Beantwoord

SuperWifi punten teruggestuurd, maar ze worden toch in rekening gebracht

  • 28 June 2022
  • 15 reacties
  • 128 keer bekeken

Ik heb onlangs een Triple pack super wifi geadviseerd gekregen van servicedesk van KPN, deze op 21-05-2022  ontvangen en geïnstalleerd en getest  maar geen verbetering  eerder vermindering van wifi signaal. Het pakket dezelfde dag terug gebracht naar de winkel. De verkoper wilde het pakket niet aan nemen en adviseerde mij om het op te sturen naar 2400VB- 100119 ( antwoordnummer) op 26-05-2022 is het pakket bezorgd op 2400VB- antwoordnummer 100119 tot op heden geen ontvangst bevestiging gekregen.

Wel de factuur natuurlijk.

Via het bewijs van de Post.nl service punt heb ik de track en trace code (3SLFVZ483212940), gecontroleerd, en het blijkt dat het pakket niet in Alphen aan de Rijn is afgeleverd, maar in Bleiswijk

2400VB- 100119 ( antwoordnummer).

Inmiddels van KPN een bericht gekregen dat de factuur nog niet is betaald, daarvoor financiële administratie gebeld en uitstel van betaling gekregen. Servicedesk gebeld daar konden ze mij ook niet helpen en waren zeer ondeskundig.

  

 

 

Ik heb zelf goed gehandeld, maar door het systeem van Post.nl is het fout gegaan, ik heb geen idee

hoe dit opgelost moet worden, ik hoop niet dat het zo ver komt, dat ik voor de kosten op moet draaien. 

Ik ga deze factuur niet betalen. Graag jullie Hulp,  

Met vriendelijke groet, L.Ros

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 30 June 2022, 12:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @rossie , onderstaand de link waarin staat hoe e.e.a. afgewikkeld wordt bij de juiste wijze van retour zenden:

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/

Aan deze informatie heb ik nu niets meer. Ik ben gewoon verkeerd voorgelicht door kpn medewerkers.

Zij hebben mij van het kastje naar de muur gestuurd, deze medwerkers zijn niet goed getraind door kpn en niet capabel helaas.  

Het is een aantal medewerkers dat onbekwaam is in bepaalde zaken. Vaak zat ook fijne oplossingen. Voor nu, vul je profiel is zodat een medewerker op de achtergrond kan inlezen en met u mee kan denken.

Reputatie 7
Badge +18

Via het bewijs van de Post.nl service punt heb ik de track en trace code (3SLFVZ483212940), gecontroleerd, en het blijkt dat het pakket niet in Alphen aan de Rijn is afgeleverd, maar in Bleiswijk

2400VB- 100119 ( antwoordnummer).

 

Ik heb zelf goed gehandeld, maar door het systeem van Post.nl is het fout gegaan, ik heb geen idee

hoe dit opgelost moet worden, ik hoop niet dat het zo ver komt, dat ik voor de kosten op moet draaien.

 

Het is niet fout gegaan bij PostNL, je pakket is op het juiste adres terecht gekomen.

Aan elk antwoordnummer is een adres gekoppeld (wat ook in een andere plaats kan zijn) en dat adres zie je dus terug in de T&T.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @rossie, ik heb nog geen klantgegevens van je om het te controleren, maar heb het vermoeden dat de factuur al op was gemaakt voordat je pakket retour gemeld is, waardoor de kosten alsnog op de factuur terecht zijn gekomen. Je zal in dat geval het aankoopbedrag van ons terugkrijgen via de volgende factuur 🙂

Uiteraard controleer ik het nog wel graag even voor je, als je daar nog behoefte aan hebt. Zou je in dat geval je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Beste Maja

Mijn Klantnummer: *** Naam is J. Ros

Ik wil nog even vermelden dat het pakket door postnl is overgedragen bij KPN op 26 mei 2022.

Het factuur kreeg ik op 19 juni 2022. Dus er zitten 25 dagen tussen om te crediteren, dit lijk me toch een redelijk termijn. Dus de fout ligt bij KPN en niet bij mij. Ik heb alles gedaan wat in mijn vermogen lag.

Ik ga het bedrag echt niet betalen. Dan wordt het maar een rechtzaak.

Inmiddels heb ik overwogen om over te stappen naar Delta glasvel 

glasvezel

@rossie En je denkt nu een andere behandeling te krijgen omdat je overweegt over te stappen.

Daar is nog nooit iemand beter van geworden, blijf gewoon netjes en dit word echt wel opgelost als je je gegevens even uit je bericht haalt en in je profiel zet, de hele wereld hoeft dat niet te weten, alleen KPN in de vorm van @Maja_ 

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dat de vergoeding uiteindelijk op 26 juni door is gevoerd, daarmee zal je het bedrag terug gaan ontvangen middels de factuur van juli.

Dat dit wat langer heeft geduurd omdat er ergens onderweg iets mis is gegaan is erg jammer, wel gaat het gelukkig helemaal goed komen. Wat ik ook zie is dat er een uitstelregeling voor deze factuur aan is gevraagd, zodat de vergoeding en het in rekening gebrachte bedrag tegen elkaar weg gaan strepen.

Ook zie ik dat je inmiddels de overstap naar een andere provider in gang hebt gezet, gezien we het nu over de facturen hebben wil ik alvast even benoemen dat wij een maand vooruit facturen en dat de kans daardoor groot is dat je een factuur zult ontvangen waar voor een deel een periode op staat waarop je al overgestapt zal zijn. Ook hiervoor geldt dat we dit via de factuur daarna weer zullen terugstorten. Dit is het volledig rechtsgeldige proces dat we hiervoor hanteren, de slotfactuur zal de laatste factuur zijn die je van ons ontvangt en hierop zal alles verrekend gaan worden. 

Nooit meer kpn 🤬onervaren medewerkers

zeer slechte service

Tja, ik snap u en het is niet lekker verlopen. De reden dat ik nog niet naar glasvezel om ben is dat delta/caiwai een slechte service zou hebben en dat ervaar ik ook bij alleen het stellen van vragen die ik belangrijk vind voor ik de overstap maak.

Ik zal het zo zeggen, vaak lijkt het gras groener, vaak is het gewoon gras.

Internet is bij elke toko vergelijkbaar, TV kan nog wel eens anders zijn, dat moet je bevallen.

Service is bij alle providers net wie je treft, en dat is vaak de verkeerde.

En waar voorheen ze er op de fora ook bovenop zaten duurt het nu ook dagen, dus daar is de snelheid ook uit.

 

Reputatie 7

Tja, ik voorzie totaal geen ellende als Delta definitief komt hier,... Interweb = interweb indd. De meeste negativiteit komt van het coax gebeuren van oudsher onder delta of caiway lees ik vooral,.. Tv gedeelte tja, Caiway bv. gebruikt een Amino Aria 7x. En dat is opzich ook een prima ding, wel alweer iets ouder maar niks mis mee lijkt me. Dan is er alleen nog de software schil. Misschien even wennen. Heb nog een gratis  powercube van Delta gehad. Heb ik nu mooi extra stopcontacten op mijn thuiswerkplek want de huidige powercube zat al vol, mooi aan elkaar gekoppeld 😂

Tja, ik voorzie totaal geen ellende als Delta definitief komt hier,... Interweb = interweb indd. De meeste negativiteit komt van het coax gebeuren van oudsher onder delta of caiway lees ik vooral,.. Tv gedeelte tja, Caiway bv. gebruikt een Amino Aria 7x. En dat is opzich ook een prima ding, wel alweer iets ouder maar niks mis mee lijkt me. Dan is er alleen nog de software schil. Misschien even wennen. Heb nog een gratis  powercube van Delta gehad. Heb ik nu mooi extra stopcontacten op mijn thuiswerkplek want de huidige powercube zat al vol, mooi aan elkaar gekoppeld 😂

Ik stuur je even een PB.