Beantwoord

SuperWifi probleem: Google Nest Smartspeakers werken niet

  • 24 January 2023
  • 3 reacties
  • 270 keer bekeken

Na jaren ellende met een set Harman Kardon citation en verbindingsproblemen met Google Home en Kpn nu maar voor de Google Nest speakers gegaan.

Nu het volgende probleem, zodra ik de wifi versterkers (witte superwifi schotels) aanzet ben ik binnen ca 10 minuten mijn speaker groepen kwijt, de speakers verdelen zichzelf tussen de versterkers en de Xperia v10a en dan is het mis.

Zodra ik de superwifi punten uitschakel en alles automatisch naar de v10a verhuist is het meteen weer oke en werkt het vlekkeloos tenminste twee dagen geprobeerd en dat ging goed.

Dit gaat natuurlijk wel ten koste van mijn wifi signaal (mesh netwerk) en daar heb ik natuurlijk niet de superwifi voor aangeschaft.

Hoe kan het dat de Google Home niet samenwerkt met de superwifi van Kpn en zijn er oplossingen voor?

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 27 January 2023, 15:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Mijn Sonos speakers deden het ook niet naar behoren.
De Sonos speakers had ik op de extra WiFi instelling aangesloten op een losse 5Ghz WiFi netwerk (dus niet gecombineerd met 5Ghz/2.4Ghz), welke aangezet kan worden op de SuperWifi v2.0 schotels.
Hierna werkte het geheel probleemloos.

Ik heb ook nog regelmatig problemen met Google home. Ik heb hier een opstelling met een Experiabox 12 en 2 x een Superwifi 1. Alles is bekabeld aangesloten. Als ik van verdieping naar verdieping loop dan gaat het vaak mis in de google home app. Als ik dan bijvoorbeeld radio of spotify wil streamen naar een google nest hub of speaker dan ziet hij deze niet. Ook het toevoegen van een speaker aan een groep lukt dana niet. 

Het lijkt wel alsof er een bug in de Experia software zit met mDNS verkeer waardoor dit niet goed gaat. Met een Mesh set van TP-Link en Asus heb ik deze problemen nooit gehad.

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Basix! Ik denk dat Extra Wifi een goed beginpunt is in dit geval. Op deze pagina over Extra Wifi staat hoe je het aanzet en gebruikt. 

Wil je laten weten of dit de oplossing voor je was?