Beantwoord

SuperWifi gaat steeds op rood en is niet zichtbaar in de app?

  • 5 June 2023
  • 7 reacties
  • 103 keer bekeken

Hi

 

ik heb een v12 modem, en heb een tijdje terug zwarte 2 super WiFi punten aangeschaft. Toen ik de wifi punten voor het eerst aansloot werkte ze prima. Tot dat we een keer een stroom onderbreking hebben gehad in de buurt. Ze stonden op rood en werden niet weer groen. 
 

ik heb toen de wifi punten gereset en weer toegevoegd via de app. Het hele proces verliep goed behalve op de laatste groene cirkel. Daar kon die plots de wifi punten niet meer vinden (eerst wel). Opnieuw de wifi punten gereset maar hetzelfde probleem bleef aanhouden. Het gaat goed tot bij de laatste opstart/verbinding.

 

op advies van klantenservice de modem gereset en ook de super WiFi’s gereset. Deze keer volledig succes met zelf een feest animatie met confetti. Nog geen 3 min later beide WiFi punten weer op rood en niet meer zichtbaar in de app. 

dit heb ik meerdere keren gedaan met steeds hetzelfde resultaat. Geslaagde aansluiting SW maar enkele minuten later weer verbinding verloren. 

In alle gevallen gaf de app aan dat de verbinden goed was en de indicator bar stond zo goed als helemaal rechts in het groen

opnieuw contact met kpn deze keer de modem gereset, de super WiFi’s gereset. Deze keer echter de super WiFi aangesloten gelaten op de modem met de draad en geen gebruik gemaakt van de app. Volgens de medewerker werkt dit beter dan installeren met de app. De net aangesloten sw 20min laten staan en dan zou die groen moeten worden. Echter een uur later nog steeds rood. En ook onbedraad blijft die rood en niet zichtbaar in de app. Deze stappen nogmaals geprobeerd en iedere keer gewacht, eerst 20 min voor de modem, dan 20 min sw.

nu heb ik twee super WiFi’s die maar niet willen verbonden blijven met de modem. 
 

iemand nog een idee? Stappenplan om te proberen?

 

icon

Beste antwoord door Cappuccino2 10 June 2023, 17:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Bodhi, wat rot dit! Je zou eens een schone installatie kunnen proberen. Als je het idee hebt dat ze defect zijn, kan je met het aankoopbewijs naar een KPN winkel om aanspraak te maken op de garantie. 

schone installatie had ik al geprobreerd, die resulteerd toen in rood lampje.

Vandaag opnieuw geprobeerd en tot een uur gewacht voor ik de kabel uit het SWP haal maar nu krijg ik paars lampje ipv rood.

Ik heb twee SWP’s en beide blijven nu gewoon paars als de kabel eruit gehaald word.

Reputatie 5
Badge +5

Wat voor firmware staat er nu op de box 12 modem? 

De firmware die er op staat is SGEJ1000060E

Reputatie 5
Badge +5

En de SWP? 

Beide 3.00.31 

Reputatie 5
Badge +5

Bij het bedraad aansluiten van de kpn box 12 met de SWP om de gegevens op te halen moet de SWP uit staan pas nadat de Ethernet kabel is aangesloten de SWP aanzetten als na ongeveer 15 min de SWP groen blijft branden dan Ethernet kabel eruit doen en nog even 10 min laten draaien