Beantwoord

Lange tijd problemen met Wifi. Ik wil een gratis wifi versterker

  • 17 September 2022
  • 15 reacties
  • 223 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik zie dat ik niet meer naar KPN kan mailen. Dan doe ik het via deze weg. 
 

Sinds 8 september hadden we plots geen wifi en tv meer. Meerdere malen gebeld met de klantenservice en uiteindelijk tot de conclusie te komen dat ik een nieuw modem zou krijgen. Deze kreeg ik 12 september binnen. Na aansluiten bleek dit ook niet de oplossing te zijn.. Uiteindelijk zou er een monteur gestuurd worden. Deze kwam 13 september. Er bleek iets niet goed te zijn in het kastje hier 300 meter verderop. Gelukkig opgelost. Alles werkt verder weer na lang wachten. Alleen nu hebben we op onze slaapkamer wegvallend wifi, iets wat we voorheen nooit hadden! Dus na lang wachten, vele telefoontjes en lang in de wacht hebben gestaan zijn we eigenlijk achteruit gegaan met wat we eerst hadden. Ik stond letterlijk op het punt om naar Ziggo toe te gaan. Maar heb besloten dit niet te doen.

 

Ik vond de service ondermaats en verwacht een tegemoetkoming vanuit KPN. Al is het korting op mijn abbonement of dat ik een gratis wifi versterker krijg voor boven. Want ik wil gewoon dat dit werkt. Ik ga er niet voor betalen, aangezien ik er niks aan kan doen wat er is gebeurd en dat we nu boven geen Wifi hebben.

 

Ik graag over het hoe en wat vanuit KPN.

 

Met vriendeijke groet,

 

Gerard 

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 September 2022, 18:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de WiFi Manager al eens gedaan? Mogelijk word het daar beter van. Misschien krijgt u ook WiFi versterkers aangeboden voor gereduceerd tarief. 

Hoi Nick,

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb dat geprobeerd, maar dan moet ik er 50,- voor betalen. Dit ga ik niet doen. Ik vind dat KPN hierin iets moet betekenen.

 

mvg,

 

Gerard

Badge +19

Als u ergens niet voldoende verlichting hebt krijgt u ook geen schemerlamp van uw electriciteitsleverancier hoor. Dus waarom moet kpn u gratis een wifiversterker geven?

Hallo @GerardBossie wil je een ver bereik met de wifi, een hogere snelheid of een combi?

Met de juiste instellingen binnen het modem kun je veel bereiken.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen gekregen?

Even voor de duidelijkheid, gratis versterkers zul je nooit van KPN krijgen. KPN is namelijk net verantwoordelijk voor de wifi. KPN dient een internetsignaal met de afgesproken snelheid bekabeld op 1 pc te kunnen leveren en de rest is, cru gezegd, jouw pakkie-an.

Desalniettemin doet KPN wel haar best om klanten met raad (advies) en daad (wifi-hulpmiddelen voor eigen rekening) bij te staan.

Er is door KPN geen algemeen advies te geven voor een optimale wifi, daar de wensen van klanten, de woning en de woonomgeving bij iedereen anders zijn en er uitsluitend maatwerk mogelijk is.

 

 

 

 

Hoi @JanD,

 

Bedankt voor je reactie! Ik wil eigenlijk niks veranderen, alleen weer gewoon hetzelfde bereik als voorheen als je begrijpt wat ik bedoel:)

 

Ik had eerst een experia box 10a en nu de experia 12. Alleen het modem is verandert en de aansluiting hier verderop in de straat. 
 

mvg,

 

Gerard

Hallo @GerardBossie gebruik je ook apparaten die wifi 6 (ax) ondersteunen?

Zo nee, pas dan de wifi-instellingen binnen je modem aan. 

Voor de 2.4-band kies voor N en niet voor B/G/N/AX

Voor de 5.0-band kies voor A/N/AC en niet voor A/N/AC/AX

Laat de overige instellingen voor beide banden zoveel mogelijk op AUTO staan.

Eventueel bij de 2,4-band de kanaalbreedte op 20 zetten i.p.v. AUTO en bij de 5,0-band de kanaalbreedte op 80 zetten i.p.v. AUTO.

Gewoon even experimenteren wat het beste werkt.

Heb je een glas- of een koperverbindingn?

Bij glas hoeft de modem niet meer in de meterkast te staan, maar kan ook in de woonkamer, dan heb je meteen betere wifi.

Succes.

Nog vragen, ik lees het wel.

 

Als u ergens niet voldoende verlichting hebt krijgt u ook geen schemerlamp van uw electriciteitsleverancier hoor. Dus waarom moet kpn u gratis een wifiversterker geven?

Beste Joep, wat een kansloze vergelijking😂 heb je niks beters te doen dan forums afstruinen en kansloze reacties plaatsen?

Beste @JanD ,

 

Bedankt! Ik zal het e.e.a. proberen:)

 

Gerard

Hallo @GerardBossie graag gedaan, ik lees de (goede) afloop wel.

 

Reputatie 7
Badge +24

Als u ergens niet voldoende verlichting hebt krijgt u ook geen schemerlamp van uw electriciteitsleverancier hoor. Dus waarom moet kpn u gratis een wifiversterker geven?

Beste Joep, wat een kansloze vergelijking😂 heb je niks beters te doen dan forums afstruinen en kansloze reacties plaatsen?

Waarom "kansloze vergelijking" @Marco1990? U heeft kennelijk ook niets beters te doen. U heeft speciaal een account aangemaakt om deze reactie te plaatsen 😉

Reputatie 7
Badge +17

Hi @GerardBossie! Ik snap je vraag. Maar kan je hierin niet helpen. We doen ons best om iedereen te voorzien van goede wifi. Maar niet ieder huis is hetzelfde. Daarom geven we via de Wifi Manager korting. Maar we kunnen de versterkers niet gratis geven.

 

@Marco1990 ik heb overwogen je reactie te verwijderen. Maar heb deze in dit geval toch laten staan. Ondanks dat deze eigenlijk niet helemaal past binnen de huisregels van het forum. Ik wil je vragen die te lezen om te zorgen dat de volgende reactie wel aan die regels voldoet. 

@Nick83 ik heb ook jouw reactie laten staan. Maar wil je wel aanraden de volgende keer de reactie te rapporteren in plaats van te reageren. 

Hi @GerardBossie! Ik snap je vraag. Maar kan je hierin niet helpen. We doen ons best om iedereen te voorzien van goede wifi. Maar niet ieder huis is hetzelfde. Daarom geven we via de Wifi Manager korting. Maar we kunnen de versterkers niet gratis geven.

 

@Marco1990 ik heb je reactie laten staan. Ondanks dat deze eigenlijk niet past binnen de huisregels van het forum. Ik wil je vragen die te lezen om te zorgen dat de volgende reactie wel aan die regels voldoet.

@Nick83 ik heb ook jouw reactie laten staan. Maar wil je wel aanraden de volgende keer de reactie te rapporteren in plaats van te reageren. 
 

Bedankt voor je bericht Bram. Ik snap dat je niet direct gratis dingen kunt weggeven. Alleen wat ik niet begrijp wanneer ik een nieuw modem krijg van KPN, op advies van KPN zelf, dat vervolgens het wifi bereik slechter is geworden (heeft verder niks met het huis te maken want hierin is niks verandert). Dat vind ik geen goede klantenservice. Dus moet de klant maar bijbetalen? Dat is wat er nu gebeurd.. 

Wat ik nog wil toevoegen is dat je Marco en Nick aanspreekt op hun reacties, maar dat je Joep1965 een like geeft en hem niet op zijn nutteloze (nog zacht uitgedrukt) reactie aanspreekt. Dat wou ik toch even kwijt. We proberen hier elkaar te helpen maar zo’n reactie van Joep1965 kan ik geen ene …. mee. Dan heb ik liever dat je zijn reactie verwijdert.

 

Hallo @GerardBossie heb je mijn instellingsadviezen nog gevolgd en wat is daar uitgekomen, dat heb ik nog niet terug kunnen lezen?

 

De grap is in het recente verleden werden via dezelfde manager wel kosteloos wifi punten beschikbaar gesteld, kortom zo vreemd is de verwachting niet. Er is natuurlijk teveel misbruik gemaakt van die oude regeling.

 

Bram had eigenlijk moeten schrijven we kunnen de versterkers helaas niet meer gratis geven.

 

On topic ik vind de v12 minder stabiel van de V10 was.

De genoemde instellingen zullen weinig tot geen invloed hebben op het bereik boven waar het om gaat. Een extra toegangspunt zal de beste oplossing zijn echter zal dat een investering vragen. Of indien mogelijk de box 12 meer centraal plaatsen wat niet altijd mogelijk is als er apparaten bedraad moeten worden aangesloten.

Hallo @GerardBossie heb je mijn instellingsadviezen nog gevolgd en wat is daar uitgekomen, dat heb ik nog niet terug kunnen lezen?

 

Hoi Jan,

 

Net als Galdor aangeeft, dit heeft helaas niet geholpen. Bedankt voor het meedenken!

 

Gerard