Beantwoord

Modem als superwifi-punt gebruiken. Wanneer?

  • 5 June 2021
  • 14 reacties
  • 427 keer bekeken

Afgelopen december is door de monteur bij mij superwifi geïnstalleerd. Hij vertelde mij dat in de loop van het jaar ik mijn modem ook als superwifipunt kon gaan gebruiken. 
Is dat al mogelijk?

icon

Beste antwoord door Nick83 5 June 2021, 09:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Nog niet.

Ok. Dank je. 
Is er al enig zicht wanneer dat wel mogelijk is?

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Dank je. 
Is er al enig zicht wanneer dat wel mogelijk is?

Nee. Zulke dingen communiceert KPN niet over. Het is er opeens. Er worden meestal van te voren geen beloftes gedaan over precieze planning ofzo.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @JoostNab, welkom! Het klopt helemaal wat Nick zegt: dit is iets wat er is als het er is! Mocht het zover zijn, dan gaan we het sowieso delen via het forum én ongetwijfeld ook via mailings. Hou dat in de gaten! :-)

In het nieuwsbericht van deze week staat dat er geen superwifi punt meer naast de modem hoeft te staan. Is dat hetzelfde als hierboven beschreven? Ik heb het geprobeerd, maar het werkt niet. Het eerste wifipunt geeft een rood lampje als ik de netwerkkabel eruit haal.

Badge +19

Er hoeft bij het gebruik van het modem v10a geen super Wi-Fi meer  bekabeld te worden. Bij de overige modems wel.

Check. Ik heb een v10a. Krijg ook in de thuis app de melding dat de software hiervoor gereed is. Dan zou ik het superwifi punt bij de modem weg kunnen halen en onbekabeld ergens anders kunnen zetten toch? Of moet ik daar nog iets anders voor doen?

 

Badge +19

Dat zou wel zo moeten inderdaad.  Zelf zou ik de super Wi-Fi loskoppelen en daarna allemaal even resetten. 

Goedemiddag,

We zijn een jaar verder en ik vroeg me af wat de stand van zaken is. 
 

groeten,

joost

Hallo @JoostNab ,

Nog steeds de v10a en in sommige gevallen ook de box 12.Kpn is namelijk met een update voor mesh bezig.Echter loopt dit niet echt door en duurt het bij sommige klanten nog even.

Dank je. 
En hoe kan ik zien dat mijn modem geüpdatet is en geschikt voor mesh?

door in te loggen op mijnmodem.kpn en te kijken of de firmwareversie eindigt op 448.Is dat zo dan heb je mesh,is dat niet zo dan heb je nog geen mesh.

Dank je. Eindigt bij mij op 312……nog niet dus

oke,dan duurt het waarschijnlijk nog een tijdje.