Beantwoord

Superwifi punt rood en wifi vanuit router onderbreekt steeds

  • 27 August 2022
  • 23 reacties
  • 145 keer bekeken

Hoi ik ben nieuw, ben sinds de 25ste overgestapt van T-Mobile. Een aantal dingen gaan nog steeds niet goed. Ik krijg het superwifi punt werkend, en als ik hem naast mijn router houd blijft hij groen, maar plaats ik hem in mijn slaapkamer (daar waar mijn tmobile "superwifi punt " ook stond is hij rood. Overigens overal op de eerste verdieping is hij rood. Enkel echt op een meter afstand wordt hij draadloos groen. Wat is de meerwaarde van een superwifi punt als deze niet eens draadloos een verdieping hoger geplaatst kan worden. Nogmaals, bij tmobile werkte dit perfect en hun zijn in mijn ogen de budget concurrent. 

 

De router zelf werkt, maar op al onze apparaten (telefoons, ipads van de kinderen) verbreekt steeds de wifi en hersteld deze zichzelf een paar seconden later, mijn kinderen klagen nu de hele dag over het slechte nieuwe wifi en of ik de oude weer terug kan zetten.

 

Ik ben het forum al afgegaan op de bekende wifi problemen en heb een schone reset gedaan maar ben bang dat de wifi punten van kpn gewoon het bereik niet halen van een "normale" extender. Ik heb altijd op mijn slaapkamer een punt gehad en van dat punt voed ik de tv en ipads op zolder. Nu betaal ik meer maar haal er niet meer uit zoals ik deed bij de goedkopere voorganger. 

 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel erg veel spijt heb van mijn overstap helaas. Ik had het idee dat KPN kwalitatief superieur zou zijn aan T-Mobile, maar het is veel minder stabiel en ondanks dat mijn abonnement nu 100mb sneller is scoort het evengoed op een speedtest.

icon

Beste antwoord door IvanAAA 17 September 2022, 20:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke router heeft u? De zwarte KPN Box? 

Welke router heeft u? De zwarte KPN Box? 

Hoi Nick goedemorgen. Klopt inderdaad de zwarte router en de zwarte superwifi variant. Volgens mij op basis van wat ik gelezen heb beide de nieuwere variant.

 

Sorry als ik wat negatief overkom. Ben gewoon erg teleurgesteld had echt het idee dat ik er mega op vooruit zou gaan. Heb ook een heel huis vol met slimme lichtjes en sensoren en waar voorheen het licht bijvoorbeeld direct aansprong als je een sensor triggerde zit daar nu ook een 4 seconde vertraging in waar dat voorheen direct werkte.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @IvanAAA en welkom hier op ons forum (en bij KPN)!

Allereerst jammer om te lezen dat je op dit moment spijt hebt dat je bent overgestapt maar goed dat je je probleem met de wifi via deze weg kenbaar maakt. Ik kan me ergens voorstellen dat je het idee had dat je er mega op vooruit zou gaan alleen houd er wel rekening mee dat wifi een universele techniek is; er zit geen verschil tussen onze wifi en die van een andere provider.

Wel ben ik er van overtuigd dat de wifi weer net zo goed moet kunnen werken als voorheen. Wat ik je sowieso aan kan raden, is om ons topic over de vernieuwde super wifi punten eens door te nemen, hier vind je veel handige tips & trucs die je wellicht al verder op weg kunnen helpen.

Verder kan ik je ook nog het advies geven om ons topic over de Box 12 updates eens door te nemen, wellicht dat deze nog een bepaalde update mist die er nu voor zorgt dat je dit probleem ervaart. Laat je me weten of je hier iets aan hebt gehad?

Reputatie 3
Badge +1

Ik had precies hetzelfde probleem, heb er een SuperWiFi punt tussen gezet, zodat de SW op de 1e verdieping werkt, nu wel regelmatig oranje, maar nooit meer rood.

Ik ben ook niet blij met de SW maar het is beter als wat ik voorheen had.

Ik heb nu 4 SW punten in mijn huis en daar waar er glas (een raam) tussen zit lijkt het heel slecht te gaan, ook de betonvloer tussen de verdiepingen maakt het onmogelijk voor de SW om te connecten.

Mijn advies is dus om er een SW bij te nemen en die tussen het modem en het SW punt op de 1e verdieping te zetten.

Goedemorgen @IvanAAA en welkom hier op ons forum (en bij KPN)!

Allereerst jammer om te lezen dat je op dit moment spijt hebt dat je bent overgestapt maar goed dat je je probleem met de wifi via deze weg kenbaar maakt. Ik kan me ergens voorstellen dat je het idee had dat je er mega op vooruit zou gaan alleen houd er wel rekening mee dat wifi een universele techniek is; er zit geen verschil tussen onze wifi en die van een andere provider.

Wel ben ik er van overtuigd dat de wifi weer net zo goed moet kunnen werken als voorheen. Wat ik je sowieso aan kan raden, is om ons topic over de vernieuwde super wifi punten eens door te nemen, hier vind je veel handige tips & trucs die je wellicht al verder op weg kunnen helpen.

Verder kan ik je ook nog het advies geven om ons topic over de Box 12 updates eens door te nemen, wellicht dat deze nog een bepaalde update mist die er nu voor zorgt dat je dit probleem ervaart. Laat je me weten of je hier iets aan hebt gehad?

 

Bedankt voor je tip, de SuperWifi heeft een update gehad de Box 12 niet. Ik ga even lezen hoe ik dat doen moet hoop dat dit helpt.

 

Bedankt in ieder geval waardeer ik.

Ik had precies hetzelfde probleem, heb er een SuperWiFi punt tussen gezet, zodat de SW op de 1e verdieping werkt, nu wel regelmatig oranje, maar nooit meer rood.

Ik ben ook niet blij met de SW maar het is beter als wat ik voorheen had.

Ik heb nu 4 SW punten in mijn huis en daar waar er glas (een raam) tussen zit lijkt het heel slecht te gaan, ook de betonvloer tussen de verdiepingen maakt het onmogelijk voor de SW om te connecten.

Mijn advies is dus om er een SW bij te nemen en die tussen het modem en het SW punt op de 1e verdieping te zetten.

 

Ja het gekke is dus ik heb de superwifi op exact dezelfde plek als waar de wifi versterker van tmobile zat en dat ging altijd perfect. Nu zal ik dus voor 100 euro een extra punt moeten aanschaffen en hopen dat het werkt. Je zou niet verwachten dat de apparatuur die tmobile levert beter presteert / beter bereik heeft dan dat van KPN ik zag tmobile altijd een beetje als budget. Maar als ik het zo moet beoordelen was het echt heel stabiel en goed.

In ieder geval heel erg bedankt voor de extra informatie ik ga even nadenken wat ik doe. Volgens mij zit ik nog binnen de 14 dagen bedenktijd. Hopelijk geld dat ook voor mobiel internet want ik ben in zijn geheel overgestapt.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @IvanAAA en welkom hier op ons forum (en bij KPN)!

Allereerst jammer om te lezen dat je op dit moment spijt hebt dat je bent overgestapt maar goed dat je je probleem met de wifi via deze weg kenbaar maakt. Ik kan me ergens voorstellen dat je het idee had dat je er mega op vooruit zou gaan alleen houd er wel rekening mee dat wifi een universele techniek is; er zit geen verschil tussen onze wifi en die van een andere provider.

Wel ben ik er van overtuigd dat de wifi weer net zo goed moet kunnen werken als voorheen. Wat ik je sowieso aan kan raden, is om ons topic over de vernieuwde super wifi punten eens door te nemen, hier vind je veel handige tips & trucs die je wellicht al verder op weg kunnen helpen.

Verder kan ik je ook nog het advies geven om ons topic over de Box 12 updates eens door te nemen, wellicht dat deze nog een bepaalde update mist die er nu voor zorgt dat je dit probleem ervaart. Laat je me weten of je hier iets aan hebt gehad?

 

Bedankt voor je tip, de SuperWifi heeft een update gehad de Box 12 niet. Ik ga even lezen hoe ik dat doen moet hoop dat dit helpt.

 

Bedankt in ieder geval waardeer ik.

Alvast graag gedaan hoor @IvanAAA, benieuwd of een eventuele update van de Box 12 voor verbetering zorgt.

Wat betreft een eventueel extra Super wifi punt; je kunt deze met korting aanschaffen door de wifi manager te doorlopen!

Goedemorgen @IvanAAA en welkom hier op ons forum (en bij KPN)!

Allereerst jammer om te lezen dat je op dit moment spijt hebt dat je bent overgestapt maar goed dat je je probleem met de wifi via deze weg kenbaar maakt. Ik kan me ergens voorstellen dat je het idee had dat je er mega op vooruit zou gaan alleen houd er wel rekening mee dat wifi een universele techniek is; er zit geen verschil tussen onze wifi en die van een andere provider.

Wel ben ik er van overtuigd dat de wifi weer net zo goed moet kunnen werken als voorheen. Wat ik je sowieso aan kan raden, is om ons topic over de vernieuwde super wifi punten eens door te nemen, hier vind je veel handige tips & trucs die je wellicht al verder op weg kunnen helpen.

Verder kan ik je ook nog het advies geven om ons topic over de Box 12 updates eens door te nemen, wellicht dat deze nog een bepaalde update mist die er nu voor zorgt dat je dit probleem ervaart. Laat je me weten of je hier iets aan hebt gehad?

 

Bedankt voor je tip, de SuperWifi heeft een update gehad de Box 12 niet. Ik ga even lezen hoe ik dat doen moet hoop dat dit helpt.

 

Bedankt in ieder geval waardeer ik.

Alvast graag gedaan hoor @IvanAAA, benieuwd of een eventuele update van de Box 12 voor verbetering zorgt.

Wat betreft een eventueel extra Super wifi punt; je kunt deze met korting aanschaffen door de wifi manager te doorlopen!

Ik had al die tijd al de laatste firmware daar lag het dus niet aan.

Ik heb de wifi manager doorlopen en die gaf aan het eind aan "u heeft alles gedaan wat u kunt" optie afsluiten bleef over en bel een collega. Snelheid blijft tussen de 24 en 30 schommelen op mijn slaapkamer (1ste verdieping, had hier altijd perfect bereik met tmobile) met een 200mb abonnement. 

Ik blijf het toch gek vinden dat het bereik van het modem zo slecht is. De collega aan de lijn gaf aan dat het niet aan het modem ligt het bereik van de wifi maar aan het aantal gebruikers op het netwerk. Kpn meer gebruikers dus daarom heeft het modem van tmobile een beter bereik in mijn huis. Die redde het gewoon tot zolder bij mij.

Goed dan zit er niks anders op dan alles op te zeggen, zit nog binnen de 14 dagen. Jammer ik had er andere verwachtingen bij. Iedereen bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +12

Dan moet ik toch even aanhaken op dat wat mijn collega je heeft verteld. Wifi is wifi, ongeacht wie je provider is. Het is ook niet waar dat dit te maken zou hebben met het aantal gebruikers op het netwerk van KPN vergeleken met het netwerk van T-Mobile. Bij wifi maken we allemaal gebruik van precies dezelfde frequenties en deze frequenties kennen en maken geen onderscheid tussen KPN en T-Mobile, daar heeft mijn collega je jammer genoeg van foutieve informatie voorzien. Voor wat meer context kan ik je sowieso aanraden om dit (onafhankelijke) artikel artikel eens door te nemen. Wifi is en blijft wel een gevoelig stukje techniek en soms moet het worden gefinetuned voordat je er optimaal gebruik van kunt maken. 

Dan moet ik toch even aanhaken op dat wat mijn collega je heeft verteld. Wifi is wifi, ongeacht wie je provider is. Het is ook niet waar dat dit te maken zou hebben met het aantal gebruikers op het netwerk van KPN vergeleken met het netwerk van T-Mobile. Bij wifi maken we allemaal gebruik van precies dezelfde frequenties en deze frequenties kennen en maken geen onderscheid tussen KPN en T-Mobile, daar heeft mijn collega je jammer genoeg van foutieve informatie voorzien. Voor wat meer context kan ik je sowieso aanraden om dit (onafhankelijke) artikel artikel eens door te nemen. Wifi is en blijft wel een gevoelig stukje techniek en soms moet het worden gefinetuned voordat je er optimaal gebruik van kunt maken. 

Ik denk ik reageer nog even dat is wel zo netjes.

Ik heb uiteindelijk besloten alles toch te houden zoals het nu is. Ik heb na aanleiding van wat leeswerk op het forum gelezen dat het aansluiten van het superwifi punt soms beter gaat als je hem langer dan de voorgeschreven 20 minuten aan het modem laat. Dus dat heb ik geprobeerd had hem een paar uur daar gehouden en heb nu wel op de 1ste verdieping een plek kunnen vinden waar het punt contact maakt met het modem.

Enige wat ik nu nog heb is dus het regelmatig verbreken van de verbinding en dan zelf weer de verbinding herstellen. En ik heb een huis vol slimme lichten en sensoren. En daar blijft een vertraging inzitten van zo'n 5 seconden. Waar deze voorheen direct reageerden op beweging ging het licht aan en nu 5 seconden later.

 

Geen idee wat dat kan zijn...

Badge +19

Nou bent u zo goed bezig, waarom zorgt u dan niet voor een goed wifi netwerk? Alles draadloos gaat nooit een stabiel netwerk geven. Ga voor kwaliteit en zorg voor bekabelde wifipunten.  

Nou bent u zo goed bezig, waarom zorgt u dan niet voor een goed wifi netwerk? Alles draadloos gaat nooit een stabiel netwerk geven. Ga voor kwaliteit en zorg voor bekabelde wifipunten.  

Ik woon in een oude jaren 70 woning geen loze leidingen aanwezig of iets dergelijks. Als ik dat bedraad wil gaan doen gaat dit me nog meer tijd energie en geld kosten.

Maar het gekke is dat dit bij mijn vorige provider dus wel vlekkeloos liep draadloos. Ik ben er natuurlijk zelf bij geweest dat ik voor een aanbieding ben gegaan en vertrokken ben...

Badge +19

Ik snap het probleem hoor. Wifi is wifi en trekt zich niets aan van een provider. Hooguit van de appartuur.  U kunt natuurlijk de appartuur die u had ook bij kpn gebruiken muv het modem uiteraard. 

Ik snap het probleem hoor. Wifi is wifi en trekt zich niets aan van een provider. Hooguit van de appartuur.  U kunt natuurlijk de appartuur die u had ook bij kpn gebruiken muv het modem uiteraard. 

Alles is exact op dezelfde plek met exact dezelfde apparatuur enige verschil is: Tmobile router = kpn router geworden

Tmobile wifi punt = kpn superwifi 

Ik weet het ook niet ik had eerlijk gezegd niet zulke verschillen verwacht in prestatie. Ik dacht ik ga er nu ook vooruit qua snelheid, maar voor de rest zal het bereik en de stabiliteit van de wifi verbinding hetzelfde blijven. 

Maar goed ik heb er nu enigsinds vrede mee, heb alleen een paar keer per dag kinderen die schreeuwen dat hun spelletje weer afgebroken is door de verbinding en licht dat niet aangaat direct in de trapkast 

Badge +19

Dat zou natuurlijk niet nodig zijn. Ik ken mensen die met twee of drie super wifi's best een stabiele verbinding hebben.  Heeft u dit soort dingen in huis?

 

Dat zou natuurlijk niet nodig zijn. Ik ken mensen die met twee of drie super wifi's best een stabiele verbinding hebben.  Heeft u dit soort dingen in huis?

 

Nee die heb ik niet. Ken ze wel maar heb er dus nooit behoefte aan gehad omdat ik de laaste 8 jaar altijd perfect wifi had door heel mijn huis met alleen een router en een wifi punt.

Ik mijn laatste 2 woningen (rijtjeswoning) is altijd de setups geweest router in de meterkast en wifipunt op de eerste verdieping in de slaapkamer en dan was het hele huis inclusief zolder voorzien.

Nu heb ik dat ook weer redelijk voor elkaar met het superwifi punt dat nu wel werkt op mijn zoon zijn kamer. Mijn slaapkamer red ie net niet.

Enkel mijn slimme hue verlichting heeft ineens een 5 seconden vertraging en het verbreken van de verbinding is nu nog een ding

Badge +19

En dat maakt het bijzonder want Hue doet niets met wifi!!! Ik ga je topic nog een keer grondig lezen.

En dat maakt het bijzonder want Hue doet niets met wifi!!! Ik ga je topic nog een keer grondig lezen.

De lampen hebben allemaal wifi…

En je hebt een "hub" die is ook verbonden met je wifi. Dan heb je weer motion sensoren die zijn verbonden met de hub en je kan zo bijvoorbeeld instellen bij het detecteren van beweging dat een lamp aangaat. De sensor maakt verbinding via Bluetooth met de hub de hub maakt via wifi verbinding met de lamp en zorgt dat deze aangaat.

Badge +19

Dat denken veel mensen maar dat is niet het geval. De communicatie tussen de Hue producten gaat via Zigbee. Het enige waar je wifi voor nodig hebt is communicatie tussen  je smartphone en de bridge.  Hier wordt het duidelijk uitgelegd. 

Dat denken veel mensen maar dat is niet het geval. De communicatie tussen de Hue producten gaat via Zigbee. Het enige waar je wifi voor nodig hebt is communicatie tussen  je smartphone en de bridge.  Hier wordt het duidelijk uitgelegd. 

Joep de bridge is optioneel voor als je gebruik wilt maken van meer smart apparatuur zoals beweging/temperatuur detectoren, deur en raam beveiliging en om daar onderling automatische acties mee te maken.

 

Een simpele wifi lamp en telefoon werken prima zonder router. Als je wifi lamp buiten bereik staat van je router kun je wel 100 Bridges in je huis hebben maar die gaat niet aan. Dus de zigbee bridge is een optionele uitbreiding als je gebruik wilt maken van bijvoorbeeld een nachtlampje dat er bij beweging in de nacht een lampje aangaat in de wc etc. Maar als je dat niet wilt en geen hub wilt aanschaffen kun je alle lampen met de app aan en uit zetten met alleen de wifi.

 

Fijn weekend.

Beste IvanAAA, 

Mocht niks helpen zou je als alternatief de superwifipunten (als je 3 verdiepingen hebt) bekabeld (cat 5e of 6/6e/7) op de zolder en bij je TV beneden kunnen aansluiten (mocht je geen kabels hebben dan is er wel een mogelijkheid om kabels te laten trekken..dit kost uiteraard geld maar lost het probleem waarschijnlijk helemaal op).  Ik heb dit gedaan en heb op wifi nu zowel beneden als boven op zolder gemiddeld 200 Mbits upload / 320 Mbits upload (abbonement van KPN 200 Mbits/200 Mbits, glasvezel) voor de wifi (op 8 meter van superwifipunt ongeveer 170 Mbits download. Ook met meerder apparaten tegelijk heb ik tot nu toe stabiele wifi.  Alleen op de 1ste verdieping iets mindere snelheid (maar nog wel genoeg) maar heb daar nu ook geen (bekabelde) superwifi/extender staan.

Let op  de wifi via modem moet wel uitgeschakeld worden anders is snel;heid lager via bekabelde superwifipunt die het dichtst bij de modem staat (en/of slave-wifipunt). 

Beste IvanAAA, 

Mocht niks helpen zou je als alternatief de superwifipunten (als je 3 verdiepingen hebt) bekabeld (cat 5e of 6/6e/7) op de zolder en bij je TV beneden kunnen aansluiten (mocht je geen kabels hebben dan is er wel een mogelijkheid om kabels te laten trekken..dit kost uiteraard geld maar lost het probleem waarschijnlijk helemaal op).  Ik heb dit gedaan en heb op wifi nu zowel beneden als boven op zolder gemiddeld 200 Mbits upload / 320 Mbits upload (abbonement van KPN 200 Mbits/200 Mbits, glasvezel) voor de wifi (op 8 meter van superwifipunt ongeveer 170 Mbits download. Ook met meerder apparaten tegelijk heb ik tot nu toe stabiele wifi.  Alleen op de 1ste verdieping iets mindere snelheid (maar nog wel genoeg) maar heb daar nu ook geen (bekabelde) superwifi/extender staan.

Let op  de wifi via modem moet wel uitgeschakeld worden anders is snel;heid lager via bekabelde superwifipunt die het dichtst bij de modem staat (en/of slave-wifipunt). 

Ivar thanks voor je tips ik zal dit zeker overwegen als een optie. Enige nadeel (ik blijf een Hollander) is wat je zelf al zegt het gaat me geld kosten en ik stapte juist over met het idee dat ik een mooie aanbieding te pakken had.

Ben blij met alle tips ik heb het abonnement behouden de looptijd is een jaar ik kijk wel wat ik daarna doe. 

Reputatie 7
Badge +12

Beste IvanAAA, :Mocht niks helpen zou je als alternatief de superwifipunten (als je 3 verdiepingen hebt) bekabeld (cat 5e of 6/6e/7) op de zolder en bij je TV beneden kunnen aansluiten (mocht je geen kabels hebben dan is er wel een mogelijkheid om kabels te laten trekken..dit kost uiteraard geld maar lost het probleem waarschijnlijk helemaal op).  Ik heb dit gedaan en heb op wifi nu zowel beneden als boven op zolder gemiddeld 200 Mbits upload / 320 Mbits upload (abbonement van KPN 200 Mbits/200 Mbits, glasvezel) voor de wifi (op 8 meter van superwifipunt ongeveer 170 Mbits download. Ook met meerder apparaten tegelijk heb ik tot nu toe stabiele wifi.  Alleen op de 1ste verdieping iets mindere snelheid (maar nog wel genoeg) maar heb daar nu ook geen (bekabelde) superwifi/extender staan.

Let op  de wifi via modem moet wel uitgeschakeld worden anders is snel;heid lager via bekabelde superwifipunt die het dichtst bij de modem staat (en/of slave-wifipunt). 

Ivar thanks voor je tips ik zal dit zeker overwegen als een optie. Enige nadeel (ik blijf een Hollander) is wat je zelf al zegt het gaat me geld kosten en ik stapte juist over met het idee dat ik een mooie aanbieding te pakken had.

Ben blij met alle tips ik heb het abonnement behouden de looptijd is een jaar ik kijk wel wat ik daarna doe. 

Fijn om te lezen dat je iets hebt gehad aan de hier gedeelde tips & informatie @IvanAAA :)

Mocht je in de toekomst nog eens hulp nodig hebben, laat het dan vooral weten!

Â