Vraag

Laptop zonder stabiele wifi na installatie superwifipunten

  • 2 February 2023
  • 15 reacties
  • 123 keer bekeken

Reputatie 1

twee weken geleden een drietal superwifipunten geïnstalleerd. Sindsdien is de wifi op de laptop (op begane grond) niet meer statbiel, valt voortdurend uit. Er wordt dan steeds gevraagd om de beveiligingssleutel op te geven. Ik had via de KPN Thuis-app het wachtwoord voor de wifitoegang aangepast. Dat werkt wel voor mijn mobiel en tablet, niet voor de laptop. Ik heb  via de Thuis-app enkele malen de wifi-managerroute doorlopen, echter zonder resultaat. Als ik naast de laptop zit, geeft deze aan dat mijn internetsnelheid prima is. Wat kan de oorzaak dam wel zijn? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke SuperWiFi's heeft u? De zwarte? En welke Experiabox?

Reputatie 1

Ik heb de Experiabox v10, en heb drie zwarte superwifi-punten

Reputatie 1

Aanvulling: ook de tablet hapert. Zelfde probleem, herkent het wachtwoord ineens niet meer. Lastig! 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. De zwarte SuperWiFi's zenden WiFi 6 uit. Dat geeft op sommige apparaten problemen. 

Om dit uit te zetten, zodat ze "gewoon" WiFi 5 GHz uitzenden kunt u inloggen op de SuperWiFi's. 

Kunt u inloggen op de Experiabox?

http://192.168.2.254

Als u dat nog nooit gedaan heeft: eerste keer zonder wachtwoord. 

Reputatie 1

Waarschijnlijk heb ik al eens eerder ingelogd. Ik ga morgen even verder, nu herstarten betekent dat alles even uitvalt, lastig voor het werk,  kunnen we nu lastig hebben. Vandaar. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Johan Hoekstra, is het nog gelukt met de tips van Nick83? Ik ben benieuwd.

Reputatie 1

Hallo @Bart_Z   zonder dat ik iets deed had ik dit weekend weer verbinding beneden. Ik mag hopen dat de wisselvalligheid achterwege blijft, zo niet dan ik ga alsnog verder  met de eerder gegeven tip. Echter, inloggen op de Experia Box zonder wachtwoord gaat niet  (bij mij). Heb het niet eerder gedaan. Begrijp ik het goed dat je, nadat je bent ingelogd op de Experia Box kunt inloggen op de Superwifipunten? Zover ben ik nog niet, als het onverhoopt nodig is, dan meld ik me weer! Groet & dank voor het meekijken!

Reputatie 7
Badge +20

Nou hopelijk blijft de verbinding goed. 

Verder lees je op onze kennisbank hoe je kan inloggen op de V10 en SuperWifi

 

Reputatie 1

Hallo @Bart_Z zeer vervelend te moeten constateren dat de verbinding onstabiel is en blijft, dan weer wel aan, dan weer niet, en je begrijpt: vooral nietwerkend op momenten als deze voor werk noodzakelijk is.  Echter de tip van @Nick83 is voor mij niet helder. Ingelogd op de Experiabox krijg ik een aantal tabellen te zien met resp WiFi- en LAN-instellingen. De tip van @Nick83 is De zwarte SuperWiFi's zenden WiFi 6 uit. Dat geeft op sommige apparaten problemen.  Om dit uit te zetten, zodat ze "gewoon" WiFi 5 GHz uitzenden kunt u inloggen op de SuperWiFi's.  Hier raak ik de draad kwijt. Ik voeg even een foto toe van het venster dat ik krijg als ik op wifi klik. Vraag: wat moet ik nu waarin wijzigen?

Ik hoor graag asap verder, mijn echtgenote heeft sterke neigingen om alle zogenaamde superwifipunten het raam ui e gooien en dan maarte accepteren dat het niet overal in het huis de wifi goed. Het geneesmiddel is hier (echt veel) erger (én veel duurder) dan de kwaal!!

 

Next question

Reputatie 1

Ik heb dit deel wel gelezen maar met alle respect: daar is voor niet-ingewijden buitengewoon weinig chocola van te maken. Ik doel dan mn op hetgeen onder het kopje ‘Extra Wifi’ instellen op de SuperWifi staat. Mogelijk geldt dat voor ons, maar HOE dan? Er staat bv: Je kunt dus bijv. de 2.4 en 5Ghz splitten met aparte netwerknamen en wachtwoorden, de 2.4 of 5Ghz aan- of uitzetten. Voor KPN-monteurs en internetnerds is dat allemaal een hapklare brok maar voor iemand die het wil begrijpen blijft het tasten in een duister oerwoud. Al ben ik inmiddels behoorlijkverdrietig & teleurgesteld, ik blijf hopen op licht in deze schemering!

Reputatie 7
Badge +20

Je kan de modus bij beide frequenties aanpassen naar: IEEE 802.11ac. De ene boven de ax. Er moet in ieder geval geen ax bij staan. 

Wat betreft het andere, ik kan mij voorstellen dat het niet voor iedereen even duidelijk is. Het is ook best wel technisch, maar hebben wel ons best gedaan het zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Ook niet iemand in de buurt die je wellicht kan helpen?

 

Hallo @Bart_Z als @Johan Hoekstra in mijn woonplaats woont wil ik hem wel helpen met instellen, tegen een forum-collegiaal tarief, een kop koffie.😉

 

Reputatie 1

Hallo @JanD als je in de buurt van Houten woont...? Koffie met kan altijd geregeld worden 😊

Hallo @JanD als je in de buurt van Houten woont...? Koffie met kan altijd geregeld worden 😊

Helaas, dat is net een brug te ver voor mij @Johan Hoekstra 

geen handige buurjongen, neefje, nichtje, (klein)kinderen die kunnen helpen of desnoods student aan huis?

 

 

Reputatie 1

Ik ga op zoek, en dank voor je aanbod!