hierboven) het apparaat ingedrukt tot het lampje meerdere keren rood knippert
  3. Na opstarten zal het lampje paars branden en staat de SuperWifi in de fabrieksinstelling
Reputatie 1

Ik heb het gevoel dat het resetten niet goed gaat. Dat is wel belangrijk:

 

Hoe reset ik een SuperWifi punt?

  1. Koppel het SuperWifi punt los van het modem als er een ethernetkabel is aangesloten
  2. Hou het resetknopje achterop (zie afb. hierboven) het apparaat ingedrukt tot het lampje meerdere keren rood knippert
  3. Na opstarten zal het lampje paars branden en staat de SuperWifi in de fabrieksinstelling

Ok ga dit proberen. Overigens sinds laatste reset lampje rood na loskoppelen internetkabel met modem.

Reputatie 7
Badge +7

Ik had ook problemen met de reset hoe gek dat ook klinkt. Ging bij mij in eerste instantie ook niet goed. Dit moet exact zo verlopen als beschreven anders gaat het koppelen daarna niet goed.

Reputatie 1

Stappen doorlopen en led inderdaad nu paars na opstarten zonder kabel uiteraard.

 

Nu met kabel aangesloten op het modem. 15 minuten wachten minimaal.  Dank je trouwens voor je hulp man.

Reputatie 7
Badge +7

Geen probeem. Ik herkende je probleem en denk dat je nu wel goed op pad bent. De reset klinkt nu als wel volledig. Laat lang genoeg aan de draad 😅

Reputatie 1

Geen probeem. Ik herkende je probleem en denk dat je nu wel goed op pad bent. De reset klinkt nu als wel volledig. Laat lang genoeg aan de draad 😅

Weer een nieuw probleem.

De reset verliep goed. Daarna behoorlijk lang bekabeld aan het modem gehangen.

Na het loskoppelen van de internet kabel een rode led (en dat was tot nu toe paars).

IK verplaats de superwifi nu even naar de woonkamer en start deze opnieuw op zonder kabel. 

Reputatie 7
Badge +7

Ook die is herkenbaar. Opnieuw opstarten is inderdaad nu een juiste stap. Ik heb daar ook mee gezeten.

Volgens mij heb ik daarna nogmaals reset en de modem voor koppelen nog een koude start gegeven. Is soms heel grillig maar geloof het of niet, bij mij draait superwifi al maanden stabiel nu.