Beantwoord

Slechte verbinding na nieuw modem en SuperWifi punten

  • 24 January 2022
  • 12 reacties
  • 186 keer bekeken

Ik had vroeger Accesspoint boven, werkt prima, Nu heb ik het nieuwe modem van KPN, word wifi van uitgeschakeld volgens monteur, dan een wifi punt beneden, bij de Tv, en nu een wifipunt boven, elke keer oranje lampje, geen goed verbinding, Waarom worden ze bedraad aangesloten als zijnde accesspoint, maar moeten ze toch met elkaar verbinden, ze zijn toch verbonden, nu heb ik het eerste wifipunt bij het modem gezet, de tweede op me kantoor, en nu werkt het, als ik het eerste wifipunt in de kamer zet, 1 tje oranje ledje, maar vroeger had ik 2 apparaten, modem en access point, nu 3 modem en 2 Superwifi punten waar niks super aan is, leve het milieu, dus meer stroom verbruik slechtere wifi. 

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 27 January 2022, 13:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik had vroeger Accesspoint boven...

Wat voor accesspoint was dat? Merk en type?

Sitecom WL 582 v1, nooit geen problemen, was aangesloten via kabel, en boven en zolder goede wifi, en dus 1 modem 1 versterker. Nu heb ik 1 modem 2 versterkers, en elke keer wifi slecht of lampje oranje, waarom moet hij draadloos verbinden met de andere, is toch achterhaald.

Reputatie 7
Badge +24

Sitecom WL 582 v1, nooit geen problemen, was aangesloten via kabel, en boven en zolder goede wifi, en dus 1 modem 1 versterker.

Die zou u nog steeds kunnen gebruiken. In combinatie met de KPN Box. Het WiFi van de KPN Box word daarbij niet uitgeschakeld. 

Nu heb ik 1 modem 2 versterkers, en elke keer wifi slecht of lampje oranje, waarom moet hij draadloos verbinden met de andere, is toch achterhaald.

Als u ze beide bekabeld aansluit, dan werken ze gewoon bekabeld. Draadloos is een optie, maar niet verplicht. Bekabeld kan ook, en is veel beter.

Waarom word het van het modem de Kpn Box 12 de wifi uitgeschakeld, om 2 wifi versterkers te gebruiken, en elke keer oranje lampje, krijg ik te horen van de helpdesk dat de verbinding met de andere slecht is, maar die heb ik dan toch niet nodig, als de Super Wifi bekabeld werkt, waarom moet ik er 2 hebben, echt je laat alles installeren de een zegt dit de ander dat, nu fabrieksreset gegeven, dus zou de wifi weer aan moeten staan dus zou ik de ene super wifi kunnen weg halen.  Het is niet beter bekabeld, draadloos weet ik niet. G a het nu testen 1 weg halen.

Sitecom WL 582 v1, nooit geen problemen, was aangesloten via kabel, en boven en zolder goede wifi, en dus 1 modem 1 versterker.

Die zou u nog steeds kunnen gebruiken. In combinatie met de KPN Box. Het WiFi van de KPN Box word daarbij niet uitgeschakeld. 

Dus jij gaat een auto kopen met nieuwe banden, en dan ga je naar de Kwikfit, om er 4 andere onder te zetten...

Nu heb ik 1 modem 2 versterkers, en elke keer wifi slecht of lampje oranje, waarom moet hij draadloos verbinden met de andere, is toch achterhaald.

Als u ze beide bekabeld aansluit, dan werken ze gewoon bekabeld. Draadloos is een optie, maar niet verplicht. Bekabeld kan ook, en is veel beter.

 

Reputatie 7
Badge +24

Sitecom WL 582 v1, nooit geen problemen, was aangesloten via kabel, en boven en zolder goede wifi, en dus 1 modem 1 versterker.

Die zou u nog steeds kunnen gebruiken. In combinatie met de KPN Box. Het WiFi van de KPN Box word daarbij niet uitgeschakeld. 

Dus jij gaat een auto kopen met nieuwe banden, en dan ga je naar de Kwikfit, om er 4 andere onder te zetten...

Wat bedoelt u hier mee? U schreef dat het met de Sitecom altijd goed werkte. Ik zegt: niets aan veranderen dan. Waarom zou u iets veranderen wat gewoon goed werkt?

Sitecom WL 582 v1, nooit geen problemen, was aangesloten via kabel, en boven en zolder goede wifi, en dus 1 modem 1 versterker.

Die zou u nog steeds kunnen gebruiken. In combinatie met de KPN Box. Het WiFi van de KPN Box word daarbij niet uitgeschakeld. 

Dus jij gaat een auto kopen met nieuwe banden, en dan ga je naar de Kwikfit, om er 4 andere onder te zetten...

Wat bedoelt u hier mee? U schreef dat het met de Sitecom altijd goed werkte. Ik zegt: niets aan veranderen dan. Waarom zou u iets veranderen wat gewoon goed werkt?

Omdat Kpn die dingen erbij levert, ga je toch met die apparaten verder, 

Reputatie 7
Badge +24

Omdat Kpn die dingen erbij levert, ga je toch met die apparaten verder, 

U had de SuperWiFi niet hoeven nemen. U had ook voor welkomstkorting kunnen kiezen. Dat had u ongeveer € 120,- of misschien zelfs meer opgeleverd. 

De SuperWiFi's had u via de WiFi Manager alsnog aan kunnen schaffen voor 59 euro. Als u ze toch nodig had gehad.

Maar goed. De SuperWiFi's zouden het ook goed moeten doen. In iedergeval als u ze beide bekabeld aansluit.

Omdat Kpn die dingen erbij levert, ga je toch met die apparaten verder, 

U had de SuperWiFi niet hoeven nemen. U had ook voor welkomstkorting kunnen kiezen. Dat had u ongeveer € 120,- of misschien zelfs meer opgeleverd. 

De SuperWiFi's had u via de WiFi Manager alsnog aan kunnen schaffen voor 59 euro. Als u ze toch nodig had gehad.

Maar goed. De SuperWiFi's zouden het ook goed moeten doen. In iedergeval als u ze beide bekabeld aansluit.

Als ze tegen mij zeiden het moet zo aangesloten worden had ik dat ook gedaan, maar als ze iets verkopen verwacht je dat het ook werkt, nu heb ik 1 (super) wifipunt bij me modem omdat deze niet praat met de superpunten, en 1 boven, nu snap ik waarom 2 nodig, maar ik weet genoeg, rommel eerste klas...

Hoi @Ap Horst . Welkom op het forum.

Erg jammer dat je eerste ervaringen met de superwifi's zo slecht zijn. We hebben een heel informatief topic over het aansluiten en gebruik van deze apparaten:

Wat voor experiabox heb jij thuis staan?

 

Hoi @Ap Horst . Welkom op het forum.

Erg jammer dat je eerste ervaringen met de superwifi's zo slecht zijn. We hebben een heel informatief topic over het aansluiten en gebruik van deze apparaten:

Wat voor experiabox heb jij thuis staan?

 

Het is al opgelost

Gelukkig maar!