Beantwoord

Lampje brandt paars op alle 3 SuperWifi punten

  • 7 December 2022
  • 10 reacties
  • 208 keer bekeken

Superwifi blijft paars branden. Van al mijn drie de punten. Ze hebben het twee jaar prima gedaan. Maar opeens hebben ze een probleem.

Alle stappen doorlopen. Uren met KPN aan de telefoon gezeten. Doorverwezen naar KPN winkel. Daar wisten ze geen raad. Ze hebben we weggestuurd met een nieuwe router. Helaas hetzelfde effect. Paars lampje van alle drie de superwifi’s.

Ik lees dat dat paars betekend appaaraat niet juiste isingesteld. Restten helpt niet.

Wie kan me helpen? 

Het zijn 3 witte superwifi punten aangesloten op een V12.

icon

Beste antwoord door tonymelony 8 December 2022, 19:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Dag @JakkoS er zijn op dit moment problemen met de SuperWiFi's.  Er wordt onderzoek naar gedaan.  Heeft u dit soort dingen in huis?

 

We hebben de DVS650 in huis hangen

Reputatie 6
Badge +9

@JakkoS

Trek die DVS650 maar eens uit het stopcontact.

Hierna zet je alle Superwifi's uit en trek je bij alle bekabelde Superwifi's de Ethernet kabel er uit.

Ook de draadloze Superwifi's als je die hebt uit zetten.

Hierna ga je ze 1 voor 1 aanmelden.

Je begint bij de eerste door de Ethernet kabel aan te sluiten en er daarna de spanning op te zetten.

Laat deze rustig opstarten tot hij continu GROEN is.

Als het goed is zie je hem dan ook weer terug in je KPN Thuis app.

Als dat gelukt is begin je met de tweede en zo verder.

Een onbekabelde Superwifi moet je ook bekabeld aanmelden,door deze aan te sluiten op je modem of ergens anders waar je nog een switch hebt staan.

Hierna kan je hem weer onbekabeld weg zetten op een plaats waar je dat wilt, maar echt niet verder dan een meter of 8 a10 vanaf een andere Superwifi.

 

Hierna moeten ze allemaal weer zichtbaar zijn in je KPN Thuis app

 

Veel succes !!!

Het werkt, maar als ik de dvs650 er weer in stop voor de tv springt alles weer op rood.

dus geen optie om de dvs eruit te trekken.

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u de tv ontvanger aansluiten op een draadloze SuperWiFi? Dan heeft u de dvs niet meer nodig...

Reputatie 6
Badge +9

@JakkoS Het lijkt me duidelijk dat de DVS het probleem geeft dus je moet kiezen. Probeer een kabel te trekken naar je tv, of zet een Superwifi bij je tv en steek daar je kabel in van de tv ontvanger.☝️

Wat een onzin.

twee jaar prima gedaan en nu is het opeens de schuld van de DVS. Dat gaat er bij mij niet in.

maar ik ga bovenstaande proberen.

Reputatie 6
Badge +9

@JakkoS Goede keus !!

Ik heb gister precies hetzelfde moeten doen, maar dan met de tv in de slaapkamer.

Het is een vreemde situatie idd 😏

Mijn super WiFi kastjes (bedraad aangesloten) stonden ook al een paar dagen op rood vanuit het nix. Ik had alleen wifi in de buurt van de modem. Beide super WiFi kastjes uit gezet en toen had ik weer wifi in de woonkamer en boven. We hebben ook 2 DVS650 kastjes voor de TV op zolder. Deze eruit gehaald en toen 1 voor 1 de superwifi punten weer aangezet. Nu doen ze het beiden weer en heb ik weer overal WiFi. Daarna de DVS kastjes weer in het stopcontact gedaan, die werken nu ook weer.

Ik kan nu alleen in de KPN thuis app niets meer aanpassen. Alleen zien dat ik met mijn WiFi verbonden ben en de snelheid testen 😓

 

Het is allemaal gelukt.

Ik blijf het raar vinden dat de apparaten elkaar opeens verstoren.

Nu heb ik dus een wifipunt opgeofferd voor bij de Tv. 
Dus moet ik een extra aanschaffen. Zonde van het geld KPN!!!!