Beantwoord

Superwifi punt brand groen, toch geen wifi op 2de etage

  • 19 September 2022
  • 14 reacties
  • 110 keer bekeken

Ik heb op de 2e verdieping een superwifi  punt staan. Bekabeld aangesloten en brand groen. Toch heb ik op de 2e verdieping helemaal geen wifi. Ik heb inmiddels alles (Experiabox 10a) en alle superwifi punten opnieuw geïnstalleerd. Geen oplossing. Helaas kan ik tot mijn spijt ook al dagen lang KPN niet telefonisch bereiken en zelfs als ik een klacht wil indienen moet ik via de WIFI Manager, die niet werkt. Hopelijk krijg ik hier wel antwoord. 

icon

Beste antwoord door MorrisMauriceM 2 October 2022, 14:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @MorrisMauriceM en welkom op het forum! Ik help je hier graag mee. Mocht je overigens toch liever bellen, dan zijn we bereikbaar via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 en op zaterdagen tussen 9:00 - 17:00. Het kan soms erg druk zijn, dus dan kan het even duren voordat je een collega te spreken krijgt. Je geeft aan dat de Wifi Manager niet werkt, wat gebeurt er als je deze doorloopt? Heb je ook de KPN Thuis app al gebruikt, en hoe gaat het daarmee als je de wifi en SuperWifi punten doorloopt? Ik ben namelijk benieuwd of je apparaten wel verbinding maken met het SuperWifi punt op de tweede verdieping. 

Hoi Sanne, dank voor je reactie. Ik heb de thuis app ook doorlopen. Daar staat dat er apparaten (o.a Kobo reader, Sonos box) verbinding maken. Met mobiel of tablet krijg ik geen verbinding. Ze geven vol bereik aan, maar laden geen internetpagina bijvoorbeeld of you tube. 

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, en dat gebeurt dus alleen met je mobiel en tablet op de tweede verdieping? 

 Je geeft aan dat de Wifi Manager niet werkt, wat gebeurt er als je deze doorloopt? 

Hier ben ik ook benieuwd naar. Wat geeft deze aan waardoor het niet lukt? 

Inderdaad met alle mobiels en tablets. Ook die van andere huisgenoten.
 

De Wifimanager blijft de verbinding controleren en komt niet verder. Hij loopt dus vast 

Reputatie 7
Badge +17

Check. Heb je de Wifi Manager al op andere apparaten/webbrowsers/de KPN Thuis app geprobeerd te doorlopen? Ik ben benieuwd of het dan beter gaat. Wil je ook laten weten welk modem je hebt? Mocht je de Box 12 hebben, log dan in op de webinterface van je modem en pas de volgende instellingen aan: 

Zet die bij het pijltje op 80 MHz. Pas ook de wireless mode van de 5 Ghz aan naar 802.11b/g/n. 

Hi Sanne, ik heb de Thuis app doorlopen en een snelheidstest gedaan op de 1ste. Dat ging goed. Vervolgens op de 2e. Kreeg een Socket-fout. De 2e keer doet de snelheidstest niets meer op de 2e verdieping. Als ik op GA druk gaat er geen snelheidstest lopen.

 

ik heb een experiabox v10a. 
 

groet,

Maurice 

Ik heb op de begane grond alle stappen opnieuw doorlopen van de wifimanager. Na het opnieuw opstarten van de modem is de snelheid lager op de begane grond. Wifi manager geeft geen verdere mogelijkheden aan anders dan contact met jullie. Hopelijk heb je een oplossing. 

Badge +19

Bijzonder dat het niet wil lukken.  Hoeveel SuperWiFi's heb je en zijn ze allemaal bekabeld?

Ik heb op de BG de Experiabox staan. Op de 1ste en 2e beide bekabeld. Lampje brand groen. Heeft gewerkt, maar nu dus niet meer. 

Reputatie 7
Badge +24

Als ze bekabeld zijn is het heel simpel: gewoon het resetknopje van de SuperWiFi 15 seconden vasthouden met een paperclip. Je ziet dan op een gegeven moment de lamp 3 x aan en uit gaan. Vervolgens blijft die uit. Dan resetknopje loslaten. Verder hoeft u er niets aan te doen. Na enige tijd gaat de lamp weer branden. Toevoegen in de thuis app ofzo hoeft helemaal niet. Nergens voor nodig. Heb ik nog nooit gedaan. Geef het even de tijd. Kijk anders gewoon de volgende dag nog eens.

Hoi Nick, bedankt voor het meedenken. Heeft helaas geen effect. Lampje brand inmiddels weer groen. Volle streepjes wifi signaal, maar geen internetverbinding. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u het ook al eens op een ander apparaat geprobeerd? De 2 SuperWiFi's omdraaien, wat heeft dat voor resultaat? 

Als u op zolder de utp-kabel uit de SuperWiFi haalt en in een pc of laptop stopt, heeft u dan internet ?

Hoi Nick, dank voor je suggesties. Er zit inderdaad geen internet meer op die aansluiting. Kabels en aansluitingen aangepast maar geen resultaat. Zit dus vermoedelijk in de getrokken kabel. Is echter 2 jaar oud en tot nu toe deed hij het altijd. Wisselen van superwifi punten had geen resultaat. Nu onbekabeld neergezet en wel wifi en internet, maar wel heel langzaam. Maar ok, beter dan niets.  Dank voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat er nu toch wifi is! Je kunt de Wifi Manager nog doorlopen om te kijken of er verbetering in te krijgen is, of een nieuwe internetkabel kopen. Hopelijk gaat het dan beter.