Beantwoord

Superwifi 2 valt weg, wat betekent "hoofd apparaat heeft configuratie (web GUI/APP) verbinding actief"?

  • 8 September 2022
  • 20 reacties
  • 262 keer bekeken

Reputatie 2

het is al een veel besproken onderwerp merk ik.
ik had [heb nog steeds] problemen met wifi in huis. op advies KPN een Superwifi 2 door HUN laten installeren en plaatsen. dat was half juli van dit jaar. een weekje later zijn ze nog een keer geweest omdat dat ding niet goed werkt.
inmiddels heb ik dat ding al verplaatst, 3x gereset en opnieuw geïnstalleerd. Maar nog steeds functioneert dat ding nog steeds niet. en dan hoeft het signaal niet eens door een betonnen muur.
alleen maar naar de slaapkamer. een hoekje om van totaal ca. 6,5 meter. dat moet een SUPERwifi toch wel kunnen denk je. Nou bij mij niet. Na een herinstallatie is het mss even groen, vervolgens uren blauw knipperen. Dan even rood en inmiddels weer aan het blauw knipperen.

Volgens de handleiding betekent dit: hoofd apparaat heeft configuratie (web GUI/APP) verbinding actief
Wat dat betekent voor de superwifi heb ik nog niet gevonden???

Is dit het probleem?
Wat kan ik nog doen?
 

icon

Beste antwoord door PattiBruce 5 October 2022, 15:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @PattiBruce, wat ik je zou kunnen adviseren is om het SuperWifi punt een kwartier/half uur bekabeld aan te sluiten. Eventuele updates haalt ‘ie dan binnen en ik hoop eigenlijk dat het dan opgelost is. Mocht dit niet zo zijn, laat je het dan weten? Wellicht heeft de community nog andere ideeën!

Reputatie 2

hej @Marcia_ , ik hab de SuperWifi zelfs een uur bekabeld aan mijn modem laten hangen.
helaas heeft ook niet geholpen.

 

ik zou het wel een dag eraan willen hangen, maar dan heb ik een probleem met de modem.
te weinig netwerkaansluitingen.
tegenwoordig hangt er zoveel aan je modem, tv, printer, netwerk externe schijven, nas, etc.
 

Reputatie 7
Badge +24

Welk modem heeft u?

Voor te weinig netwerkaansluitingen is een oplossing, een switch:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Reputatie 2

@Nick83 ik heb een Experia Box v10A
hieraan hangt reeds een switch en ja die is ook vol …

 

Reputatie 7
Badge +24

Dan koopt u er nog 1. Of een 8 poort versie: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2438528/switch-tp-link-tl-sg108e/?pageCount=1&pos=3320

Reputatie 2

😁 @Nick83  die grotere switch is al in bestelling, steeds iets loskoppelen om iets anders te testen gaat ook niet altijd goed.

maar dit is natuurlijk niet de oplossing van van mijn probleem Super Wifi.

Reputatie 7
Badge +30

hej @Marcia_ , ik hab de SuperWifi zelfs een uur bekabeld aan mijn modem laten hangen.
helaas heeft ook niet geholpen.

 

ik zou het wel een dag eraan willen hangen, maar dan heb ik een probleem met de modem.
te weinig netwerkaansluitingen.
tegenwoordig hangt er zoveel aan je modem, tv, printer, netwerk externe schijven, nas, etc.
 

Een dag zou ook niet nodig moeten zijn hoor. Kan het wellicht zijn dat het superwifi punt te ver van het modem af staat? Als je alleen het SuperWifi punt aansluit, gaat het dan ook blauw knipperen? Als je de Experia Wifi of evt. andere routers/versterkers eens loskoppelt, werkt het dan wel?

Reputatie 2

hej @Marcia_  helaas, ook dan niet.

en bij een eerdere test had ik de superwifi 1 meter van modem staan. ook dan blijft de suoerwifi blauw knipperen

Reputatie 7
Badge +30

Toch nog even een checkvraag hoor: als jij zowel de Experia Box als de SuperWifi reset, alles ontkoppelt en dan alleen de SuperWifi bekabeld koppelt aan de Experia Box, een kwartier wacht, 'm dan draadloos neerzet waar je wilt, dan knippert ‘ie nog steeds blauw?

Reputatie 2

ja @Marcia_ , dan uiteindelijk nog, na rood, fractie seconde groen, rood constant blauw knipperen

Reputatie 7
Badge +30

Zie je 'm wel terug in de Thuis app? In onderstaand topic zie je uitleg over hoe je dat kunt zien:

In de KPN Thuis app kan je op het tweede tabblad Internet klikken op de draadloze superwifi punt. Als je op een Android device kijkt kan je ook de demping zien. Deze geeft aan hoe goed de verbinding is, idealiter zit dit onder de -65dB.

 

Reputatie 7
Badge +11

Toch nog even een checkvraag hoor: als jij zowel de Experia Box als de SuperWifi reset, alles ontkoppelt en dan alleen de SuperWifi bekabeld koppelt aan de Experia Box, een kwartier wacht, 'm dan draadloos neerzet waar je wilt, dan knippert ‘ie nog steeds blauw?

Waarschijnlijk wel. Ik heb dit euvel vaker gezien, ook met Superwifipunten die constant groen blijven knipperen tenzij bedraad aangesloten. Volgens mij is het dan een kwestie van het modem swappen maar heel zeker ben ik hier niet van aangezien ik in beide situaties dat ik dit tegenkwam voor een andere oplossing ben gegaan, namelijk toch de moeite pakken om te bekabelen.

Reputatie 2

@Marcia_

als het blauw knippert zie ik de wifi versterker niet in de thuisapp.

 

@NHendriks 

ik ben er klaar mee, duur advies van KPN

ik ga/moet dan toch maar over op bekabeld. heb nog een experia wifi liggen of deze superwifi bekabeld aansluiten.

 

 

Reputatie 7
Badge +30

@PattiBruce ik ga toch proberen of ik een ander modem bij je kan krijgen, als je dat goed vindt. Ik zou het anders niet weten! Zodra ik bevestiging heb dat dit kan, laat ik het hier natuurlijk nog even weten.

Reputatie 2

@Marcia_   goedemorgen,

heb net bericht ontvangen [via sms] dat ik een nieuwe modem kan ophalen.
dank je wel,
ik hoop dat hiermee de problemen opgelost zijn.

jammer dat ik het moet ophalen.
loop met krukken en kaboutertjes zijn er hier niet 🤣😂
komt goed. gaat lukken tussen de buien door.

Reputatie 7
Badge +30

Ik lees inderdaad net de bevestiging van de collega! Het modem blijft 7 dagen liggen, dus je hebt even de tijd. Mocht je iemand anders vinden die het mee kan nemen, mag dat ook. Zolang diegene jouw legitimatiebewijs meeneemt. Belangrijk is wel dat je het huidige modem meteen meeneemt in een doos: die ruil je daar weer om. Laat je nog even weten of het inderdaad opgelost is hiermee?

Reputatie 2

een de ene kant snap ik omruilen, aan de andere kant ….
want de modem kan ook niet werken en dan zit ik zonder internet.

in die 7 dagen moet het wel lukken. wordt wel na het weekend.
neem geen risico met mijn F1 weekend.

laat het weten of alles oké gaat.

Reputatie 2

modem omgeruild, nieuwe inmiddels geïnstalleerd.

super-wifi weer aangesloten.

staat nu ruim een uur op groen. ga haar verplaatsen. en dan afwachten war er gaat gebeuren 😊🤞

Reputatie 2

@Marcia_  deze topic mag wat mij betreft afgesloten worden 😁

 

De super-wifi direct na installeren nieuwe modem ook aangesloten. Enige tijd aan het modem laten hangen. En uiteindelijk op de plek gezet waar ik denk dat ik er profijt van zal hebben voor een betere wifi op de slaapkamer.

En vanaf het begin staat het lichtje op groen.
Dan denk ik het probleem lag dus aan het modem.

Maar alles werkt momenteel.
Nou ja, alles, ik moet de bekabelde wifi versterker nog aansluiten. Hoewel ik daar nog even over nadenk.
Want ik kwam er achter dat de monteur van KPN de versterker op de tv aangesloten had waardoor mijn tv via WIFI ging.

En ik wil mijn tv bekabeld, want het blijkt dat de de ontvangst beter is. Vooral bij ViaPlay.

Bedankt allen voor het meedenken en alle tips etc.
 

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn! Jij bedankt dat je het nog even liet weten!