Playstation met modem verbinden ipv wifi versterker

  • 1 July 2022
  • 5 reacties
  • 140 keer bekeken

Hoe verbind ik de PlayStation die beneden staat draadloos met het modem in de meterkast, 1 meter verder op. Nu verbind die automatisch elke keer met een WiFi booster punt of van zolder of van de tuin die 20 meter verder staat waardoor de verbinding erg traag is.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

1 meter? Kan er geen kabeltje tussen?

Je kan niet kiezen met welk punt je verbind. Welk modem is dat, Box12? Met 2 Superwifi’s?

Je zou evt "Extra wifi" kunnen aanzetten, met enkel 5ghz, en dan daar mee verbinden. Als de andere wifipunten te ver zijn voor 5ghz, zou de Playstation de wifi van het modem moeten gaan kiezen.

Zit aan de andere kant van de muur met een deur er tussen, dus dat kabeltje gaat niet, althans niet mooi voor het oog. 
 

idd box12 met 2 extra boosters 

Reputatie 7
Badge +24

Tja, er is niets aan te doen. Het is niet mogelijk om een bepaald punt te kiezen.

Als u de SuperWiFi's tijdelijk uit zet, verbind de Playstation dan wel met de KPN Box? En is dan de verbinding snel?

Dat heb ik idd gedaan en download snelheid is dan 4 x zo snel. Kortom WiFi boosters is handig voor boven maar daardoor raak ik wel mijn snelheid beneden kwijt. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Kunt u misschien de KPN Box uit de meterkast halen en naast de meterkast op een kastje of tafeltje zetten ofzo? Of aan de muur hangen. Eerst tijdelijk om dat te proberen. Als dat werkt kabels netjes wegwerken via een gaatje in de muur naar de meterkast ofzo?

Een andere oplossing zie ik niet. 

Althans... u kunt natuurlijk een los WiFi accesspoint van een ander merk nemen die een ander WiFi netwerk uitzend speciaal voor de spelletjesbox...