Beantwoord

SuperWifi 2 valt om de nacht weg

  • 4 December 2022
  • 18 reacties
  • 598 keer bekeken

Ik heb nu al 2 weken last van dat mijn superwifi 2 ( de draadloze punt ) om de nacht weg valt dit is nu 2 weken zo daar voor nergens geen  last van en nu  ben zeker wel 10min bezig om hem weer opgang te krijgen wat kan ik doen???? heb hem al gereset en opnieuw  aan de modem bedraadt gehangen en daarna deedt hij het voor 4 uurtjes en weer knippert hij snel groen 

icon

Beste antwoord door Noordzee 13 December 2022, 18:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Hier het zelfde verschijnsel . . . Wifi valt iedere dag uit!! Ik word gek van dat groen knipperende lampje op mn (niet) Super Wifipunt. Heb al alles geprobeerd, SWP geruild, steeds resets, fabrieksinstellingen. Het SWP zelfs vlak naast mijn Expedia V10A gezet en nog echt iedere dag weer knipperende lampje, en dus geen wifi etc. etc. @KNP HELP!!!

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Theo81 en @RobyTo!

Maken jullie gebruik van een DVS? Zo ja, is dit waarschijnlijk de oorzaak van de problemen. Er is een lopende storing waarbij de DVS in combinatie met SuperWifi problemen geeft. 

Een tijdelijke oplossing is de internetkabel 30 seconden uit de DVS te halen die het dichtst bij het modem hangt. Doe deze daarna terug. 

Lukt het op die manier niet, haal dan eerst de DVS stekkers overal uit het stopcontact. Volg daarna de stappen voor een schone installatie van de SuperWifi punten. Sluit dan pas de DVS weer aan. Maar haal dus als er storing ontstaat daardoor eerst nog de kabel uit de DVS bij het modem. 

@Bram_  Dank voor je reactie. Ik gebruik geen DVS. Dat kan dus niet het probleem veroorzaken. Heb je nog een andere suggestie?

Reputatie 7
Badge +17

@RobyTo heb je in dat geval al de stappen voor de schone installatie van de SuperWifi gevolgd zoals in de instructie staat?

@Bram_ een schone installatie van de SuoerWifi ook geprobeerd. Ik heb de SuperWifi zelfs al geruild voor een ander zonder positief resultaat. Enige wat ik nog kan bedenken is dat er iets met de Experia V10a niet in oorde is. Ik heb de SupeWife sinds begin oktober. Het heeft een naamd goed gewerkt. Daarna begon de ellende van het groen knipperende lampje. En zelfs al zet ik de SuperWifi naast de Experia dan nog gaat na 1 dag het lampje weer knipperen....   

Reputatie 7
Badge +6

@RobyTo  heb je de modem al eens gereset naar fabrieksinstellingen? Dus de naald een minuut in de reset knop?

@pietheingrun heb het modem wel softwarematig al eens teruggezet naar fabrieksinstellingen. Is een harde reset via de resetknop een andere reset?

Reputatie 7
Badge +6

Dat weet ik niet zeker, ik zou de naald eens 2 minuten in de reset knop houden zodat er ook geen instellingen vd kpn server meer worden gedownload. Als ik jouw verhaal lees lijkt het wel alsof snachts oude WiFi instellingen vd kpn server worden gedownload waardoor de superwifi de wachtwoorden niet meer herkent. Door 2 minuten een harde reset te doen voorkom je dat

@pietheingrun Ga ik proberen! Ik meld het resultaat hier  . . . 

Reputatie 7
Badge +17

@RobyTo, @Theo81 het blijkt te liggen aan een update dan de SuperWifi versterkers. Meer informatie over die update staat hier. We zijn op de achtergrond bezig het op te lossen.

Zodra we meer informatie hebben laten we het in dat topic en via de wifi versterker pagina weten.  

@Bram_ Das duidelijk. Even afwachten op de volgende update. Thnx so far.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo,

Er is nu een speciaal topic met tips en oplossingen:

 

Stap 1: Herstarten

Herstart je SuperWifi door de stekker uit het stopcontact te halen. Laat hem ongeveer 20 seconden eruit en steek hem dan weer in het stopcontact.

In de meeste gevallen is dit voldoende. Nadat de SuperWifi weer stroom heeft zou alles na een paar minuten weer moeten werken.

Als dit toch niet zo is, kijk hieronder wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje

  1. Maak de SuperWifi stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
    De SuperWIfi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

  1. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  4. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  6. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Hoi!

 

Ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven geschreven. Om de dag stopt mijn wifi ermee en knipperen de Superwifipunten. Ik heb geen dvs meer en alles loopt via de Superwifipunten.

Superwifipunten al gereset, modem gereset en dit dan om de dag. Helaas blijft mijn wifi uitvallen.

Helpt zon harde reset nu en is dat goed om te doen?

 

Elke keer doe ik nu wel even mijn modem van het stroom 10 sec en dan weer aan het stroom waarna mijn wifi het weer doet.

Omdat ik mijn modem opnieuw opstart kan het dan zijn dat mijn v10a de superwifi punten gewoon niet aankan? Dat de Superwifipunten werken met de v12 die de wifi afzonderlijk regelt per apparaat?

 

Fijne dag!

 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb veel testen achter de rug. Bij mij en anderen hier op het forum blijkt altijd dat even na 03:00 superwifi de mesh topology verlaat. Het hangt van de settings af of het om de nacht is of langer duurt. Dat is het gekke. Het beste resultaat heb ik hier met kanaal 36. Je kunt in de OWL log zien hoe laat het mis gaat, zoek op leave topology. Even daarvoor een sync config. Een reset is hier ook al gedaan.

Ik heb zelf Superwifi pas 2,5 maand. Ik heb reacties zien langskomen die zeggen dat het met de v10a wel goed gewerkt heeft. Recent zijn er in ieder geval best veel dezelfde reacties. Ik kan het helaas niet zelf beoordelen sinds wanneer dit speelt. Ben er nog niet uit.

Vandaag probeer ik even de 'auto channel selection' uit te zetten in het Superwifipunt. Ergens gevonden dat dit kan werken omdat midden in de nacht dus dat punt zelf gaat zoeken en uiteindelijk niet meer kan inloggen op het netwerk.

 

Ik ga via de thuisapp in proberen te loggen op het WSP, maar nog niet eerder gedaan. Is er een andere manier om in het SWP in te loggen?

Ben benieuwd en laat mijn bevindingen hier weten als het wat doet.

 

Reputatie 7
Badge +7

@Rens2409 dat gaat niet meer. Alle beschikbare instellingen zijn te maken via de modem interface. Voorheen had superwifi een eigen interface. Ik heb zelf nu voor beide banden handmatig een kanaal gezet met dezelfde reden. Maar ik weet niet of dit de acs dan ook volledig buitenspel zet. Dat ga ik in nacht 2 of 3 zien in de log. 

Zover ben ik nog niet met de kennis, maar ik begrijp hieruit dat er nog steeds flink wordt gezocht naar een oplossing? Een andere modem(nieuwere) niet ook geen oplossing of zou dat niet uit moeten maken?

Reputatie 7
Badge +7

Ik ben nagenoeg door mijn opties heen. Als mijn huidige configuratie niet werkt dan probeer ik ook nog de bedrade optie. Probleem is dat lokale omstandigheden ook een rol kunnen spelen. Ik kan niet beoordelen of er een bug in de firmware is geslopen. Daarvoor is de log te summier helaas. Er zijn wel voldoende mensen met exact hetzelfde probleem. De setup die ik nu actief heb sluit mogelijk de acs uit maar helemaal zeker ben ik daar niet van en ik weet ook niet zeker of de acs de boosdoener is rond 03:00 in de nacht. Ik weet wel dat de overige settings de meeste conservatieve configuratie is met inlevering van snelheid voor stabiliteit. Ik ga het de komende twee dagen zien.

Ik denk dat de v10a niet defect is. Mogelijk wel een bug samen met Superwifi maar dat kan ik met de mogelijkheden die ik heb niet vaststellen. Ik heb verder geen ervaring met box12 dat wel een wifi6 device is.