Beantwoord

SuperWifi punten koppelen via KPN Thuis app werkt niet

  • 24 January 2023
  • 9 reacties
  • 3057 keer bekeken

Wanneer ik de superwifipunten probeer te koppelen aan mijn experiabox via de thuis app, dan blijft hij in een constante loop en vindt hij geen wifi punten. Ik heb het geprobeerd met beide superwifi's, maar krijg continu dezelfde foutmelding dat er geen superwifi punten zijn.

 

Zodra ik hem via de WPS verbind, gaat het goed binnen de 2 meter van de modem. Zodra ik hem naar boven verplaats schiet hij gelijk naar een rood lampje en is er geen verbinding meer.

 

Om dat te omzeilen heb ik er nu één via UTP verbonden en op zolder staan. Deze heeft netjes een groen lampje, maar wanneer ik op zolder sta valt de wifi continu weg.

 

Is er een manier om deze 3 problemen op te lossen en/of heeft de thuis app weinig toegevoegde waarde?

 

 

 

icon

Beste antwoord door BruisTablet 24 January 2023, 21:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Aanvullend:

Zonder de wifi punten heb ik naast de modem een snelheid van +/- 700 mbps en op de eerste verdieping 15!!! mbps

 

 

Reputatie 7
Badge +24

De thuis app heef sowieso geen toegevoegde waarde. Die doet niets. De app heeft geen actieve rol in het koppelen. Die kijkt alleen maar vanaf de zijlijn toe en ziet daarbij ook niet niet eens alles.

Heeft u een draadloze verbindingset in huis? Om bijvoorbeeld een tv aan te sluiten? 

Reputatie 7
Badge +24

Zonder de wifi punten heb ik naast de modem een snelheid van +/- 700 mbps en op de eerste verdieping 15!!! mbps

Ja... dan heeft u kennelijk een heel dikke vloer met veel betonijzer. Dit zal ook de reden zijn dat de SuperWiFi het boven niet doet. Want de SuperWiFi werk uiteraard ook gewoon via WiFi.

Als uw mobiel maar 15 mbit haalt, dan heeft de SuperWiFi ook maar 15 mbit. Wellicht gooit die met zo'n lage snelheid de handdoek in de ring.

De enige optie is om hem bekabeld aan te sluiten. Wat u op zolder ook al gedaan heeft begrijp ik? Op de eerste verdieping kan dat niet?

Dank voor je reactie Nick.

 

Mogelijk dat dit inderdaad de oorzaak is en ik geen andere optie heb dan de wifipunten weg te doen en overal bekabeld internet aan te leggen.

 

Zojuist op zolder gekeken wat de snelheid is, maar daar kwam ik niet verder dan 3 mbps… Dat is wanneer het Superwifipunt met een directe kabel vanaf de modem is aangesloten. Dat lijkt me ook niet helemaal hoe het zou moeten zijn.

 

Als laatste test heb ik geprobeerd om op zolder een switch te plaatsen en zo beide Superwifi's (1e verdieping en zolder) te kunnen voorzien van bekabeld internet. Eens zien of dat iets oplevert….

Zojuist alles via een switch gekoppeld (Netgear GS208).

 

Resultaat:

Telefoon gehouden langs de Superwifi 1e verdieping:  oranje en een snelheid van 15 mbps. 

Telefoon gehouden langs de Superwifi zolder:  Groen en een snelheid van 5 mbps

 

Het lijkt erop dat ze beide geen Wifi signaal opzetten of dit maar zeer beperkt mogelijk maken.

Resetten van beide heeft ook geen resultaat opgeleverd.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Als u een pc of laptop op die switch bekabeld aansluit, welke snelheid haalt u dan?

Ga ik vanavond testen. Mijn laptop heeft geen UTP aansluiting meer… (hoe verzin je het)

Reputatie 7
Badge +24

Ga ik vanavond testen. Mijn laptop heeft geen UTP aansluiting meer… (hoe verzin je het)

De meeste laptops hebben tegenwoordig geen utp poort meer. Maar met een adapter kunt u een laptop nog steeds bekabeld aansluiten. 

https://www.megekko.nl/product/4309/1030079/USB-netwerkadapter/TP-LINK-UE306-netwerkkaart-Ethernet

Reputatie 7
Badge +8

Superwifi,s lijken geen samenwerking te hebben met de experia box. Is dit toevallig een v12 type. 

Zo ja v12 dan is het zaak om e.e.a. te gaan resetten in een onderstaande voorgeschreven situatie. De thuis app is compleet optioneel. Deze kan ook worden pas worden gebruikt als alles klaar is qua installatie.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.